Jump to content
MAINOS

Kesäksi töihin Finnmarkiin, Pohjois-Norjaan?


eemmaa

Recommended Posts

http://www.tana.komm...8792-51331.html

Tanan kunta Finnmarkissa etsii hoitoalan työntekijöitä kotisairaanhoitoon, terveyskeskuksen vuodeosastolle sekä Polmakin dementiakotiin ja Austertanan vanhainkotiin.

Itse olen töissä Tanan terveyskeskuksen vuodeosastolla ja siellä on yleensä ollut ihan hirvittävä vaje kesätyöntekijöissä, erityisesti sairaanhoitajissa. Viime vuonna ei ollut yhtään kesäsijaista. Tämä johtuu varmasti siitä että esim. Suomessa kesätyöpaikat on jo jaettu siinä kohtaa kun tuolla aletaan vasta hakea...

Nyt hakemusta vetämään!

työaika 35,5h/vko, kolmivuorotyö. Kiinteä työvuorolista koko kesäksi. Aamu- ja iltavuorot 7,5h (jokus 6,5h), yövuorot 10h. Vuodeosastolla lisäksi päivystys virka-ajan ulkopuolella. Se tuo vähän vaihtelua vanhustyöhön.

Palkkahan on lähes tupla Suomen palkkoihin verrattuna. Toki kaikki riippuu ammatista ja työkokemuksesta.

Tietoa palkkauksesta (Norjan sairaanhoitajaliiton sivuilta) https://www.sykeplei...en-sykepleier?- (kurssi on noin 1e=8kr eli 0v työkokemuksella n. 3400e/kk brutto)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Morjensta! Olen valmis sairaanhoitaja kesään mennessä ja siksi kysynkin että onko tuolta mahdollista siis saada kesätöitä ilman työkokemusta (paitsi tietenkin harjoittelut)? Opiskelen Ruotsissa joten ruotsinkieli taipuu sujuvasti. Olen myös tehnyt yhden harjoittelujakson Norjassa (somaattinen hoito, 5 viikkoa), mutta en ymmärrä läheskään kaikkea mitä sanovat. Olen tässä etsiskelemässä eri kesätyöpaikkoja ja tuo kyllä kuulostaa mielenkinntoiselta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Morjensta! Olen valmis sairaanhoitaja kesään mennessä ja siksi kysynkin että onko tuolta mahdollista siis saada kesätöitä ilman työkokemusta (paitsi tietenkin harjoittelut)? Opiskelen Ruotsissa joten ruotsinkieli taipuu sujuvasti. Olen myös tehnyt yhden harjoittelujakson Norjassa (somaattinen hoito, 5 viikkoa), mutta en ymmärrä läheskään kaikkea mitä sanovat. Olen tässä etsiskelemässä eri kesätyöpaikkoja ja tuo kyllä kuulostaa mielenkinntoiselta.

Uskon että mahdollisuuksia on. Voithan aina soittaa meidän pomolle ja kysyä tarkemmin, mitä meinaa. Sairaanhoitajaa tarvitaan varmasti mutta meillä vuodeosastolla pitää kyllä ymmärtää kunnolla koska pyöritämme myös päivystystä ja yhteistyö lääkärin kanssa on tiivistä. Mutta on toki mahdollista tehdä esim perushoitajan hommia jolloin vastuuvuoroja ei ole mutta palkka on silti hyvä :) Tai sitten sairaanhoitajan hommia kotisairaanhoidossa tai vanhainkodissa.

Itse olen valmistunut 2004 ja ehdin olla vuoden töissä ennen kuin muutin pohjoiseen ja lähdin Norjaan töihin. Mitättömällä kielitaidolla sain silloin heti puolikkaan viran mutta täytyy sanoa että kyllä se alku aika tuskallista oli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Norjaan hakeville palkkauksesta tiedoksi, ettei paikkoihin tarvitse hakea vain "listapalkoilla" vaan Norjassa haastattelussa kannattaa esittää toivomuspalkka. Itse olen Norjassa ollut töissä jo neljässä kaupungissa ja viimeisessä esitin toiveen erikoissairaanhoitajan palkasta tavallisen rivisairaanhoitajan paikkaan. Toive meni läpi, koska kaikkialla Norjassa on kova pula hoitajista. Noin pohjoiseen pikkukaupunkiin kuin Tanaan esittäisin itse reilua palkankorotusta tai näitä vuosipalkkioita esim. 20t extrapalkkio/vuosi siitä että jaksat olla samassa työpaikassa. Myös muuttokustannuksista yms eduista tulee aina sopia työhaastattelussa.

Kannattaa myös muuttovaiheessa miettiä, miten sopeutuu hiljaiseen pikkukaupunkiin sen sijaan, että hakisi suurempien kaupunkien lähikuntiin, joissa lyhyen junamatkan päässä pääsee nauttimaan kulttuurillisia menoja, harrastusseuroja laajalla skaalalla ym mukavaa. Pitkän päälle voivat olla merkittäviä pysyvän oleskelun kannalta. Tämä vain muistutuksena ihan omasta kokemuksesta, kun satuin kerran eksymään hiljaiseen pikkukaupunkiin, jossa vapaa-ajan oleskelu oli kovin kovin yksinäistä.

Norjan kauniista luonnostahan pääsee jokatapauksessa nauttimaan asui täällä missä hyvänsä, kiitos edullisten Norwegian yhteyksien.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^ valitettavasti Tanan kunta on melkoinen jääräpää, kovin suuria taulukon ulkopuolisia palkkoja on turha haaveilla, ei tipu. Eikä myöskään muuttokustannuksissa tulla vastaan ja asuntotilannekin on tosi huono. Valitettavasti.

Itse olen nyt hakenut kaksivuotiseen jatkokoulutukseen ja senkään suhteen ei ihmeitä tarvitse kunnalta odottaa, muutaman kymmenen tuhannen stipendi matkakuluja kattamaan, ei muuta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Tanan terveyskeskuksen vuodeosasto/ Tana helsesenter sykeavdeling tarvitsee kipeästi kesätyøntekijøitä elokuussa!!! Assistentin/hoitoapulaisen tai perushoitajan apua tarvitaan! Ota yhteyttä suoraan osastonhoitaja Anu Saareen +47 455 177 27

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

!!!!

Meillä ois kova tarve kesätyöntekijälle. Erityisesti sairaanhoitajaa tarvitaan mutta myös perushoitajalle ja hoitoapulaiselle ois kysyntää.

Sairaanhoitaja ja perushoitaja tarvitsee tutkinnolleen autorisaation mutta hoitoapulainen ei, eikä tarvi olla ees alan koulutusta... Palkka aina kiinnostaa, tässä muutama luku

Palkat (peruspalkka) 0v työkokemuksella

hoitoapulainen n. 2500e/kk, perushoitaja 2900e/kk ja sairaanhoitaja 3400e/kk

4 v työkokemus

hoitoapulainen 2600e/kk, 3000e/kk ja sairaanhoitaja vajaa 3600ekk...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Nyt olisi mahtava mahdollisuus tulla kolmeksi kuukaudeksi tienaamaan rahaa. Työpaikan lähellä vuokrattavana kalustettu ok-talo. Kaksi makuuhuonetta, keittiö, olohuone, pesutilat ym.

Vuokra 6000kr/kk (815e tän hetkisen kurssin mukaan) sis. sähkö, vesi, netti ja satelliittikanavat.

annetaan vuokralle 20.11.12-20.2.2013

kuvia oheisessa fb-linkissä.

mahtava vaikka kimppakämpäksi!

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151989477015333.888068.818040332&type=1

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukaan lähdössä norjaan sairaanhoitajaksi vuoden alusta 2013. Itse ensi kertaa asialla ja olisi mukava lähteä jos lähistölle tulisi joku suomalainen. Olin ajatellut oslon lähistölle mahdollisesti. Kertokaahan myös jos tiedätte hyviä paikkoja missä tarvetta sairaanhoitajalle. Kielitaidosta sen verran että norjaa en puhu, ruotsia kyllä jotenkin.

Kukaan lähdössä norjaan sairaanhoitajaksi vuoden alusta 2013. Itse ensi kertaa asialla ja olisi mukava lähteä jos lähistölle tulisi joku suomalainen. Olin ajatellut oslon lähistölle mahdollisesti. Kertokaahan myös jos tiedätte hyviä paikkoja missä tarvetta sairaanhoitajalle. Kielitaidosta sen verran että norjaa en puhu, ruotsia kyllä jotenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei

Suunnittelen lähtöä pohjois Norjaan kolmeksi-neljäksi kuukaudeksi 2013 helmi-maaliskuussa. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa työpaikoista läheltä Kilpisjärveä? Työkokemusta sairaanhoitajan on kohta 20 vuotta niin perusterveydenhuollosta kuin erikoissairaanhoidosta.Kielitaito hieman ruosteessa käytön puutteesta johtuen mutta aikomus on ruotsia opiskella ja kerrata. Mainiosti kävisi työ vanhustenhoidossa jossa pääsisi alkuun huonommalla kielitaidolla. Mistä aloittaisin kyselemään? Kiitollisena otetaan vastaan kaikki tieto ja kommentit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei

Suunnittelen lähtöä pohjois Norjaan kolmeksi-neljäksi kuukaudeksi 2013 helmi-maaliskuussa. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa työpaikoista läheltä Kilpisjärveä? Työkokemusta sairaanhoitajan on kohta 20 vuotta niin perusterveydenhuollosta kuin erikoissairaanhoidosta.Kielitaito hieman ruosteessa käytön puutteesta johtuen mutta aikomus on ruotsia opiskella ja kerrata. Mainiosti kävisi työ vanhustenhoidossa jossa pääsisi alkuun huonommalla kielitaidolla. Mistä aloittaisin kyselemään? Kiitollisena otetaan vastaan kaikki tieto ja kommentit.

Et ole ollut Norjassa ennen? En osaa kyllä sanoa onko tuolla suunnassa mitään. Finnmarkissa sen sijaan tuntuu olevan pulaa sairaanhoitajista jos vaikka missä.

Ja kannattaa heti aloittaa norjankin opiskelu sen ruotsin rinnalla, pääsee helpommin työkuvioihin mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäiseksi kannattaa hoitaa laillistus kuntoon eli kun on paperit valmiina, niin töitäkin saa nopeammin.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei

Suunnittelen lähtöä pohjois Norjaan kolmeksi-neljäksi kuukaudeksi 2013 helmi-maaliskuussa. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa työpaikoista läheltä Kilpisjärveä? Työkokemusta sairaanhoitajan on kohta 20 vuotta niin perusterveydenhuollosta kuin erikoissairaanhoidosta.Kielitaito hieman ruosteessa käytön puutteesta johtuen mutta aikomus on ruotsia opiskella ja kerrata. Mainiosti kävisi työ vanhustenhoidossa jossa pääsisi alkuun huonommalla kielitaidolla. Mistä aloittaisin kyselemään? Kiitollisena otetaan vastaan kaikki tieto ja kommentit.

http://hoitajat.net/foorumi/topic/12941-lue-ensin-norja/ tuolta löytyy paljon käytännön infoa. Kilpisjärven läheltäkin löytyy hyvin töitä. Tromssa suurinpana kaupunkina,160 km Kilpisjärvelle. Kartastahan nuo muut kunnat sitten löytyy. Mutta aloita kielen opiskelu jo nyt. Helpottaa kummasti elämää.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Moi eemmaa! osaatko sanoa vielä onko ensi kesälle tarvetta sairaanhoitajille? Olen th opiskelija ja valmistun jouluna 2013. Miten norjassa suhtaudutaan opiskelijoihin, pitääkö olla valmistunut vai riittääkö kun on 200op ja suomessa mahdollisuus työskennellä sh:n sijaisena? Olisin erittäin kiinnostunut tulemaan kesäksi töihin, myös lähihoitajana mikäli sh:n tehtäviin ei riitä kokemus/laillistuminen (?). Ja osaatko sanoa että voisinko nyt jo loppuvuodesta olla yhteydessä johonkin esimieheen tai muuhun joka osaisi sanoa jotain? Ruotsia osaan ok, toki pitäisi vielä lisää opetella (ja saada rohkeutta käyttää kieltä;) ja kertailla, mutta intoa riittää! Paljon kysymyksiä mutta kiitos tuhannesti jos viitsit vastata! Ja myös muut jos tietää! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi eemmaa! osaatko sanoa vielä onko ensi kesälle tarvetta sairaanhoitajille? Olen th opiskelija ja valmistun jouluna 2013. Miten norjassa suhtaudutaan opiskelijoihin, pitääkö olla valmistunut vai riittääkö kun on 200op ja suomessa mahdollisuus työskennellä sh:n sijaisena? Olisin erittäin kiinnostunut tulemaan kesäksi töihin, myös lähihoitajana mikäli sh:n tehtäviin ei riitä kokemus/laillistuminen (?). Ja osaatko sanoa että voisinko nyt jo loppuvuodesta olla yhteydessä johonkin esimieheen tai muuhun joka osaisi sanoa jotain? Ruotsia osaan ok, toki pitäisi vielä lisää opetella (ja saada rohkeutta käyttää kieltä ;) ja kertailla, mutta intoa riittää! Paljon kysymyksiä mutta kiitos tuhannesti jos viitsit vastata! Ja myös muut jos tietää! :)

Sairaanhoitajan töitä ei pääse tekemään ilman että olet valmistunut ja hankkinut laillistuksen Norjaan.

Perushoitajana vissiin voi tehdä, koska mä ainakin tein kun odottelin papereita.

Mutta ihan assistentin/hoitoapulaisen palkka on jo saman verran mitä sh:n Suomessa ja työ on perushoitajan kanssa ihan samaa. Joten mä en ehkä viittis ees nähä vaivaa niitten papereitten kanssa hirveesti. Tai siis nuo työtodistukset kannattaa olla käännettynä ruotsiksi (kannattaa muuten pyytää työpaikalta aina suoraan myös ruotsinkielinen jemmaan jos mahdollista) koska kaikki työkokemus lasketaan, ei tarvi olla hoitoalalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Jokapaikassa Norjassa on HUUTAVA pula sairaanhoitajista. Paikkoja on auki, vaikka mitään ilmoitusta ei edes julkisesti olisikaan. Yhteydenotto vaan suoraan esim sykehjemmetin respaan, jossa kertoo olevansa kiinnostunut sairaanhoitajan/tms töistä ja kukahan olisi henkilö johon voi ottaa yhteyttä ja sopia tapaamisen. Keikkatyö on nimeltään "Extravakt"

Godkjenning on oltava, jos sairaanhoitajan töitä haluaa tehdä, mutta ns asistentin tehtäviin pääsee kuka vain. Tällöin luonnollisesti palkka on myös huono. Godkjenningprosessi tapahtuu n. 2 viikossa

Oman kokemukseni mukaan ainoastaan Oslon kaupunki (sykehjemsetaten) vaatii englannin tai ruotsinkieliset työtodistukset.

Tutkintotodistukset täytyy olla virallisen kääntäjän kääntämät, mutta työtodistuksiin riittää tavallinen kääntäjä (ei siis tarvitse olla virallisen kääntäjän), ja voit esim lähettää ko paperin sitten allekirjoitettavaksi entiselle työpaikallesi. Ruotsinkielisiä todistuksia suostui vain HUS antamaan. Virallinen kääntäjä on huomattavasti tyyriimpi, siksi ei edes kannata työtodistuksia käännättää virallisella.

Kolmeen muuhun Norjan suureen kaupunkiin olen toimittanut SUOMENKIELISET työtodistukset ja saanut niillä ansinnitetit:)

Jos haluaa tulla Norjaan töihin, kannattaa vaan etsiä asunto ja muuttaa tänne. Täältä saa 100% varmasti töitä, ihan mistä kaupungista/kylästä hyvänsä ja palkka on ihan jotain muuta kuin Suomessa!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Täällä olisi Finnmarkkiin tarjolla Lähihoitaja (sairaanhoito- ja huolenpito).Olen ollut töissä mielenterveys, kotihoito, dementtiayksikössä sekä vanhainkodissa. Olen valmis muuttamaan pysyvästi Finnmarkin alueelle. Ruotsia osaan jonkun verran, norjaa opiskelen koko ajan. Laittakaa viestiä yv:nä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Morjesta! Osaako joku sanoa, voiko hakemuksen laittaa suomeksi Tanan kunnan Anu Saarelle. Pystyn kyllä kirjoittamaan ruotsiksi ja englanniksi, mutta ajattelin varmistaa. Jos täällä käy joku rekrytoimassa, niin: Nyt olisi tarjolla kaksi sairaanhoitajaa. Minulla kokemusta 5 vuotta hoitoalalta. Suurimman osan olen työskennellyt Keski-Suomen sairaanhoitopiirin päivystysalueella, samoin kuin toinen osapuoli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkka on varmasti hyvä, mutta niin taitavat elinkustannuksetkin olla melko korkeat. Jääkö mitään käteen? Olisiko mitään ideaa tulla esim. vain kesäksi tienaamaan säästömielessä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Moikka!

 

Meitä olis kaksi syksyllä valmistuvaa sairaanhoitajaa lähdössä kesäksi Norjaan. Hoitoalan kesätyöt kiikarissa siis. Onko kenelläkään tuoretta tietoa kesän 2015 suhteen, missäpäin Norjaa kaipailtaisiin kesäsijaisia? Ymmärtääksemme ei saada vielä tehdä Norjassa sh hommia, mutta ollaan valmiita tekemään lähihoitajan/apuhoitajan hommia.

 

Mikä olis fiksuin tapa lähtee liikenteeseen työnhaun suhteen? Etitäänkö vaan netistä työpaikkailmoituksia, vai kannattaako olla suoraan yhteydessä sähköpostitse työpaikkojen yhteyshenkilöihin? Ja millä kielellä hakemukset kannattaa tehdä? Pelataanko englannilla, vai onko parempi laittaa ruotsiksi, norjaa kun emme vielä osaa...

 

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan :)

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enpä osaa käytännön vinkkejä kovin antaa. Itse tekisin kuitenkin niin, että katselisin nav.no -sivustolta kiinnostavia paikkoja ja olisin suoraan yhteydessä yhteyshenkilöihin. Keikkafirmoilta voi myös kysellä, mutta en tiedä miten tarvetta on apuhoitajille. Sairaanhoitajan on ainakin helppo lähteä kokeilemaan kesätöitä keikkafirman kautta. Saa asunnot ja matkat firmalta ja monesti paremman palkan.

 

Ja kannattaa ehdottomasti aloittaa ruotsilla, jos norja ei taivu. Englanniksi on varmasti vaikea saada hoitotyön töitä. Joitain asioita voi varmasti hoitaa myös englanniksi, mutta ilman ruotsin/norjan kielitaitoa ei paikkaa todennäköisesti löydy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hei! Täällä kans kesän alussa valmistuva terkkari pohtii Norjaa tulevana työpaikkana. Yhteen vanhainkotiin olin jo yhteydessä ja ilmoitettiin että tarve on kesäksi ja vaikka talveksikin ja pyysivät soittamaan. Kun kysyin, voiko puhelun tarvittaessa vaihtaa englanniksi, vastaus oli, että jos et osaa sitä vertaa norjan kieltä, et varmaan pärjää täällä töissäkään. Altassa minulla olisi tuttavat, mutta en oikein tiedä, mistä töitä etsisin. Olen norjaa pari kurssia lukenut, mutta kielen käyttö vielä aivan epävarmaa ja arkailen. En työhakemusta haluaisi kuitenkaan aloittaa sanoin "missähän pärjäisin huonolla norjallani?" Toki kiva olisi, jos kohtalontovereita löytyisi samasta kaupungista vertaistueksi ensi kesälle :) Olen menossa Altaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Onko Tanassa vielä pulaa sairaanhoitajista?? Tai muualla tarvetta?? Valmistunut jo 2006,mutta nyt olis aika lähteä -taas-ulkomaille töihin,tosin yksinhuoltaja en tiedä onnistuuko työt norjassa?? (Lapsi 6v) .heinäkuussa pysyisin tulee 3viikoksi töihin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Hei, mahtaako kukaan olla tietoinen, miten välinehuoltajalle olisi töitä Norjassa? Vaikka hoitajat- sivustolle eksyinkin, mutta samaan alaan liittyy välinehuoltokin:) Kiitollinen kommenteista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...