Jump to content
MAINOS

Syrjintä sairaanhoitajan paikkaa hakiessa


Manta

Recommended Posts

Valmistun sairaanhoitajaksi noin kahden kuukauden päästä. Opintopisteet on melkein kasassa, paria tehtävää ja opinnäytetyön lopullisia pisteitä vaille. Olen säilyttänyt entisen työpaikkani lähihoitajana, vaikka olen opiskeluvapaalla sieltä ollut syksystä lähtien. Työpaikassani on auki sh:n paikka. Kysyin sitä ja pomo vastasi, että pitää olla valmis sairaanhoitaja kenet he hyväksyy. Kysyin myös sairaanhoitajien kesälomasijaisuuksista, joihin pomo ei antanut selvää vastausta.

Pikkasen nyt harmittaa, ettei omaehtoista kouluttautumista kannusteta eikä huomioida. Jossain vaiheessa hehkutettiin kun lähihoitajan paikalle tuli perushoitaja joka oli aloittamassa sairaanhoitajan opiskelua, että nyt saatiin hyvä hoitaja. Hän sai ainakin sairaanhoitajan sijaisuuksia tehdä jo opiskeluaikanaan. Minä en ole saanut sijaisuuksia tehdä opiskeluaikana enkä nyt melkein valmiina. Valmiinakaan ei luvata sairaanhoitajan tehtäviä.

Onko tämä syrjintä semmoinen asia, että kannattaisi ammattiliittoon ottaa yhteyttä? Koko ajan minulla on haku päällä useampaan paikkaan. En sinne todellakaan jää, jos vaan muualta paikan saan. Ne muut hakemani paikat ovat sijaisuuksia, että sen vuoksi arveluttaa lähteä vakipaikasta pois.

Sitten vielä kysyin pomolta saanko virkavapaata, jos lähden työkokeiluun muualle. Siihen ei pomo antanut myöntymystä. Sanoi, että kunnassa on tehty periaatepäätös, ettei virkavapaata anneta. Kuitenkin vanhainkodin eräs työntekijä on saanut vuodeksi virkavapaata kokeillakseen työtä muualla. Pomo on eri, eli minun näkökulmastani omaa pomoani kotihoidon esimiestä seuraava pomo, eli vanhustyön johtaja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

On kuin itseni kirjoittama muutama vuosi sitten. Oli nimittäin aivan vastaavanlainen tilanne: sh paikka auki yhtäkkiä ENNEN valmistumistani ja hakea ei voi ennenkuin se tutkintotodistus on kädessä. Vuosiloman sijaisuuksiakaan ei herunut. Hoitajan palkalla kyllä edellytettiin, että teen lisäksi töitä, jotka vaativat sh:n koulutuksen. Vaikea tilanne, kun vakipaikka hoitajan vakanssilla ja sitä kuvitteli, että sitten saa sairaanhoitajan työn pitkän opiskelun jälkeen. Lopulta oli pakko äänestää jaloillaan, tilanne kävi niin ahdistavaksi. Ja lähtöni jälkeen hoitajan toimi muutettiin sairaanhoitajan toimeksi...

Jos sinunkin esimiehelläsi on tuollainen asenne, kuin omalla kohdallani silloin niin kyllä suosittelen sinua katselemaan töitä muualta. Pelottaahan se lähteä epävarmalle pohjalle, mutta lopulta on palkitsevaa lähteä vähän "seikkailemaan"! Kannattaa kysellä naapuripaikkakunniltakin ettei pelkästään sieltä omalta kotiseudulta (siis jos nyt olet kotipaikkakunnallasi töissä). Itse olen löytänyt hienoja työpaikkoja vähän kauempaa ja nytkin on vuoden loppuun kestävä sijaisuus päivätöitä. Voi siis myös asettaa vähän vaatimuksia millaisia työaikoja haluaa tehdä. Olen myös saanut todella ihania uusia ystäviä. Sekä, että ammattitaitoani arvostetaan. Rohkeasti siis eteenpäin, arvosta niin paljon itseäsi ja saavutustasi opiskeltuasi pitkään. Kerro kuulumisiasi! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varsinaista syrjintää sinun tilanteessasi ei käsittääkseni vielä ole tapahtunut, vaikka ikävältä ja epäreilulta tilanteesi näyttäytyy. Kannattaa tietenkin ottaa vaikka ammattiliittoon yhteys, mikäli asia vaivaa. Suosittelen myös ottamaan jalat alle, mikäli mieluisempia vaihtoehtoja on näköpiirissä.

Tuota virkavapaa-asiaa voisi olla aiheellista kyseenalaistaa, mikäli kunnallisella työnantajalla toimitaan eri toimipisteissä eri tavoin.

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syrjintää ei ole tapahtunut koska laillistettuun ammattiin (sairaanhoitaja, lääkäri jne) ei vakipaikalle voi valita kuin Valviran laillistamia henkilöitä. Laillistaminen tapahtuu kun tutkinto on taskussa. Lähihoitajan tms toimi onkin sitten eri juttu, koska siihen ei vaadita laillistettua tutkintoa.

http://www.valvira.f...ammattioikeudet

Laillistetut ammattihenkilöt

Laillistettuja ammattihenkilöitä ovat lääkäri, hammaslääkäri, proviisori, psykologi, puheterapeutti, ravitsemusterapeutti, farmaseutti, sairaanhoitaja, kätilö, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, laboratoriohoitaja, röntgenhoitaja, suuhygienisti, toimintaterapeutti, optikko ja hammasteknikko (17 nimikettä).

Edellä mainittuja ammatteja saa harjoittaa vain ao. laillistettu ammattihenkilö.

Valvira myöntää hakemuksesta laillistuksen em. ammatteihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten vielä kysyin pomolta saanko virkavapaata, jos lähden työkokeiluun muualle. Siihen ei pomo antanut myöntymystä. Sanoi, että kunnassa on tehty periaatepäätös, ettei virkavapaata anneta. Kuitenkin vanhainkodin eräs työntekijä on saanut vuodeksi virkavapaata kokeillakseen työtä muualla. Pomo on eri, eli minun näkökulmastani omaa pomoani kotihoidon esimiestä seuraava pomo, eli vanhustyön johtaja.

Toisen työn tekemiseksi anotut työlomat on harkinnanvaraisia. Työnantajalla saattaa olla periaate, ettei työlomia myönnetä, mutta koska kyseessä on harkinnanvarainen loma, saatetaan joissakin tilanteissa loma myöntää, esim. jos työntekijä terveydellisistä syistä tai vaikka eron jälkeen joutuu järjestelemään elämäänsä uuteen malliin. Poikkeuksellisesti loma saatetaan myöntää myös, jos on sopivasti sijainen tiedossa.

Mikään ei estä sinua hakemasta jo nyt vakish paikkaa, mutta valintaasi ei voi vahvistaa, ennenkuin sinulla on sh paperit kädessä, Mutta ellei esimiehesi ole lupaamassa sinulle edes valmistuttuasi sh sijaisuutta, tuntuisi fiksuimmalta ajatukselta karistaa pölyt jaloista ja vaihtaa maisemaa. Sairaanhoitajille kyllä töitä löytyy.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Soittelin tänään tolle ylemmälle pomolle. Sanoi samoin, että ei anneta työlomaa, koska olen kouluttautunut toiseen ammattiin. Eli jos olisin lähihoitaja edelleen niin voisin saada työnkiertolomaa johonkin muualle, niin kuin tuo työkaveri oli saanut.

Hän ei erikoisesti kommentoinut pomoni päätöstä, ettei mun sairaanhoitajan paperit kelpaa meillä. Vetosi vaan, että hyviä lähihoitajia ei niin helposti saada. Ja ihan just hiljttain pomo kehu, että niitä on jonoiksi asti oven takan töihin tulemassa:D.

Olin tänään työhaastattelussa muualle. Ei ole kun syksyyn kestävä sijaisuus, mutta jos pääsen, niin lähden vakipaikastani pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä, hyvä. Kyllä se sijaisuuskin kannattaa ottaa vastaan ja koko ajan seurailla mitä sen jälkeen olisi tarjolla kivaa. Itse juuri vuoden loppuun sijaisuus tuli, kun ilmoittauduin viime kesän sijaisuuden jälkeen paikkakunnalle, jossa tykkäsin olla. Kerropa taas miten sujuu!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta virkavapaasta. Tarjottiin töitä pk-seudulta, puolen vuoden mittaista sijaisuutta. Nykypaikassa oli vakitoimi ja kyselin sit oh:lta olisko mahdollista ottaa virkavapaata ja kokeilla tuo puol vuotta pk-seudulla ja palata sit vuoden vaihteessa takas. Noh, oh myönty tähän heti ja oli ihan mielissään että nuori ihminen kattoo muitakin paikkoja ja tuo sitten jotain uutta tuonne työmaalle kun nähnyt ja kokenut jotain erilaista. Meni sit pari päivää kun oh tuli ilmoittamaan ettei tuo käykään, jos pk-seudulle haluan lähtee, on minun irtisanouduttava. Monta kertaa päivässä koko tammikuun kävi muistuttamassa. Myös ylihoitaja kävi muutamaan kertaan toteemassa että joko irtisanoudun ja lähden tai sitten jään sinne. Ne ei uskonu että lähtisin vakipaikasta ja luottivat siihen että pelästyttäisivät mut. No minä reippaana tyttönä irtisanouduin vakipaikasta ja lähden pirkanmaalta pk-seudulle. Pomot oli ihan hämillään kun vein irtisanoutumislomakkeeni. "Miten sä nyt tällaseen päätökseen tulit?!" Hah, mietipä sitä.

Kaikkein huvittavinta tässä on se että naapuriosastolta on saatu virkavapaata pitemmäkskin aikaa ja myös sama työnantaja on myöntäny toisessa työpisteessä virkavapaata työkokeilun merkeissä. Eli ei tasan mee nallekarkit. Mutta päätöstäni en kadu pätkääkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikkein huvittavinta tässä on se että naapuriosastolta on saatu virkavapaata pitemmäkskin aikaa ja myös sama työnantaja on myöntäny toisessa työpisteessä virkavapaata työkokeilun merkeissä.

Työkokeilu on ammatillista kuntoutusta ja sitä varten ei tarvitse työ- tai virkavapaata ottaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hki Terke kiusaa.sanovat etten ole pätevä Hartsan nelkulle,jossa pääasiassa hoidetaan alkoholisairauksien akuuttivaiheita,marraskuussa suoritetusta HOTA koulutuksesta huolimatta ja kaiken lisäksi tässä tässä Hartsan sijaisuudessa ei olisi edes lääkkeenjako.oikeutta.Sanoin että pitävät kioskinsa.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hki Terke kiusaa.sanovat etten ole pätevä Hartsan nelkulle,jossa pääasiassa hoidetaan alkoholisairauksien akuuttivaiheita,marraskuussa suoritetusta HOTA koulutuksesta huolimatta ja kaiken lisäksi tässä tässä Hartsan sijaisuudessa ei olisi edes lääkkeenjako.oikeutta.Sanoin että pitävät kioskinsa.

Näinä amk-vouhotuksen aikoina pätevyys ei tarkoita sitä, että olisi tehnyt kymmenissä vuosissa mitattavan määrän alan töitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kävin eilen viemässä uunituoreen opintosuoritusotteen omalle pomolleni:210 op. Näytin opinnäytetyöni ja kutsuin seminaariin kuuntelemaan. Pomo olisikin mielellään tullut, kun esitys on hänen entisellä työpaikallaan, mutta sattumalta (ehkä onneksi?) onkin lomailemassa jossakin etelässä. Molemmat esimieheni (toinen on nykyään vanhusten palvelun päämies, en keksi nimikettä), sekä myös vanhustyön johtaja oli paikalla. Vanhustyön johtaja olikin opinnäytetyöni tulosten kertomistilaisuudessa mukana kun hän kuului silloisen kehittämishankkeen johtoryhmään. Eipä erikoisemmin noteerannut:D Kerroin reilusti, että olen töissä, mutta en vielä ole tehnyt päätöstäni, mihin sijoitun vastaisuudessa. Lupasin hyvissä ajoin heille sen ilmoittaa, tulenko työhön vai en:D Valmiin paperit saan vasta 20.4.

Eilen tuli puhelinsoitto ja pyydettiin laittamaan hakupaperit yhteen paikkaan. Annettiin mahdollisuus itse vaikuttaa palkkaani, kunhan nyt hakisin. Hyvältä tuntuu, johonkin kelpaan:D, vaikka en enää omalle entiselle työmaalleni. Eikä nytkään tarvi ilman työtä olla. Olen vakituisena kiertävänä sijaisena psykiatrian osastoilla tän viikon alusta ja sitä työtä piisaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin eilen viemässä uunituoreen opintosuoritusotteen omalle pomolleni:210 op. Näytin opinnäytetyöni ja kutsuin seminaariin kuuntelemaan. Pomo olisikin mielellään tullut, kun esitys on hänen entisellä työpaikallaan, mutta sattumalta (ehkä onneksi?) onkin lomailemassa jossakin etelässä. Molemmat esimieheni (toinen on nykyään vanhusten palvelun päämies, en keksi nimikettä), sekä myös vanhustyön johtaja oli paikalla. Vanhustyön johtaja olikin opinnäytetyöni tulosten kertomistilaisuudessa mukana kun hän kuului silloisen kehittämishankkeen johtoryhmään. Eipä erikoisemmin noteerannut:D Kerroin reilusti, että olen töissä, mutta en vielä ole tehnyt päätöstäni, mihin sijoitun vastaisuudessa. Lupasin hyvissä ajoin heille sen ilmoittaa, tulenko työhön vai en:D Valmiin paperit saan vasta 20.4.

Eilen tuli puhelinsoitto ja pyydettiin laittamaan hakupaperit yhteen paikkaan. Annettiin mahdollisuus itse vaikuttaa palkkaani, kunhan nyt hakisin. Hyvältä tuntuu, johonkin kelpaan:D, vaikka en enää omalle entiselle työmaalleni. Eikä nytkään tarvi ilman työtä olla. Olen vakituisena kiertävänä sijaisena psykiatrian osastoilla tän viikon alusta ja sitä työtä piisaa.

Missä tässä nyt oli se syrjintä? :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikassani on auki sh:n paikka. Kysyin sitä ja pomo vastasi, että pitää olla valmis sairaanhoitaja kenet he hyväksyy. Kysyin myös sairaanhoitajien kesälomasijaisuuksista, joihin pomo ei antanut selvää vastausta.

Pikkasen nyt harmittaa, ettei omaehtoista kouluttautumista kannusteta eikä huomioida. Jossain vaiheessa hehkutettiin kun lähihoitajan paikalle tuli perushoitaja joka oli aloittamassa sairaanhoitajan opiskelua, että nyt saatiin hyvä hoitaja. Hän sai ainakin sairaanhoitajan sijaisuuksia tehdä jo opiskeluaikanaan. Minä en ole saanut sijaisuuksia tehdä opiskeluaikana enkä nyt melkein valmiina. Valmiinakaan ei luvata sairaanhoitajan tehtäviä.

Ton mä nyt edelleen koen syrjinnäksi, mutta ehkä olen väärässä. Onhan työnantajalla oikeus ottaa työhön kenet haluaa ja potkaista pois tai pitää lähihoitajan paikalla sairaanhoitajaa, jos toinen siihen suostuu. En mä nyt enää tätä asiaa murehdi. Minulle on itselleni parempi, että vaihdan paikkaa ja saan työkokemusta:) Edelleen on välit kuitenkin ihan hyvät entiseen työpaikkaan. Pidin siellä työskentelystä. Pidin vanhuksista maaseudulla ja työkavereiden kanssa ja pomojenkin on työt ja vuorovaikutus sujunut:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikassani on auki sh:n paikka. Kysyin sitä ja pomo vastasi, että pitää olla valmis sairaanhoitaja kenet he hyväksyy. Kysyin myös sairaanhoitajien kesälomasijaisuuksista, joihin pomo ei antanut selvää vastausta.

Pikkasen nyt harmittaa, ettei omaehtoista kouluttautumista kannusteta eikä huomioida. Jossain vaiheessa hehkutettiin kun lähihoitajan paikalle tuli perushoitaja joka oli aloittamassa sairaanhoitajan opiskelua, että nyt saatiin hyvä hoitaja. Hän sai ainakin sairaanhoitajan sijaisuuksia tehdä jo opiskeluaikanaan. Minä en ole saanut sijaisuuksia tehdä opiskeluaikana enkä nyt melkein valmiina. Valmiinakaan ei luvata sairaanhoitajan tehtäviä.

Ton mä nyt edelleen koen syrjinnäksi, mutta ehkä olen väärässä. Onhan työnantajalla oikeus ottaa työhön kenet haluaa ja potkaista pois tai pitää lähihoitajan paikalla sairaanhoitajaa, jos toinen siihen suostuu. En mä nyt enää tätä asiaa murehdi. Minulle on itselleni parempi, että vaihdan paikkaa ja saan työkokemusta:) Edelleen on välit kuitenkin ihan hyvät entiseen työpaikkaan. Pidin siellä työskentelystä. Pidin vanhuksista maaseudulla ja työkavereiden kanssa ja pomojenkin on työt ja vuorovaikutus sujunut:)

Sairaanhoitajaopiskelija saa tehdä sijaisuuksia, mutta toimeen (eli vakituiseen työsuhteeseen) voidaan valita ainoastaan valmistunut sairaanhoitaja. Siinä nyt ei pärstäkertoimella ole minkäänsortin vaikutusta koska on niitä säädösten mukaisia asioita nyt vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Syrjintää ei ole tapahtunut koska laillistettuun ammattiin (sairaanhoitaja, lääkäri jne) ei vakipaikalle voi valita kuin Valviran laillistamia henkilöitä. Laillistaminen tapahtuu kun tutkinto on taskussa. Lähihoitajan tms toimi onkin sitten eri juttu, koska siihen ei vaadita laillistettua tutkintoa.

http://www.valvira.f...ammattioikeudet

Laillistetut ammattihenkilöt

Laillistettuja ammattihenkilöitä ovat lääkäri, hammaslääkäri, proviisori, psykologi, puheterapeutti, ravitsemusterapeutti, farmaseutti, sairaanhoitaja, kätilö, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, laboratoriohoitaja, röntgenhoitaja, suuhygienisti, toimintaterapeutti, optikko ja hammasteknikko (17 nimikettä).

Edellä mainittuja ammatteja saa harjoittaa vain ao. laillistettu ammattihenkilö.

Valvira myöntää hakemuksesta laillistuksen em. ammatteihin.

höpöhöpö

sno että pitävät kioskinsa

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syrjintää tai ei, luulisi että hyvistä työntekijöistä pidettäisiiin kiinni hampain ja kynsin. Tokkopa mihinkään paikkaan nyt niin paljon hakijoita, että on varaa ihan miten sattuu kohdella. Itse vaihtaisin maisemaa.

Noihin paikkoihinhan voidaan valita joku epäpäteväkin, mutta varsinainen vakinaistaminen juuri ko virkaan tapahtuu vasta kun plakkarissa on vakanssia vaativa pätevyys ja jossain paikoissa vielä pitää olla työhöntulotarkastuskin tehty. Ainakin omalla kohdalla muistelisin, että ei ainakaan työhaastiksessa ollut näyttää valmiin papereita ja sain tiedon valituksi tulemisesta ennen valmistumista. Kuitenkin paperit voitiin kirjoittaa vasta kun olin valmistuntu ja siihen asti olin määräaikainen sijainen ko vakanssiin :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syrjintää tai ei, luulisi että hyvistä työntekijöistä pidettäisiiin kiinni hampain ja kynsin. Tokkopa mihinkään paikkaan nyt niin paljon hakijoita, että on varaa ihan miten sattuu kohdella. Itse vaihtaisin maisemaa.

Mietin tuota logiikkaa, missä hyviä sijaisia ei vakinaisteta, vaan vakkareiksi otetaan ulkopuolisia. Perustuuko peliteoria oletukseen, että kyllä ne sijaiset haluavat sijaisina olla, ja turvataan sitten henkilökunnan saatavuus valitsemalla vakituinen ulkopuolelta? Toki se ulkopuolinen voi olla paras, pätevin ja sopivin, mutta jos näin ei ole, niin en oikein muuta työnantajan taktiikkaa moiseen keksi. Jos sitten pitkäaikaisia sijaisia pidetään itsestäänselvyyksinä ja koetaan, että heidät voidaan ohittaa, niin asiaan toki voi ottaa kantaa tarvittaessa myös jaloillaan, jos siltä alkaa tuntua.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syrjintää tai ei, luulisi että hyvistä työntekijöistä pidettäisiiin kiinni hampain ja kynsin. Tokkopa mihinkään paikkaan nyt niin paljon hakijoita, että on varaa ihan miten sattuu kohdella. Itse vaihtaisin maisemaa.

Mietin tuota logiikkaa, missä hyviä sijaisia ei vakinaisteta, vaan vakkareiksi otetaan ulkopuolisia. Perustuuko peliteoria oletukseen, että kyllä ne sijaiset haluavat sijaisina olla, ja turvataan sitten henkilökunnan saatavuus valitsemalla vakituinen ulkopuolelta? Toki se ulkopuolinen voi olla paras, pätevin ja sopivin, mutta jos näin ei ole, niin en oikein muuta työnantajan taktiikkaa moiseen keksi. Jos sitten pitkäaikaisia sijaisia pidetään itsestäänselvyyksinä ja koetaan, että heidät voidaan ohittaa, niin asiaan toki voi ottaa kantaa tarvittaessa myös jaloillaan, jos siltä alkaa tuntua.

Meillä ainakin kun vakinaisia työsuhteita on ollut auki, niihin on valittu sekä omia sijaisia että ulkopuolisia. Ulkopuolisten valinta suoraan vakkariksi tietysti aina herättää pientä keskustelua varsinkin sijaisissamme. Lisäksi kun alalla tuntuu olevan vallalla se vanha käsitys että ensin pitää olla sijainen jopa vuosia että olisi jotenkin pätevä vakkariksi. Mutta jos valinta perustuu hakemukseen, koulutukseen, työkokemukseen ja haastatteluun niin olisihan se väärin niitä ulkoa hakevia jotenkin syrjiä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ainakin kun vakinaisia työsuhteita on ollut auki, niihin on valittu sekä omia sijaisia että ulkopuolisia. Ulkopuolisten valinta suoraan vakkariksi tietysti aina herättää pientä keskustelua varsinkin sijaisissamme. Lisäksi kun alalla tuntuu olevan vallalla se vanha käsitys että ensin pitää olla sijainen jopa vuosia että olisi jotenkin pätevä vakkariksi. Mutta jos valinta perustuu hakemukseen, koulutukseen, työkokemukseen ja haastatteluun niin olisihan se väärin niitä ulkoa hakevia jotenkin syrjiä.

Totta. Tuo on nimenomaan hyvä, kun sekä ulkopuolisia että sisältä tulevia ominaisuuksiensa mukaan tulee valituiksi. Jossain paikassa ihan ääneen havaittiin, että tietynlainen "sisäsiittoisuus" piti saada vähenemään ts. yksikön piti saada erilaista tietotaitoa yksikön ulkopuolelta. Tämähän ei itsessään ollut omia sijaisia tai määräaikaisia syrjivä prosessi, kun työnhaussa painotettiin perustellusti ominaisuuksia, joita sillä hetkellä ei yksikössä ollut saatavana. Totta kai yksikössä töitä tehneet, osaavat henkilöt eivät lähtökohtaisesti myöskään joutuneet lähtemään, vaan määräaikaisia pestejä yms. tietääkseni järjestettiin kyllä mahdollisuuksien mukaan edelleen. Tämä esimerkki ei tosin ole hoitoalalta, mutta samat työlait sielläkin toimivat.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt on irtisanoutuminen tehty. Mun kakkospomo hieman ihmetteli, että mulle ei annettu mahdollisuutta sh:n paikkaan vaikka valmistuin näin pian. Naapurikunnassa kotihoidossa kuitenkin mun kurssikaveri vaan vaihdettiin sh:n vakanssiin ja hän alkoi saamaan sh:n palkkaa-5 % ja valmistumisesta täyttä. No, elämä on ja kunnat on erilaisia. Mulla on tulevaisuus edessäni, kunnes eläkeaika koittaa:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...