Jump to content
MAINOS

Epäkohtiin puuttuva hoitaja saa herkästi potkut


Hoitajat.net

Recommended Posts

Etelä-Suomen aluehallintovirasto, joka on vanhusten hoitoa valvova viranomainen, saa vuosittain 40-50 kantelua tai ilmoitusta. Kanteluita tekevät vanhusten omaisia enemmän hoitoalan henkilökuntaan kuuluvat.

Karu tosiasia on, että epäkohdista viranomaiselle kannellut hoitaja joutuu usein työnantajansa silmätikuksi ja etsimään uuden työpaikan. Työnantajatahot katsovat, että hoitajat eivät saa puhua epäkohdista ulkopuolisille.

http://www.ess.fi/?article=356435

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ihan hyvä juttu. Hoitajilla taitaa mennä aika huonosti. Mielenkiintoista, että Etelä-Suomen Sanomilla ja Ajankohtaisella Kakkosella on melkein identtiset jutut.

Etelä-Suomen Sanomat: Epäkohtiin puuttuva hoitaja saa usein lähteä

Ajankohtainen Kakkonen YLE2 klo 21.00 17.1.: Saako hoitaja puhua epäkohdista? http://atuubi.yle.fi/ohjelmat/ajankohtainen_kakkonen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan katsomisen arvoinen juttu oli eilen ajankohtaisessa kakkosessa. Melkoiseen pyörätykseen olivat hoitajat joutuneet, kun olivat nostaneet kissan pöydälle. Tästä tuli mieleen, että mikäli meinaa puuttua epäkohtiin, niin pitäisi haalia ensin melkoisesti taustatukea itselleen, esim. kollegoista, median edustajista, liittojen ja järjestöjen ihmisistä jne...

Ainakin itse arvostan henkilöitä, joilla on rohkeutta pistää itsensä likoon, ja ajatella muutakin kuin omaa itseään. Toisaalta on itsestään selvää, että yksityisten hoitokotien tärkein tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, joten siellä asiaan varmasti kuuluukin, että mitoituksissa ja hoidon laadussa kannattaa taiteilla hyväksytyn ja laittoman rajamailla. Itse en ole yksityisellä puolella työskennellyt, mutta olen ymmärtänyt, että ongelmat ovat siellä vähän toista luokkaa, kuin esim. kaupungin paikoissa. No tätä yksityistämistähän Suomalaiset tuntuvat haluavan. Kokoomus kun on vakiinnuttamassa paikkaansa maan suurimpana puolueena.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...