Jump to content
MAINOS

Palkkakiemuroista

Sinka

Recommended Posts

Olen tässä työpaikkailmoituksia selaillut ja palkkaus-kohdasta löytyy mitä mielenkiintoisimpia kirjainyhdistelmiä:

KVTES

TES

SK 3-5

Avittakkee vähän.

Miten noita nyt sitten pitää tulkita? Onko joku tapa (sakussa työskentelevälle lähihoitajalle) edullisempi kuin toinen. Olen minä ennenkin palkkaa saanut muttei ole tarvinnut noista piitata. Tarvitseeko niistä piitata sen suuremmin nytkään?

Muita palkanmaksuun liittyviä huomioita, jotka pitäisi pitää korvan takana?

Olen tässä työpaikkailmoituksia selaillut ja palkkaus-kohdasta löytyy mitä mielenkiintoisimpia kirjainyhdistelmiä:

KVTES

TES

SK 3-5

Avittakkee vähän.

Miten noita nyt sitten pitää tulkita? Onko joku tapa (sakussa työskentelevälle lähihoitajalle) edullisempi kuin toinen. Olen minä ennenkin palkkaa saanut muttei ole tarvinnut noista piitata. Tarvitseeko niistä piitata sen suuremmin nytkään?

Muita palkanmaksuun liittyviä huomioita, jotka pitäisi pitää korvan takana?

KVTES= Kunnallinen yleinen virka -ja työehtosopimus

TES= työehtosopimus eli vaikka sairaankuljettajia koskettava työehtosopimus

SK 3-5=sairaankuljettajien palkkaluokat yksityissektorilla eli jotain näistä maksetaan ja usein tietty tuota sk3:sta

Tulkinta tapahtuu ihan niistä työehtosopimus kirjasista, edullisempaa tapaa käyttää lähinnä työnantaja

Muita korvan takana pidettäviä asioita: lisät oikein maksettu, jos ottaa vapaana ylityöt niin se ei ole tunti tunnista vaan vastaavaa määrän jonka on tehnyt.. eli jos tekee esim 4h ylitöitä joista korvaus on 50% niin vapaana se tekee 6h... tietty moni ei tälläiseen työnantajista halua vaan tunti tunnista on yleensä tarjous. Tämä siis yksityisen puolella.. ja tästä varmaan jatkaa taas viisaamat.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...