Jump to content
MAINOS

Heips Tehyläiset


Jotuni

Recommended Posts

Täällä on varmaan joku ko. liittoon kuuluva. Miten toimin, jos olen toimittanut valtakirjan työnantajalle jäsenmaksuja varten, muttei niitä ole " otettu " palkasta?.Potkitaanko minut pois liitosta vai mitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä oon itsemaksava jäsen ja mullakin on vähän rästissä noita maksuja...maksoinkohan viimeksi maaliskuun *pyhimys* Eli ihan heti sieltä ei potkita pois, tietysti ne jossain kohtaa pitää maksaa sinne takautuvasti. Vaatii varmaan vuoden tai parin rästit.

Oletko jo ottanut yhteyttä työnantajaan ja kysynyt miksei niitä ole tilitetty sinne? Se nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Sitten jos olet ja se sanoo ettei jaksa tai halua huolehtia tuollaisesta asiasta, niin ota selvää onko omassa työehtosopimuksessasi sääntö, että työnantajan on pakko huolehtia siitä jos saa valtakirjan työntekijältä, esim. sairaankuljettajien tessiinhän tuo tuli vasta hetki sitten, enkä tiedä onko sitä kaikissa. Jos tessi ei velvoita työnantajaa, lasket itse (1,1 % bruttopalkasta) jäsenmaksun ja käyt tehyn jäsensivuilla tilittämässä sen. Jos tessi velvoittaa työnantajan niin sano ensin, että sun kuuluu hoitaa ne ja jos ei hoida niin pyydä tehyltä apua.

Usein jo ay-liikkeen edustajan puhelinsoitto työnantajalle pistää vipinää kinttuihin ja asiat alkaa pelaamaan.

Kerro miten kävi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Lainaan ketjua kysymykselle, kun en viitsi uutakaan perustaa enkä pikaisella selauksella löytänyt vastausta.

Kun Tehyn jäsenmaksu on tuo 1,1% bruttopalkasta, niin sisältyykö siihen kaikki kuukauden bruttotulot mukaanlukien siis lisät vai ainoastaan peruspalkka?

 

Itse ajattelin nuo jäsenmaksut maksella kun viimein sain aikaiseksi liittyä, mutta menee liian hankalaksi jos täytyy joka ikisestä palkasta tilittää 1,1% kun lisät ja peruspalkka tulee aavistuksen eri sykleissä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Tarkoittaako tuo vaan päätoimisen työpaikan bruttopalkkaa, vai joutuuko kaikesta bruttopalkasta maksamaan jäsenmaksun?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Tarkoittaako tuo vaan päätoimisen työpaikan bruttopalkkaa, vai joutuuko kaikesta bruttopalkasta maksamaan jäsenmaksun?

 

Kaikesta palkasta mitä saat menee tuo jäsenmaksu, vaikka sitte olisit kiskalla myymässä jäätelöä.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tuli kirje otsikolla "Tehyn jäsenmaksu vuonna 2013", jossa sanotaan seuraavaa: "Tehyn jäsenmaksu on 1,1% päätoimen kokonaisansiosta eli kaikesta päätoimen veronalaisesta palkasta, kuitenkin vähintään 6€/kk. Jäsenmkaksua ei makseta sivutoimen palkasta tai luottamustehtävien kokouspalkkioista".

 

Eli 1,1% kaikesta tilille tippuvasta palkasta, mutta vain päätoimen osalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ohos, I stand corrected :) Mites jos tekee keikkaa samassa sairaalassa toisessa yksikössä esim., eikö siitä sitten pidä maksaa? :o Ja siis jos kävis niin että joutuu työttömäksi (yeah right) niin sivutuloja ei oteta sitten huomioon työttömyyspvrahaa laskettaessa(ko)?

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Vähän samaa kyselisin, kuin Satu tuossa edellä. Itsekin teen keikkaa ja olen maksanut tuota jäsenmaksua itse. Mietin vaan, että näkeekö/tarkistaako Tehy jostain, mitä palkkaa olen saanut ja millä perusteella jäsenmaksuni maksanut? Ainakin pyöristykset olen tehnyt aina itselleni edullisempaan suuntaan.

Samoin nyt minulla on määräaikainen sijaisuus, mutta silti olen tehnyt välillä keikkaa siinä sivussa. En ole noita keikkatöitä sitten laskenut siihne jäsenmaksuun. Ja tosiaan, jos lisät tulee kuukaudenkin myöhässä, niin miten niitä voisi edes ottaa huomioon siinä jäsenmaksussa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...