Jump to content
MAINOS

Kinesioteippaus


dino

Recommended Posts

Onko kokemuksia tästä teippausmetodista jota ainakin osa fyssareista näyttää suosivan? Itsellä on tähän vähän skeptinen suhtautuminen, oma näkemys/kokemus on että ihan joka vammaan/oireyhtymään se ei sovi vaikka sitä näytetään käytettävän jopa murtumien hoitoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Omakohtaisia kokemuksia ei ole eikä työssä ole tullut vastaan, mutta siviilin puolella urheilijapojilla nähnyt useasti. Pojat sanoneet sen toimivan varsinkin seuraavissa tapauksissa; pahat lihasvenähdykset + revähdykset, sekä sormi ja varvasmurtumat + jalkapöydän luiden hiusmurtumat toisinaan. Ilmeisesti antaa yllättävän paljon tukea mutta kuitenkin vapaamman liikkuvuuden verrattuna "perustukiin". Kivun lievitys vaihtelee kuulemma paikasta ja vammasta riippuen. Ovat kuitenkin tykänneet varsinkin revähdyksissä teippauksista enemmän ku perussitomisista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni jolla reisien ja alaselän kanssa ollut ongelmia, niin kokeiltiin erään fyssaripelikaverin kanssa tota ja ainakin mulla helpotti pelaamista paljonkin, en osaa sanoa mikä siinä normaaliin verrattuna oli erillaista, mutta kun ilman teippiä tietyt liikkeet olivat täysin mahdottomia niin teippauksella ne pystyi tekemään ilman kipua! En nyt sitten tiedä, onko tällä ensi-tai akuuttihoidossa tarpeellisuutta tai hyötyä edes, mutta urheilussa tosta ainakin itelle oli hyötyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä että on hyviä kokemuksia, kaikesta päätellen on ollut osaajat asialla.

Itse olen törmännyt kinesioteippaukseen kolmen tuttavan hoidon yhteydessä. Yhden tutun klassinen fta-ligamenttivamma oli teipattu kolmella kinesioteipinpätkällä, yhden kaverin tibian marssimurtumaa oli ko teippauksella yritetty auttaa ja yhden leikkausjonossa olevan kaverin olkapään kiertäjäkalvosimen repeämää yritettiin helpottaa teippauksella. Olkapään kohdalla hoito oli varmaan ihan asiallinen, mutta näiden kahden muun kohdalla huomattiin että perinteinen joustavan ja urheiluteipin kombinaatio antoi selvästi paremman avun ja lievensi kipua enemmän kuin tämä hyvin elastinen kinesioteippaus.

Eli oma käsitys on se että oikeassa paikassa ja oikeassa oireessa kinesioteippaus on varmasti ihan paikallaan, mutta ihan jokaiseen vammatyyppiin se ei sovi. Aivan kuten on tilanne perinteisenkin tippauksen kohdalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itelläni on jännetupentulehdukseen laitettu kinesioteippus ja vaikuttaa fiksummalta kuin normiteippaus, elastisempi ja vähemmän haittaava mutta tuntuu tukea antavan.

Murtumaan en kyllä kuvittelisi tätä käyttäväni.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin aivan myyty omakohtaisessa kokeilussa. Oli siis alueen manipulointi tms. hieronta käsin + teippaus. Kahden vuoden kivut poissa! (toki teippi ärsytti ihoa ja lopulta alkoi repiä sitä mukanaan, eli teippi pois ja kipu alkoi aika pian uudestaan, mutta ei ollut tarkoituskaan kerralla parantua lopullisesti)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten Peipponen ja Harmaahylje totesikin, niin urheilussa ihan loistava! Monta pitkaaikasta lihasvammaa saatu tuettua jos ei oireettomiksi, niin sen verran helpotettua, etta pelaaminen pakon edessa on sujunut. Reisi, polvi, pohje ja selkavammoissa itse nahnyt kaytettavan kovassa kontaktilajissa hyvin tuloksin.

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...