Jump to content
MAINOS

Keski Uudenmaan pela, kiireettömän ensihoidon palveluntuottaja 2012


johannat

Recommended Posts

Uudenmaan Sairaankuljetus on valittu V196, V197 ja KE696 palveluntuottajaksi vuodeksi 2012+1+1 optiovuosilla.

Eihän tuo suuri ihme ole, koska USK on tarjouksessaan luvannut TK-kuljetukset 100% alennuksella, eli siis ilmaiseksi. Millä ihmeellä kysein yritys aikoo hankkia tuoton, jotta yritys kannattaa? TK-kuljetusten määräksi vuodessa arvioidaan noin 1000 keikkaa, eli siis laskennallisesti ilmaiseksi keikkoja noin 100 000e edestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Yrittäjät ja työntekijät varmaan tarkemmin tietävät mistä noita kyytejä tulee, mutta firman sivuilta saa osviittaa. Tietysti ihmetyttää jos ne tosissaan ilmaiseksi haluavat ajaa nuo tk:n kyydit, ilmeisesti sillä sopimuksella on saavutettu jotain muuta joka tuottaa liiketoiminnalle merkittävää hyötyä.

Mutta mitä tekemistä keski-uudenmaan pelastuslaitoksella ja uudenmaan sairaankuljetuksella on toistensa kanssa? Toinen kun on topikissa ja toinen viestissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuoltahan se vastaus löytyikin. Jos kokonaiskeikkamäärä on arvioitu 8000 niin vaikka "tarjotaan" 1000 kyytiä ilmaiseksi jää vielä laskutettavaa 7000 kyydin verran mikä on tosi iso määrä.

Ilmaisia lounaita ei ole, joku nämäkin kyydit maksaa ja pahaa pelkään että se ei ole yrittäjä eikä palvelun tilaaja. Jos tällainen todetaan hyväksi toimintamalliksi niin eikö tätä voisi laajentaa myös yksityisiin hoitolaitoksiin ja lääkärikeskuksiin; "saatte luvan toimia alueellamme jos hoidatte kunnan kautta maksusitoumuksella tulevat potilaat 90 prosentin alennuksella"... :piru:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos miettii, että sopimus koskee 8000 keikkaa ja niistä vedetään se 1000 ilmaiseksi niin onhan tuo prosentuaalisesti jo aika iso osa. Jääkö yrittäjälle mitään enää käteen tai vedetäänkö miinuksille. En ainakaan ole itse onnistunut unohtamaan HESsin nykyistä tilannetta (laajentuminen, halvat sopparit jne.) ja lopputulos on varmaan hyvin kaikilla tiedossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos perustason yksiköitä, niin aika +-0 tulos varmaan tulossa kulujen jälkeen oletusarvona 7000kpl perushintaista maks. tunnin ja maks. 20km kestävää kyytiä. Hoitotasolla mentäneen jo pakkaselle.

Kaikki pidemmät kyydit siis lisää katetta + puolelle, mutta tuo kuljetusmäärä ilmeisesti jakaantuu myös osaltaan muille toimijoille, jolloin kaikki muiden ajamat painaa taas tulosta - merkkiseksi. Mulla ei taas ole hajuakaan kuljetusten suuntautumisesta, eikä näin ollen aika/ matka määreistä, joten tuo peruslähtö taksa pohjana ollut noissa 7000 kyydissä.

Sinänsä kun yrityksen tietoja katselee liikevaihto pyörii karvan alle miljoonan, mutta kulujen jälkeen ollaan niukasti plussalla. Joko on tehty kalustohankintoja tai muuten on tulot ja menot aika naftilla. Vaihtoehtoja on tietenkin, joilla osavissa käsissä ja taloudenhallinalla saadaan nämä arvot toki näyttämään sopivia tuloksia.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuoltahan se vastaus löytyikin. Jos kokonaiskeikkamäärä on arvioitu 8000 niin vaikka "tarjotaan" 1000 kyytiä ilmaiseksi jää vielä laskutettavaa 7000 kyydin verran mikä on tosi iso määrä.

Ilmaisia lounaita ei ole, joku nämäkin kyydit maksaa ja pahaa pelkään että se ei ole yrittäjä eikä palvelun tilaaja. Jos tällainen todetaan hyväksi toimintamalliksi niin eikö tätä voisi laajentaa myös yksityisiin hoitolaitoksiin ja lääkärikeskuksiin; "saatte luvan toimia alueellamme jos hoidatte kunnan kautta maksusitoumuksella tulevat potilaat 90 prosentin alennuksella"... :piru:

Enemmänkin ihmettelen miksi pelastuslaitokset rahastavat omia kuntiaan. Mikä järki on siirtää kaupungin sisällä rahaa terveystoimen budjetista pelastuslaitoksen budjettiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin taitavalla kirjanpidolla saadan tulokset näyttämään niin kun halutaan:), lisäksi ne kyytimäärät mitä kilpailutuksissa ilmoitetaan eivät ole sitoavia,siis kuntakyytejä voi olla paljon vähemmän kuin 1000(Hus autokeskushan haluaa suuriman osan siiroista itselleen), myöskin kokonais määrä voi olla enemmän kuin 8000 tuhatta. Usk:han hoitaa myös 3 autolla Hus siitrtoja, josta tulee ilmeisesti jotain rahoja. Kupen kilpailutushan oli sikäli ihmellinen että alenukset ovat autokohtaisi, ei yritys,eli jos ke 696 ajaa kaupunki kyydit on alenus enään 26%, kun Vantaan autoilla 100%. Tänäpäivänä myös hes ja Hssk hoitaa suuren osan kaupunkine siiroista esim katriinan srl joka soittaa ne suoraan kyseisille palveluntuottajille. työnkeijöiltä kysymällä mselviä varmastikin saako he Tes: mukaisen palkan, kannattaa myös muistaa että suurin osa autoista on päivä autoja, jolloin tietenkin kulut ovat pienemät kun vrk autoilla. uskoisin että palveluntuottaja kyllä on tienyt mitä tarjoaa kun tarjouksen on tehnyt :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...