Jump to content
MAINOS

Keikkailu


kaktus

Recommended Posts

Viikonloppuna olen menossa ihka ensimmäistä kertaa keikkailemaan aiempaan työharjoittelupaikkaani. Kertokaahan nyt lyhykäisesti byrokraattiset jutut eli työsopimuksen teko jne., mitä mun täytyy muistaa pyytää/tehdä. Sivutuloverokortti ainakin mukaan, tarviiko muuta?

Joo tiedän, haulla varmasti löytyisi, mutta nyt en jaksa alkaa kahlaamaan niitä ;)

Muoks. vielä palkka-asiaa: miten mun palkka määräytyy (perus/lähihoitajan palkka?) kun opintopisteitä on kasassa vajaa 50 eli vuosi opiskelua takana. Ja jos vaikuttaa asiaan, niin ei ole aiempaa hoitoalan koulutusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onneksi olkoon!

Eipä siinä muita paperihommia oikein ole kuin se työsopimus ja verokortti. Jos olet menossa kunnalliselle tekemään keikkaa, niin en usko että sua kusetetaan. Yksityisellä kannattaa katsoa, että työsopimukseen on merkitty palkka, työsuhteen kesto, määräaikaisen työsuhteen päättymisen syy, määräaikaisuuden peruste, osapuolet yksilöivät tiedot, toimipiste.

Verokorttiin voi raapustaa tilinumeron johonkin kulmaan niin ei mene hukkaan.

Muista pyytää perehdytystä jos olet epävarma. Tietysti tuo harjoittelujakso paikassa antaa varmuutta toimia.

Sitten vaan reipasta otetta ja työn iloa! :)

EDIT: Opiskelijalla muuten opintopisteiden määrä vaikuttaa palkkaan. Opintokirjan otteella saat todistettua suoritetut opinnot. Ja jos kuulut tehyyn niin viemällä todistuksen siitä voi saada muutaman euron lisää kk-palkkaan sopimusalasta riippuen. Ja mikäli olet suorittanut jo niin paljon opintoja, että saat tehdä sh:n sijaisuutta niin ole tarkkana sen suhteen ettei sua kuseteta lh:n palkalla sh:n työhön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Mä nyt laitan tän otsikon alle tän juttuni. Uskaltauduin vuosien jälkeen hyppäämään keikkailun maailmaan ja täytyy sanoa, että olen kyllä ollut vähän pettynyt. Sain haastatteluissa käsityksen, että työvuoroja voi tietää jos pitkälle etukäteen ja kun ilmoitat päivät jolloin olet vapaana niin keikkaa on. Nyt on kuitenkin ollut niin, että keikkaa on tarjottu vain samana tai edellisenä päivänä eikä koskaan sunnuntaille vaikka niitä olen jo monta viikkoa vapaaksi ilmoittanut.

Missä keikkafirmassa olisi toimivin systeemi ja töitä tiedossa pidemmälle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...