Misucat-74 Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Heissan, työsopimukseni on määräaikainen ja loppuu 30.6.2012. Olen myös oppisopimusopiskelija, sopimus vuoden loppuun. Onko minulla irtisanomisaikaa ja kuinka pitkä se on? Talossa olen kaiken kaikkiaa ollu määräaikaisuuksia tekemässä syksystä-10.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-VF- Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Pääperiaate on, että määräaikainen työsuhde kestää sovitun ajan loppuun ilman, että kummallakaan osapuolella on mahdollisuus sitä päättää ennen tätä ajankohtaa. Tietystikään ketään ei voi väkisin töissä pitää, joten määräaikaisesta työsuhteestakin voi irtisanoutua mikäli asiasta pääsee työnantajan kanssa yhteisymmärrykseen. Pahimmillaan tällöin voi joutua korvaamaan työnantajalle sopimuksen purkautumisesta aiheutuneita kuluja. Toistaiseksi voimassa olevian työsuhteen kaltaisia irtisanoutumisaikoja ei ole ellei niitä ole erikseen määräaikaiseen työsopimukseen kirjattu. Failure is always an option Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.