Jump to content
MAINOS

Lääketieteellisen pääsykoekirja saattaa vaihtua


Reportteri

Recommended Posts

Lääketieteelliset tiedekunnat ovat halukkaita irtautumaan Galenoksesta, joka on ollut lääkiksen valintakoekirjana jo lähes kymmenen vuotta, arvelee lääketieteellisten alojen opiskelijavalinnan kehittämistyöryhmää johtanut dosentti Jorma Paranko. – Valintakoekirjan pysyminen vuosikausia samana suosii toistamiseen pyrkiviä ja tarjoaa valmennuskursseille vuodesta toiseen saman sapluunan. Tilanne ei ole eduksi valintakokeen uudistustarpeelle, Paranko sanoo. Tiedekunnat antavat syksyllä lausuntonsa pääsykokeiden uudistamisesta pääsykoekirjan osalta.

Aiheesta lisää: http://www.mediuutis...vaihtua/a664841

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

_Voi olla_ ihan hyväkin uudistus :) Näistä kun koskaan tiedä, että kun idea on hyvä mutta toteutus voi olla ihan mitä sattuu. Muutenkin olen nähnyt älyttömänä, että joka vuosi tehdään uusi painos ja joka vuosi pitää se uusin painos lukea pääsykokeisiin. En tosin tiedä kuinka hyvin vanhalla painoksella siellä on pärjännyt, kun tietääkseni erot painosten välissä ei sitten taas ole olleet kovin suuret.

Sitä paitsi Galenos on ollut muuten ihan hyvä kirja ainakin miulle, joka opiskelee terveydenhoitoalalla joskaan ei lääkäriksi, anatomian kurssit suoritettu aikoja sitten ja kun on tahtonut tarkistaa jonkun elimen toiminnan nopeasti. Kirjassa on tosi tiiviisti esitetty asiat ja minusta selkeästi, että oon tykännyt tuota käyttää itse apuna opiskelussa. Galenoksesta tosin on aina tietääkseni puuttunut lisääntyminen, joka minusta taas on kaiken a ja o :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...