Jump to content
MAINOS

Nimineulaan AMK vai ei??


brenda

Recommended Posts

Pitäisi teettää nimineula. Kumpi on yleisempää tai onko olemassa suositusta siitä, lukeeko nimineulassa Sairaanhoitaja AMK vai pelkkä Sairaanhoitaja? ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 82
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olen nähnyt kumpaakin käyettävän. Omaa titteliäni "sairaanhoitaja (psyk.hoito)" en ole ikinä käyttänyt tuossa muodossa vaikka useat luokkakaverit moisen itselleen tilasivatkin nimellään.

Mulle kelpasi/riitti hyvin talon tarjoama "sairaanhoitaja" -lätkä johon dymolla painoin nimeni.

Nyt on kyllä melkoisia nimihirviöitä jo tullut vatsaan tyyliin "Lähihoitaja-mielenterveys-ja päihdetyö-Emilia-Karoliina Hörhö-Hiivanen". Alkaa muuten käydä lappu ahtaan näköiseksi!

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelija-kyltissä ainakin meidän koulussa oli pakko olla AMK-merkintä. Eihän sen pakko enää valmistuttua ole näkyä, mutta AMK:laisia parjataan niin usein (moni luokaltani laittoi siksi "pelkän" sairaanhoitajan) että laittaisin ihan sen vuoksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäisi teettää nimineula. Kumpi on yleisempää tai onko olemassa suositusta siitä, lukeeko nimineulassa Sairaanhoitaja AMK vai pelkkä Sairaanhoitaja? ;D

Kumpaakin käytetään, eli sekä ilman että AMK...mulla on tällä hetkellä AMK-versio, koska työpaikka jossa tällä hetkellä teen sijaisuutta, ei ole antanut mulle heidän nimineulaansa (en ole kyllä pyytänytkään) ja edellisessä työpaikassa mulla luki kynätaskussa, kuvan kera vain pelkkä sairaanhoitaja. Valinta on henkilökohtainen, mutta ainakin silloin, kun minä valmistuin, meitä suositeltiin laittamaan se AMK näkyville, ei sen vuoksi, että oltaisiin muka parempia kuin muut sairaanhoitajat, vaan sen vuoksi, että erotumme siten, että meillä on ehkä hieman erilaisempi koulutus kuin aiemmin. Ja huom! En ota kantaa, onko huonompi vai parempi!!! Että turhaa on vääntää mun sanoista sitten mitään kommenttia...heh, heh!!! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meil on muistaakseni sairaanhoitaja opiskelija, koulun nimi (jossa mukana tietty kaupunki), koulun logo

Hassua. Miksei siinä ollu kirjotettu yhdyssanoja oikein? *virn*

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta sairaanhoitaja riittää vallan mainiosti

Ei siis AMK = avuton mämmikoura ?

Elkää nyt ottako vakavasti tota kevennystä. Ne lisä nimikkeet/tittelit ei tee parenpaa hoitajaa josko huononpaa. Ja mikäs sen määrittelee kuka on hyvä hoitaja. Eiköhän jokainen itse omat taidot ja tiedot tunne. Eli ei se nimikyltin tekstillä ole mitään merkitystä työn teon kannalta. Jos jätät sen AMK:n pois niin saatat joutua selittelemään paljon vähemmän niiden kirjaimien merkitystä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt en ihan understunter, että miksi nimineulassa pitäis olla muuta kuin se työ, mihin on palkattu työsopimuksen mukaan.

Vaikka olis mitä koulutusta ja mitltä tasolta tahansa, niin jos on sairaanhoitajan työssä, niin nimineulassa yksinkertaisesti lukee silloin "sairaanhoitaja".

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

omassani lukee "sh Olli", jos ei riitä, niin soittakoot virka-aikana osastonhoitajalle PISTE

Työn orjat sorron yöstä nouskaa..maan ääriin kuuluu KUTSUMUS ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

...ja ehkä tosiaan nimi...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajatellaan näin: olet osastonhoitajan virassa ja koulutukseltasi sh ja TtM, laitatko nimineulaan osastonhoitaja vai TtM?

-Osastonhoitaja. Siinä kohden kyl myös on kolmannen asteen yhteys varmennettu ja lehmätkin vissiin lentävät jos mun tarttee, eiku saan,  tuota titteliä joskus käyttää. TtM-arvoista olisin ihan hiljaa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajatellaan näin: olet osastonhoitajan virassa ja koulutukseltasi sh ja TtM, laitatko nimineulaan osastonhoitaja vai TtM?

-Osastonhoitaja. Siinä kohden kyl myös on kolmannen asteen yhteys varmennettu ja lehmätkin vissiin lentävät jos mun tarttee, eiku saan,  tuota titteliä joskus käyttää. TtM-arvoista olisin ihan hiljaa.

TtM on vain koulutuksen yleisnimitys ei siis titteli kuten sh. Näin osastonhoitajalla lukee osastonhoitaja. Toisaalta nimikyltin on tarkoitus olla informatiivinen terveydenhuollon asiakkaille. Ei niille TtM juuri mitään kerro. Niin ja TtM voi olla vaikka olisikin valmistunut esim. liikuntalääketietestä, se kun kuuluu terveystieteisiin, kuten ergonomia, ravitsemustiede, hoitotyön hallinto...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sis-kir sh YO, mä voisin joooooo laittaa tollasen  ;) jotta erottusin peruskoululaisista.

VOI EI, osta elämä!!!!  Sairaanhoitaja mullakin lukee eikä muuta tarviikaan lukea!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hih, mulla ei edes ole nimineulaa ;)

Vain tarra paidassa, ja siinkin lukee vain SH ja etunimi.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hih, mulla ei edes ole nimineulaa ;)

Vain tarra paidassa, ja siinkin lukee vain SH ja etunimi.

-Onko sulla paita missä tommosia lukee?? Wau! Lukeeko selässä myös AMK ja ENSIHOITAJA?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hih, mulla ei edes ole nimineulaa :)

Vain tarra paidassa, ja siinkin lukee vain SH ja etunimi.

-Onko sulla paita missä tommosia lukee?? Wau! Lukeeko selässä myös AMK ja ENSIHOITAJA?

Jio, Jio; opettele lukemaan  ;)  VAIN TARRA paidassa. Ei paitaa jossa lukisi jotain... Paitsi, että kyllähän noissa meidän "virallisissa" koltuissa lukee rintataskun yläreinassa ammatti ja nimi... Mutta "epävirallisesti" (eli minä ainakin koko ajan, paree päällä kun toi peltipaita) käytämme sinisiä talon logolla varustettuja T-paitoja, ja tähän paitaan olen tulostanut TEIPIN jossa lukee sh ja nimi :D Meillä ihan yleinen käytäntö...

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jio, Jio; opettele lukemaan  ;)  VAIN TARRA paidassa. Ei paitaa jossa lukisi jotain... Paitsi, että kyllähän noissa meidän "virallisissa" koltuissa lukee rintataskun yläreinassa ammatti ja nimi... Mutta "epävirallisesti" (eli minä ainakin koko ajan, paree päällä kun toi peltipaita) käytämme sinisiä talon logolla varustettuja T-paitoja, ja tähän paitaan olen tulostanut TEIPIN jossa lukee sh ja nimi :) Meillä ihan yleinen käytäntö...

-Niin mut meinasin ettet sä ole sattumoisin kirjoittanut sinne paidan selkään tussilla että AMK ja ENSIHOITAJA ? Tai tulostanut sinnekkin em. teksteillä tarraa?

Muoks; muokkasinpas sittenkin :D -K-

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Niin mut meinasin ettet sä ole sattumoisin kirjoittanut sinne paidan selkään tussilla että AMK ja ENSIHOITAJA ? Tai tulostanut sinnekkin em. teksteillä tarraa?

Sen nyt voinen kertoa, että paidassani EI lue ensihoitaja, kun en ole moista tutkintoa suorittanut ja tolla AMK liitteellä mä en tee yhtään mitään. Hoitaja ku hoitaja.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites on, oletteko nähneet nimikylttiä, jossa lukee erikoissairaanhoitaja? Titteliähän ei enää käytetä, mutta silloin kun sitä käytettiin.

Mennään ajatusleikissä vähn pidemmälle. Tulevaisuudessa sairaanhoitajia valmistuu yliopistoissa. Lukeeko silloin nimineulassa esim. "Sairaanhoitaja-Yliopisto"? Miksi on tarpeellista erotella näkyvästi opistotasoiset- ja AMK-tutkinnot? Ovatko AMK:sta valmistuneet sairaanhoitajat jotenkin erilaisia? Parempia? Huonompia? Kuka sen määrittelee? Potilaille ja työtovereille sillä tuskin on merkitystä. Merkitystä on sillä, että oletko sairaanhoitaja vai mikä.

Ai niin... onhan sillä merkitystä työtovereille tulevaisuudessa, sillä huhujen mukaan vuodesta 2006 alkaen AMK-hoitsut saavat parempaa palkkaa. Pitääköhän paikkansa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...