Jump to content
MAINOS

Hoitohenkilökunnan työvaatteissa vaarallisia bakteereita


Reportteri

Recommended Posts

Lääkäreiden ja hoitajien takeissa voi pesiä runsaasti vaarallisiakin bakteereja, kertoo Uusi Suomi. Jerusalemilaisen Shaare Zedek Medical Centerin tekemässä tutkimuksessa potentiaalisia taudinaiheuttajia löytyi 63 prosentista sairaalahenkilökunnan työvaatteista. Antibiooteille vastustuskykyisiä bakteereja löytyi 14 prosentista hoitajien univormuista ja kuudesta prosentista lääkäreiden vastaavista. Taudinaiheuttajien leviäminen sairaaloiden työntekijöistä potilaisiin on kuitenkin paljolti kiinni siitä, miten hyvin henkilökunta huolehtii käsihygieniasta, huomauttavat alan asiantiuntijat.

http://www.uusisuomi...reiden-takeista

http://www.latimes.c...?track=lat-pick

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mitä nyt olen katsonut näitä dokumentaarisia (öh öh) ohjelmia, kuten ER, Greyn anatomia ja nurse Jackie, niin ainahan ne lekurit ja hoitsut kulkee metrolla/bussilla/junalla niissä työvaatteissa kotiin jne

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monissa maissa kuljetaan omissa työvaatteissa ja huolletaan ne itse. Auttaisi paljon uutisen analysointiin, jos tietäisi mikä systeemi on kyseisessä tutkimusmaassa.

Ainakin meidän sairaalapesulassa pestään työvaatteet yhdeksässäkympissä ja teollisuuspesuaineilla. Vaatteiden vaihtotiheys on sitten jokaisen omalla vastuulla.

Nykyisin ei onneksi enää näe, ainakaan täällä, paljoa niitä lääkäreitä joiden takki on vaihdettu puhtaaseen viimeksi 80-luvulla.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaatekerrat vuodeosastolla riittäisivät, jos ne eivät kiertäisi pesulassa jopa kuutta viikkoa, kuten toisinaan esim. kesäisin käy. Ymmärsin että ainakin osa pyykistä pääsisi jopa retkeilemään ulkomaille!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaatekerrat vuodeosastolla riittäisivät, jos ne eivät kiertäisi pesulassa jopa kuutta viikkoa, kuten toisinaan esim. kesäisin käy. Ymmärsin että ainakin osa pyykistä pääsisi jopa retkeilemään ulkomaille!

Olet ymmärtänyt oikein. Virossa käyvät pesulla.

Olen myös kandin nähnyt valkoisen takin kaivavan repustaan ja laittavan sinne päivän päätyttyä takaisin. Kävin toki vanhempana hoitajana neuvomassa oikeista toimintatavoista (ystävällisesti ja kauniisti), mutta asia ei kuulemma minulle kuulunut. Osastonlääkärin ohjaus sitten seuraavana päivänä kelpasi.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen myös kandin nähnyt valkoisen takin kaivavan repustaan ja laittavan sinne päivän päätyttyä takaisin. Kävin toki vanhempana hoitajana neuvomassa oikeista toimintatavoista (ystävällisesti ja kauniisti), mutta asia ei kuulemma minulle kuulunut. Osastonlääkärin ohjaus sitten seuraavana päivänä kelpasi.

Huomasithan myös ne kengät siellä takin taskuissa/laukussa takin päällä...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Brittidokumentteja katsoessa on aika hämmentävää, kun lääkärit pyörivät omissa vaatteissaan potilaita tutkimassa.

Ja yhdessä australialaisessa sarjassa lastenkirurgi tutki pari tuntia aikaisemmin syntynyttä lasta (maksa tuli pihalle navasta) omissa vaatteissaan, sormukset sormissa, ilman hanskoja.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta eikös olekin niin, että meillä ei ole vielä suunnatonta riesaa mistää "supermarsuista" yms. Lieneekö vaikutusta tuolla, että työnantaja hoitaa suojavaatteiden kunnollisen pesun (vrt. muualla toteutettava oma huolto)?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

muistuu mieleen, kun aikojen alussa olin synnyttämässä. Säikähdin synnytyssalissa, kun luulin, että talkkari tuli hhuoneeseen, kun oli ruutupaita jne päällä. Olikin lääkäri.... :huh:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...