Jump to content
MAINOS

Harjoittelu/ työkokemuksia halvemmista maista?


Tigerboy

Recommended Posts

Tässä nyt taas kirjoittelen tänne kun tuo "haave ulkomailla työskentelystä" vain jaksaa painaa mieltä. Itselläni vaihtoon lähtö tyssäsi kun laskin ettei minulla tukiaisita huolimatta ole varaa lähteä ulkomaille. Kuitenkin kouluni kv-koordinaattori ehdotti minulle, että voisin mennä harjoitteluun esimerkiksi halpaan maahan, kuten Tsekki, Viro tai Latvia. Ehdotti myös, että jos en mene harjoitteluun niin voin mennä myös lyhytaikaiseen työkokemukseen kuten kesätöihin vanhustyöpuolelle.

Onko täällä nyt yhtään hoitoalan ihmisiä, joilla olisi kokemuksia näistä "halvemmista maista" (Tsekki, Viro, Venäjä, Latvia)?

Lähinnä minua askarruttaa työolosuhteet ja asuinolosuhteet ko.maissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moikka!

Hieman OT, mutta Kelan tukien lisäksi voit myös hakea stipendiä tai apurahaa ulkomaan työharjoittelulle. Muun muassa opintoluotsin sivuilta löytyy listaa joistakin järjestöistä, jotka niitä tarjoaa.

www.maailmalle.net on myös hyödyllinen sivusto, kannattaa tutustua!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Moikka!

Hieman OT, mutta Kelan tukien lisäksi voit myös hakea stipendiä tai apurahaa ulkomaan työharjoittelulle. Muun muassa opintoluotsin sivuilta löytyy listaa joistakin järjestöistä, jotka niitä tarjoaa.

www.maailmalle.net on myös hyödyllinen sivusto, kannattaa tutustua!

Katoin nopeasti etusivua selatessani että mitenkä mä muka oon tälläseen topikkiin kirjottanut kun en muista yhtään.. mutta olikin joku joka on ottanut saman kuvan :rolleyes:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olin keväällä '11 kolme kuukautta Virossa harjoittelussa. En ole hoitopuolella. Olin kolmessa sairaalassa (joista kaksi tallinnassa) ja viihdyin kovasti. Asuminen maksoi 250€/kk. Sain normaalin opintotuen (vai madalletun, kun alhaisen tulotason maa? En muista enää) ja sitten erasmusrahaa 1000€. Tuolla summalla pärjäsin oikein hyvin, omaa rahaa meni 1000€ kun matkustin ja rellestin jonkun verran :P

Se vaan siinä on, että sain opiskelijana enemmän rahaa kuin Virossa työntekijänä.. Että vaihtoon vaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...