Reportteri Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Eutanasian sallimista ajava Exitus ry korostaa, että eutanasiaa harkitaan äärimmäisen tarkasti sen sallivissa maissa. YLE:n Aamu-tv:n keskustelussa järjestö painottaa, että eutanasia koskisi vain harvoja. Lue koko juttu Link to comment Share on other sites More sharing options...
{BS} Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Toivottavasti nyt päästäisiin eteenpäin asiassa. "If you ain't part of a solution, you are solid or gas." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Sitä olen miettinyt, että johtuuko Lääkäriliiton kielteinen kanta eutanasiaan enemmän Hipporkateen valasta vai siitä, että iso ja äänekäs osa lääkäreistä on kiihkouskovaisia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Sitä olen miettinyt, että johtuuko Lääkäriliiton kielteinen kanta eutanasiaan enemmän Hipporkateen valasta vai siitä, että iso ja äänekäs osa lääkäreistä on kiihkouskovaisia. Jos tuo jälkimmäinen olis vaikuttimena niin ei lääkärit tekis aborttejakaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telaketju Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 ne on pelkureita "to ride,shoot straight and speak the truth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Eutanasian sallimista ajava Exitus ry korostaa, että eutanasiaa harkitaan äärimmäisen tarkasti sen sallivissa maissa. Tinnituksen vuoksi Hollannissa eutanasia; http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288679257680.html?pos=ok-nln Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pöllö Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Tekeepä ihmiset itsemurhia muutenkin. Toisekseen eutanasiaprosessi voi olla hyvä tapa saada kiinni apua tarvitsevia, joillon ei tarvitse kuolla selvitäkseen ongelmistaan. Toki monen on vaikea kuvitella avustava toisen itsemurhassa, kuten itseni, mutta onpa noita keinoja. Lähtökohtaisesti toisen ihmisen toivetta loppuelämästään täytyy kuitenkin kunnioittaa. Helppoa ei hakuprosessista tule, ja samalla varmastikin käytäisiin läpi, mitä hyvään saattohoitoon tulisi kuulua, etteivät ihmiset tappaisi itseään, eutanasialla tai ilman. Ääneen sanoen ihmisiä hyppii junien alle, vetää lääkkeitä övereinä, kieltäytyy syömästä tai pomppii parvekkeilta, myös iäkkäässä ja/tai sairastavassa sukupolvessa. Hyvässä taustaselvityksessä käytäisiin läpi myös sosiaaliset suhteet, kuolemanpelot yms mitkä voivat liittyä ihmisen viimeisten aikojen toimintaan. Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neea Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Mulla ei ole vielä muodustunut käsitystäsiitä mitä mieltä olen asiasta. Itse pelkään kipua sairastumisessa ja kuolemssa.Meillä on olemssa tehokkaita kivunlievityskeinoja joita voisi toteuttaa jos vai kaikki hoitavat tahot siihen sitoutuisivat. Esimerkiksi syöpäptilaiden kohdalla tilanne on peestä. Erikoissairaanhoito siirtää potilaan perusterveydenhuollolle ilman hoitosuunnitelmaa. Epikkriisissä mukee vaan tyyliin ei kontrolleja ja kontrollit tk lääkärillä. Ei kivunhoidon suunnitelmaa ei mitään. Kotiin kuolemaan...Tämä sopisi toiseenkin topiciin,koska tähän törmäsin taas tänäänkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.