Jump to content
MAINOS

YLE: Moni löytää uuden munuaisen Facebookista


Reportteri

Recommended Posts

Yhä useampi siirtomunuaista tai muuta elävältä ihmiseltä saatavaa elinsiirtoa tarvitseva löytää luovuttajan sosiaalisen median, kuten Facebookin avulla. Yhdysvaltain elinsiirtoja hallinnoivan järjestön tiedottajan April Paschken mukaan sopivan luovuttajan löytäminen sosiaalisen median avulla yleistyy koko ajan.

Lue koko juttu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

mä olisin tarvinnut kesällä maksan,mutta ei ollu tarjolla.no kaverille,ei mulle.se sit delas kirroosiin vaikka ei juonut enempää kuin minä.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä olisin tarvinnut kesällä maksan,mutta ei ollu tarjolla.no kaverille,ei mulle.se sit delas kirroosiin vaikka ei juonut enempää kuin minä.

Nautintoaineita kirroositahtia kuluttavalle ei ehkä kaikista ensimmäiseksi jaella maksoja... :rolleyes:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä olisin tarvinnut kesällä maksan,mutta ei ollu tarjolla.no kaverille,ei mulle.se sit delas kirroosiin vaikka ei juonut enempää kuin minä.

Nautintoaineita kirroositahtia kuluttavalle ei ehkä kaikista ensimmäiseksi jaella maksoja... :rolleyes:

mähän sanoin ettei se ollut juoppo.lue ennekuin kommentoit!,sitäpaitsi oli jonossa,muttei ehtinyt.Ei alkoholi ole ainut kirroosin aiheuttaja

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on Suomessa aika nollauutinen, kun elinsiirtojärjestelmä on erilainen. Lähtökohtana on, että kaikki ovat mahdollisia luovuttajia ja kudostyypitys tehdään vasta siinä vaiheessa, kun elinluovutusta harkitaan. Englannissa ja nähtävästi USA:ssakin pitää etukäteen rekisteröityä elinluovuttajaksi ja kudostyypitys tehdään etukäteen. Ainakaan julkisella puolella Suomessa ei tehdä kudostyypityksiä ihan huvikseen (tai SPR:hän ne tekee).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja meillä ei kait elimiä voi luovuttaa kuin omainen tai vainaja...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja meillä ei kait elimiä voi luovuttaa kuin omainen tai vainaja...

Näinhän se on. Poislukien veren kantasolut, joita voi luovuttaa myös muu vapaaehtoinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...