Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Aapa

Lastenpsykiatrinen osasto

Recommended Posts

Aapa

Hei!

Voisiko joku kertoa minulle tarkemmin millaista on sairaanhoitajan työ lastenpsykiatrisella osastolla?

Opiskeluaikana olin harjoittelussa paikallisella Klubi-talolla ja vaín pikainen 2tunnin tutustumiskäynti aikuisten psykiatriselle osastolle, joten ei ole oikein minkäänlaista mielikuvaa.

-Aapa-

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Julma

ÄlÄ huoli, mÄ oon ollut jokusen vuoron töissÄkin psykalla enkÄ vielÄkÄÄn tiedÄ mitÄ siellÄ pitÄisi tehdÄ :D

Seuraava koskee aikuisten osastoa josta itsellÄ vÄhÄinen kokemus, eikÄ ole kovin kattava kuvaus työstÄ:

Potilaat tulee sisÄÄn erilaisilla syillÄ, usein taustalla on ihan sellaista ettÄ se normaali pÄivÄrytmi on karannut kÄsistÄ, lÄÄkkeitÄ otettu huonosti ja melko moni sitten hoitanut viinalla itseÄÄn. TÄmÄ ei tietenkÄÄn ole hyvÄ asia psyykkeelle, puhumattakaan jos taustalla on jo valmiiksi mielenterveysongelmaa.

Akuuttivaiheen jÄlkeen kun mahdolliset psykoosit jne. on saatu hoidetuksi ja potilas pystyy aloittamaan varsinaisen hoidon, osastolla pyritÄÄn palauttamaan uni-valverytmi siihen ettÄ pÄivÄt touhutaan jotain ja yöt nukutaan, koitetaan hakea rutiineja, saada potilas aktiivisesti osallistumaan johonkin haluamaansa toimintaan, keskustellaan murheista ja iloista, tarkistellaan lÄÄkitystÄ, tuetaan avohoitoon siirtymistÄ ja potilaan lÄhtökohtien mukaan selvitellÄÄn mahdollista työelÄmÄÄn hakeutumista tai mikÄ sitten kenellÄkin on se tavoite.

Työnkuva siis on paljolti potilaiden kanssa oleskelua ja jutustelua, samalla tehdÄÄn huomioita joiden pohjalta psykiatrit sitten tarkistaa hoitomuotoja ja antaa ohjeita.

Lasten psykalla voisin kuvitella olevan vÄhemmÄn pÄihdepsykooseja ja riippuvuuksia ja enemmÄn sitten rajattomuudesta ja/tai kaltoinkohtelusta kÄrsiviÄ potilaita. Työnkuva on varmasti melko samanlainen, mutta omaisten osuus hoidossa on varmasti isompi ja heidÄn kanssaan tehtÄneenkin tiivistÄ yhteistyötÄ mikÄli vain siihen ovat kykeneviÄ.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.