Jump to content
MAINOS

Uutena hoitajana

Hubiliini

Recommended Posts

Posted

Olen täällä kirjoitellut, että olen palannut työelämään kotiäiti-vuosien jälkeen. Olen siis lh.

Minulla on kysymyksiä..Tyhmiäkin ;)

-Suihkutin pyörätuolissa olevaa miestä. Toinen käsi ja jalka ei toimi (aivoinfarkti) Minun mielestä mies on kahden autettava, vaikka sanottiin, että saa yksinkin siirrettyä. En ainakaan yksin saa miestä siirrettyä sängystä suihkutuoliin ja varsinkin kun ei ole housuja tai vaippaa mistä pitää kiinni ja voisi ohjailla siirtymisessä. Ja suihkun jälkeen iho oli niin liukas vaikka olin sen kuivannut,että en saanut mistään otetta, että olisin hänen housut ym, nostettua ja saanut samalla miehen pyörätuoliin. En minä tällaista uskalla siirrellä yksin. Mitä siis tehdä?

-Työparini sanoi, aamuvuoron alkaessa, että "ota sinä tuo käytävä. Kaikki on helppoja. Suurin osa pukee itse. petaat vain sängyn" No mitäs sitten. Asukkaat ja nimet outoja. Mistä aloittaisin, kun yhdellä on suihku merkattuna sille päivälle?

-Isokokoinen rouva, (joka istuu pyörätuolissa) teen hänelle aamupesuja vessanpöntöllä ja sattuu tulemaan kakat, enkä pääse takapuolta/etupuolta pesemään, kun on niin iso kokoinen. Suihkulla saan suihkutettua, mutta kaikki kakat ei lähde, enkä edes näe sinne takapuoleen. Hän ei pysty seisomaan, kuin sen hetken, että nousee ylös, kiskaistaan housut ylös ja siirretään pyörätuoliin. Miten saan ne kakat pyyhittyä? Ja sama kysymys, jos ihminen on suihkutuolilla, niin miten ne pyyhitään silloin. Kyykistelenkö pää suihkutuolin alla ja pyyhin niin vai miten?

.

MAINOS
Posted

Selkeä vastaus: pyydä apua, yksin ei tarvitse selvitä eikä ole potilaiden/hoitajan kannalta edes järkevää toimia yksin tuollaisissa tilanteissa.

Posted

Myös oman ja potilaiden/asukkaiden turvallisuuden kannalta komppaan kyllä yllä olevaa. Jos on epävarma, ei ole väärin kysyä ja pyytää apua. Päinvastoin! Tsemppiä työelämään paluuseen! :)

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...