Orava Posted February 24, 2012 Posted February 24, 2012 Osaako joku kertoa, millaista on sh:n työ korva-nenä ja kurkkutautien poliklinikalla? Tai muidenkin poliklinikoiden työnkuvaa voi kertoa.
Hannami Posted February 24, 2012 Posted February 24, 2012 Olen työskekennellyt knk-polilla ja pidin valtavasti. Monipuolista ja mielenkiintoista. Siellä missä olin (yliop.sairaalan knk-poli) työhön kuului potilaan valmistelu erilaisiin toimenpiteisiin, toimenpiteissä avustaminen (mm.laryngoskopiat, tympanostomiat, parasenteesit jne) Lisäksi luomien, pattien ym.poistoihin valmistelu ja avustaminen. Joka päivä työparina oli lääkäri, tavalliset pään oikeassa asennossa pidot tutkimuksen aikana, maxpunktiot...mitähän kaikkea, tästä on muutama vuosi. Lisäksi osallistuminen potilaan kanssa moniammatillisiin tiimeihin opetustiloissa joihin kokoontui eri alojen lääkäreitä. Paperityötä paljon, itsenäistä sinänsä että jokainen valmisteli seuraavan päivän edellisenä iltapäivänä niin pitkälle kuin pystyi ja ehti. Potilaiden ohjausta tulevia isompia toimenpiteitä varten, aikojen varausta...toki huolehtiminen siitä että huoneet ovat kunnossa ja tarvittavat instrumentit, lääkkeet ja liuokset ovat saatavilla. Tuossa joitain knk-polin sh:n tehtävistä.Suosittelen :)
Telaketju Posted February 24, 2012 Posted February 24, 2012 joo,valitin flunssaa,hode anto 2 panacodia eli rankkaa on "to ride,shoot straight and speak the truth"
xsa Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 Itse olen nähnyt knk-pkl:aa vain lh:n näkökulmasta, mutta voin suositella, monipuolinen työnkuva, fyysisesti kevyt, mielenkiintoinen.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.