Jump to content
MAINOS

YLE: MRSA-epidemia Raumalla - altistuneita jopa 500


Reportteri

Recommended Posts

Rauman terveyskeskussairaalassa selvitetään MRSA-bakteerin leviämistä. Bakteerin kantaja löytyi normaaliin hoitoon liittyvän tutkimuksen yhteydessä. Tähän mennessä näytteitä on otettu noin 250 henkilöstä, mahdollisesti altistuneita on kaikkiaan yli 500. MRSA-bakteeri on löytynyt tähän mennessä yhteensä yhdeksältä henkilöltä.

Lue koko juttu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Milloinkahan nämä saadaan asioihin, marsut ja esbl:ät. Meille hoitajille luennoidaan jatkuvasti käsihygieniasta ja aseptisesta työskentelystä hygieniahoitajien ja infektiolääkärien toimesta mutta ketkä loistaa poissaolollaan...lääkärit. Heitä ei ilmeisesti kiinnosta. Tämän olen huomannut kaikissa työpaikoissani. Joka paikassa lääkäri tekee työtä potilaan välittömässä läheisyydessä, ronkkii milloin mitäkin paikkaa ja kun hoitaja yrittää piipittää, että tällä potilaalla on mrsa niin kommentit on luokkaa: "ei se sieltä virtsasta minuun hyppää, minähän tutkin nenää" tai "en minä mitään suojamaskia tarvii". Tulee vähän tyhmä olo, kun seisoo itse täysvarustus päällä. Tästä voisi Yle tehdä vaikka jonkun dokumentin eli aiheena "Lääkäreiden hygieniatietoisuus". Ainakin Pirkanmaalla MRSA ongelma on vakava ja uusia tapauksia tulee koko ajan. Yliopistollinen sairaala on ongelman ytimessa kun siellä nimenomaan lääkärit ei osallistu koulutuksiin. Ei hygienia eikä elvytyskoulutuksiin. Voi olla että yleistän asiaa mutta olen huomannut asennemuutoksen, valitettavasti vaan huonompaan suuntaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos otettaisiin Iso-Britannian malli käyttöön? Eli esim kierrolla käsidesin käyttämättömyydestä, suojainten käytön laiminlyönnistä jne. annettaisiin varoituksia ja muita sanktioita.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...