Jump to content
MAINOS

Eutanasian puolustajien mukaan armomurhaa harkitaan aina tarkoin


Reportteri

Recommended Posts

Eutanasian sallimista ajava Exitus ry korostaa, että eutanasiaa harkitaan äärimmäisen tarkasti sen sallivissa maissa. YLE:n Aamu-tv:n keskustelussa järjestö painottaa, että eutanasia koskisi vain harvoja.

Lue koko juttu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sitä olen miettinyt, että johtuuko Lääkäriliiton kielteinen kanta eutanasiaan enemmän Hipporkateen valasta vai siitä, että iso ja äänekäs osa lääkäreistä on kiihkouskovaisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä olen miettinyt, että johtuuko Lääkäriliiton kielteinen kanta eutanasiaan enemmän Hipporkateen valasta vai siitä, että iso ja äänekäs osa lääkäreistä on kiihkouskovaisia.

Jos tuo jälkimmäinen olis vaikuttimena niin ei lääkärit tekis aborttejakaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Tekeepä ihmiset itsemurhia muutenkin. Toisekseen eutanasiaprosessi voi olla hyvä tapa saada kiinni apua tarvitsevia, joillon ei tarvitse kuolla selvitäkseen ongelmistaan. Toki monen on vaikea kuvitella avustava toisen itsemurhassa, kuten itseni, mutta onpa noita keinoja. Lähtökohtaisesti toisen ihmisen toivetta loppuelämästään täytyy kuitenkin kunnioittaa. Helppoa ei hakuprosessista tule, ja samalla varmastikin käytäisiin läpi, mitä hyvään saattohoitoon tulisi kuulua, etteivät ihmiset tappaisi itseään, eutanasialla tai ilman. Ääneen sanoen ihmisiä hyppii junien alle, vetää lääkkeitä övereinä, kieltäytyy syömästä tai pomppii parvekkeilta, myös iäkkäässä ja/tai sairastavassa sukupolvessa. Hyvässä taustaselvityksessä käytäisiin läpi myös sosiaaliset suhteet, kuolemanpelot yms mitkä voivat liittyä ihmisen viimeisten aikojen toimintaan.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei ole vielä muodustunut käsitystäsiitä mitä mieltä olen asiasta. Itse pelkään kipua sairastumisessa ja kuolemssa.Meillä on olemssa tehokkaita kivunlievityskeinoja joita voisi toteuttaa jos vai kaikki hoitavat tahot siihen sitoutuisivat. Esimerkiksi syöpäptilaiden kohdalla tilanne on peestä. Erikoissairaanhoito siirtää potilaan perusterveydenhuollolle ilman hoitosuunnitelmaa. Epikkriisissä mukee vaan tyyliin ei kontrolleja ja kontrollit tk lääkärillä. Ei kivunhoidon suunnitelmaa ei mitään. Kotiin kuolemaan...Tämä sopisi toiseenkin topiciin,koska tähän törmäsin taas tänäänkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...