Jump to content
MAINOS

Perheellisen haave ulkomailla työskentelystä, onnistuuko?


Addison

Recommended Posts

Olisin halunnut tiedustella onko täällä ketään perheellistä, joka olisi lähtenyt ulkomaille töihin? Minne lähdit ja minkä kokoisen perheen kanssa lähdit?

Itse haaveilen Britteihin lähtöä ja ottaisin mieluusti perheen mukaan. Tarkoitus olisi olla 6-12 kk reissussa ja kaipailen muiden kokemuksia - niin hyviä kuin huonojakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse lähdin aikoinani 2,5- ja 3,5-vuotiaiden lasten kanssa Norjaan. Mies jäi Suomeen opiskelemaan. Lähtö vaati hieman enemmän suunnittelua, mutta kaikki sujui hienosti. Puolen vuoden kuluttua sain luokseni ensin siskon poikaystävän ja paria kuukautta myöhemmin siskoni. Mieheni muutti vuotta myöhemmin. Lapset olivat päiväkodissa ja koska tarjolla ei ollut vuoropäiväkotia, niin tein pelkkiä aamuvuoroja. Kannatan lämpimästi perheellisenä lähtöä, kokemuksia saa koko perhe.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olisin halunnut tiedustella onko täällä ketään perheellistä, joka olisi lähtenyt ulkomaille töihin? Minne lähdit ja minkä kokoisen perheen kanssa lähdit?

Itse haaveilen Britteihin lähtöä ja ottaisin mieluusti perheen mukaan. Tarkoitus olisi olla 6-12 kk reissussa ja kaipailen muiden kokemuksia - niin hyviä kuin huonojakin.

Hei!

Lähdimme -98 Englantiin kymmenkuisen pojan kanssa. Vaimo jäi aluksi lasta hoitamaan kotiin, mutta sai pian töitä, eli juniori piti sitten laittaa päivähoitoon -

joka maksoi silloin yli 4000mk/kk!!! Englannissa ei ole kunnallista päivähoitoa ollenkaan samalla tavalla kuin meillä Suomessa, joten kannattaa selvittää

päivähoitopaikka ja sen hinta etukäteen. Hoidon taso ja varsinkin hoitopaikkojen taso (kunto) voi olla suomalaiseen tasoon tottuneelle melkoin järkytys.

Itse reissu (snadisti vajaa 2v.) meni hyvin ja uskallan lämpimästi suositella kaikille -

kunhan muistaa laittaa sen "seikkailu"hatun päähän ennen lähtöään ja yrittää oppia mahdollisimman nopeasti maan tavoille. Ja kieltä pitää oikeasti osata puhua, silloin saa hoidettua asioitaan itse, eikä tarvitse turvautua välikäsiin.

-R-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kielitaito ei ole ongelma (olen asunut vuosia englanninkielisessä maassa aikaisemmin), mutta käytännön järjestelyt hieman huolettavat...lähinnä juuri työpaikan hankkiminen, taloudellinen pärjääminen, lastenhoito, asunnon hankkiminen jne

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mitä tohon päivähoitomaksuun tulee, vuonna 2006, kun olin Englannissa au pairina nuorempi lapsista (2½-v.) oli päiväkodissa kahtena aamupäivänä viikossa. Viikossa se maksoi enemmän kuin au pairin viikon palkka (muistaakseni 36£/ap). Suosittelen miettimään että kannattaako ottaa au pair Suomesta mukaan...

Neulominen on helppoa kuin heprea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Hei

LÄhditkö jonnekin päin tuossa viime syksynä? Itse haaveilen nyt, että lähden lasteni kanssa toukokuussa ja ainakin kesäksi. Tytär kirjoittaa syksyllä englannin luokiossa ja saisi tästä vähän tukea tuohon kirjoitukseen. Itse valmistuin juuri sh - opettajaksi ja haluan kieltä prepata. Vastaa jos ehdit..

t.Eiza

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mäkin aika ajoin haaveilen muutosta Britteihin. Etenkin kun opinnot alkaa näyttää loppusuoraa. Suurin hidaste on kaiketi lasten toinen huoltaja (tai siis terveydenhuoltoon liittyvä huoltajuus on yksin mun, mutta muutoin sitä kuunnellaan laillisesti...) joka voisi vastustaa lasten muuttoa Suomesta. Lasten ikäjuttujakin pähkäilen, että missä vaiheessa vuosi muualla olisi "edullisin" kaikille. (Lapset nyt 11, 9 ja 5v.) Austraaliaan olis nyt MOL:ssa hakuja... :D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Mäkin aika ajoin haaveilen muutosta Britteihin. Etenkin kun opinnot alkaa näyttää loppusuoraa. Suurin hidaste on kaiketi lasten toinen huoltaja (tai siis terveydenhuoltoon liittyvä huoltajuus on yksin mun, mutta muutoin sitä kuunnellaan laillisesti...) joka voisi vastustaa lasten muuttoa Suomesta. Lasten ikäjuttujakin pähkäilen, että missä vaiheessa vuosi muualla olisi "edullisin" kaikille. (Lapset nyt 11, 9 ja 5v.) Austraaliaan olis nyt MOL:ssa hakuja... :D

 

Tanne vaan, toita riittaa. Siina vaiheessa kun lapset ei enaa tarvii paivahoitoa on varmaan fiksuinta, koska day care maksaa taalla ihan torkeasti, eli toi sun viis vee alkais olemaan just sopivassa iassa pienelle aussie-turneelle. :) Lapset oppii kielen nopeasti. Paikallinen koulusysteemi on sekava, ja ehka eniten miettisin sita, koska tekee ulkomaillaololla enemman vahinkoa lukio/ylppari ja jatko-opintoja silmalla pitaen kuin mita oppii vieraassa maassa ja kulttuurissa, eli ehka suosittelisin paluumuuttoa Suomeen lukioon.

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...