Jump to content
MAINOS

Ensihoitopäiville?


talla

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 81
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Toistan jälleen itseäni, mutta: Pääkaupunkiseudulta on mahdollisuus saada kyyti Jyväskylään päin keskiviikkona iltapäivällä/illalla kyydissäni. Tähän mennessä kaksi alustavasti ilmoittautunutta joten kaksi mahtuu vielä.

Jos olet kyydin tarpeessa, lähetä priva.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ovat näköjään jatkaneet ensihoitopäivien ilmoittautumisaikaa. Liekö kovastikin pulaa osanottajista? Iitse useammille päiville osallistuneena jätän kyllä nämä päivät tällä kertaa väliin...jaa miksikö?? No siksi, että mielestäni koulutuspäivien ohjelma on liian kaukana konkreettisesta työnteosta....ainakin eapkl:lla työskentelevän sairaanhoitajan näkökulmasta. Jotenkin tuntuu siltä, että nykyisin halutaan tarjota "vähän kaikkea kaikille" eikä oikein kunnolla mitään kenellekään.

Työn orjat sorron yöstä nouskaa..maan ääriin kuuluu KUTSUMUS ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin itse jätin kanssa väliin suosiolla, sillä koulutusohjelma ei oikein ollut mua varten mitenkään.  huh.gif ;D

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse menen, kun ilmaiseksi pääsen. Joskin alkuperäinen ohjelma urheiluvammoista kuulosti siltä,  että jätän väliin. No, tuo Konginkangas lisäys sai sitten ilmoittautumaan. Ongelma näillä päivillä on se, että suurin osa osallistujista taitaa olla muita kuin ensihoitajia. Viime aikoina, kun olen muita kävijöitä haastattanut on ne olleet esim. Hesassa päivillä Psykiatrisia hoitajia!

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ongelma näillä päivillä on se, että suurin osa osallistujista taitaa olla muita kuin ensihoitajia.

Tuota - mikäs se siinä on ongelma...?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, mikäs siinä on ongelmana huh.gif Eikös ole hyvä et siellä käy muitakin kuin "meidän" porukkaa? Olen siinä myöskin samaa mieltä et voishan opintopäivät olla enemmänkin ensihoito painoitteiset, mutta on myöskin hyvä muitakin asioita käsitellään!

Moni muu yhdistys järjestää hyviä ensihoito aiheisia päiviä joten päällekkäisyyttä on tulevaisuudessakin, ehkä?

T:Teemu

ps.3yön jälkeen kirjoittaminen on samanlaista kuin olis jurrissa! Ei meinaa tulla mitään...siitä vähästäkään ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ongelma näillä päivillä on se, että suurin osa osallistujista taitaa olla muita kuin ensihoitajia.

Tuota - mikäs se siinä on ongelma...?

No, se että ohjelma ei ole joillekin tarpeeksi ensihoidollista. Viimeksikin aiheet olivat kovin osastotyötä käsitteleviä. Olisi odottanut, että koulutus olisi enemmän suunnattu ihmisille, jotka tekevät ensihoitotyötä, koska heidän liittonsa koulutuksen järjestääkin. Toki on hyvä, että koulutuksessa käy muidenkin alojen ihmisiä, näin tieto kulkee. Nyt tarkotin ongelmalla sitä, ettei siellä enää juuri ensihoitoalan ihmisiä käy, vaan muita. Tai sitten Helsingin koulutuspäivillä keväällä oli pirun ujoa ensihoitohenkilöstöä. Istuin itse luentosalissa, missä Kinnusen Ari kysyi : "Käsi ylös ne, jotka ovat joskus tehneet kiireellistä sairaankuljetustyötä" Salissa toista sataa ihmistä eikä kukaan muu kuin minä tainut nostaa kättään. Toki koulutusta on näin muutettava johonkin muuhun kuin ensihoitotyötä palvelevaksi, jos läsnäolijat edustavat kaikkia muita koulutussuuntia. Sitten kehdataan valittaa että koulutus ei ole riittävän ensihoidollista. Itse näkisin, että koulutuksen pitäisi olla suunnattu liiton omille jäsenille pääsääntöisesti ja vielä niin, että se ei olisi mitään suoraa luentoa luennoitsijalta kuulijalle vaan vuorovaikutteista ajatusten vaihtoa eri toimintamalleista erilaisissa tilanteissa. Siis juuri niin kuin tuo Kinnusen luento Helsingissä oli.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[Olisi odottanut, että koulutus olisi enemmän suunnattu ihmisille, jotka tekevät ensihoitotyötä, koska heidän liittonsa koulutuksen järjestääkin.

SEHLin jäsenistö on monenkirjavaa sakkia joten on taloudellisestikin järkevää että on rinnakkaisluentoja jostakin muustakin kuin ensihoidollisesta aihepiiristä. Ja tietysti ei voi olla vaikuttamatta sekään että järjestäjäporukka tulee lähinnä sairaalamaailmasta, joten tuo kentällä tapahtuva ensihoito ei välttämättä ole niin lähellä sydäntä.

Mutta hyvä näin, ensihoitokoulutuksia Suomessa järjestetään niin paljon että jokainen kyllä löytää varmasti mieluisat koulutuspäivät.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[Olisi odottanut, että koulutus olisi enemmän suunnattu ihmisille, jotka tekevät ensihoitotyötä, koska heidän liittonsa koulutuksen järjestääkin.

SEHLin jäsenistö on monenkirjavaa sakkia joten on taloudellisestikin järkevää että on rinnakkaisluentoja jostakin muustakin kuin ensihoidollisesta aihepiiristä. Ja tietysti ei voi olla vaikuttamatta sekään että järjestäjäporukka tulee lähinnä sairaalamaailmasta, joten tuo kentällä tapahtuva ensihoito ei välttämättä ole niin lähellä sydäntä.

Mutta hyvä näin, ensihoitokoulutuksia Suomessa järjestetään niin paljon että jokainen kyllä löytää varmasti mieluisat koulutuspäivät.

Totta molempiin kohtiin. Eikä pidä purnata, jos ei itse aio tehdä asian hyväksi mitään. Pitänee itse lähteä järjestämään niitä koulutuspäiviä niin saa mieleistä , jos saa sittenkään. Ei se järjestäminen niin helppoa aina ole.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikä pidä purnata, jos ei itse aio tehdä asian hyväksi mitään. Pitänee itse lähteä järjestämään niitä koulutuspäiviä niin saa mieleistä , jos saa sittenkään. Ei se järjestäminen niin helppoa aina ole.

Toivottavasti joku SEHL:sta lukee tän, on meinaan hyvin sanottu :)

ps.tehdään päivillä treffit(siis asialliset)? ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja eipä oo alayhdistyksiä kovin lähellä

Tännehän yritettiin saada alayhdistystä ja Kuisma oli siinä yhteyshenkilönä, mutta eipähän tullut kun muutamia yhteydenottoja. Itse olisin ollut valmis lähtemään mukaan, mut eihän siitä sitten tulut mitään.

Telis muistatko vielä, kun -94/95 oli meikussa näitä luentoja, jotka järjesti joku yhdistys huh.gif

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja eipä oo alayhdistyksiä kovin lähellä

Tännehän yritettiin saada alayhdistystä ja Kuisma oli siinä yhteyshenkilönä, mutta eipähän tullut kun muutamia yhteydenottoja. Itse olisin ollut valmis lähtemään mukaan, mut eihän siitä sitten tulut mitään.

Telis muistatko vielä, kun -94/95 oli meikussa näitä luentoja, jotka järjesti joku yhdistys huh.gif

Minä olin myös valmis perustamaan sitä paikallisyhdistystä, mutta todellakin väenpuutteeseenhan se kaatui. Tosin, jos saisi edes sen viisi (muistaakseni yhdistyslain mukaan minimimäärä) innokasta kasaan pääkaupunkiseudulta, voisi saada sen yhdistyksen perustettuakin - väki yleensä liittyy helpommin valmiiseen yhdistykseen kuin perustaa uutta...

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja eipä oo alayhdistyksiä kovin lähellä

Tännehän yritettiin saada alayhdistystä ja Kuisma oli siinä yhteyshenkilönä, mutta eipähän tullut kun muutamia yhteydenottoja. Itse olisin ollut valmis lähtemään mukaan, mut eihän siitä sitten tulut mitään.

Telis muistatko vielä, kun -94/95 oli meikussa näitä luentoja, jotka järjesti joku yhdistys huh.gif

hätäensiapu ry löi hanskat tiskiin muutama vuos sit.tyvellä oli Mia Sahrman eli sahrami.

hyviä risteilyjä oli kyllä ry:yn kanssa.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta molempiin kohtiin. Eikä pidä purnata, jos ei itse aio tehdä asian hyväksi mitään. Pitänee itse lähteä järjestämään niitä koulutuspäiviä niin saa mieleistä , jos saa sittenkään. Ei se järjestäminen niin helppoa aina ole.

[/quote

Näinhän se aina on. Jyrkimmät arvostelijat harvoin laittavat itseään peliin kovaan paikkaan. Käsittääkseni SEHL:n hallitukseen ei ole tunkua ja paikallisosastoja saa perustaa jos vielä ei ole olemassa. Ei taida järjestäjät henkilökohtaisesti hyötyä mitään opintopäivien järjestämisestä, korkeintaan lämmintä kättä jos hyvin menee. Ohjelmaa kun katsoo niin koko opintopäivät saa kulumaan ensihoidollisissa merkeissä, toimintasaliin ei ole pakko mennä. Eli mennään opintopäiville ja jos ei miellytä niin järjestetään paremmat jos paukkuja on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei taida järjestäjät henkilökohtaisesti hyötyä mitään opintopäivien järjestämisestä, korkeintaan lämmintä kättä jos hyvin menee.

Kyllä siitä paikallisellekin tasolle hieman tulee, tosin melkoisen pieni on prosentti.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ongelma näillä päivillä on se, että suurin osa osallistujista taitaa olla muita kuin ensihoitajia. Viime aikoina, kun olen muita kävijöitä haastattanut on ne olleet esim. Hesassa päivillä Psykiatrisia hoitajia!

Pitää muistaa että liitto saa rahaa pääsymaksu tuloista joten tuskimpa ketään jätetään oven ullopuolelle sillä perusteella ettei työskentele ensihoidonpiirissä. Ja eikös se ole rikkaus että ensihoito kiinnostaa muitakin hoitureita vaikkei nuo nyt työskentele tällä ensihoidon sadalla. Koska akuuttihoito tilanteita voi sattua myös osastoilla siinä missä sairaalan ulkopuolellakin, jolloin tulee hallita tuo ensihoito oli se osasto sitten vaikka psykiatrinen vuodeosasto.  ::)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Spotattu ainakin Ensihoitaja, Talla ja Teemu sekä tietenkin allekirjoittanut. Ketä muita? Kaksi edellämainituista osallistui kipsauskilpailuun.

Ja yksi kipsauskilpailun kysymyksistä:

7. Paljonko on WHO:n kriteerien mukaan osteoporoosia osoittava T-score arvo, että potilaalla on osteoporoosi?

Allekirjoittaneen vastaus:

Tämä pääsi unohtumaan. Tosin epäilen toveri Westersundin tietävän, joten ei HUS ole aivan hukassa. :P

Huomenna jatkuu, nykikää hihasta, jos ette vielä ole törmänneet (tai tunnistaneet).

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo päivät oli ja meni. Just niiltä kotiuduin läpi tuulen ja tuiskun. Kiitos linjavaunu lakon sain tarpoa metsän läpi pimeässä ja sateessa parisen kilomeetteriä kotiin rautahevosen päätepysäkiltä.

Tavattiinhan siellä nyt muutamaa palstalaista, kuten Hölö jo kertoikin. Teemu, Hölö ja Talla tuli nähtyä. Motti pysytteli joko piilossa tai sitten meni nimimerkki ja oikea naama yhdistämättä ohitse.

Kivaa oli, olisi kannattanut tulla joukolla mukaan. Niin ja opittiinhan me kait siellä jotakin...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kivaa oli, olisi kannattanut tulla joukolla mukaan. Niin ja opittiinhan me kait siellä jotakin...

Juu, hauskaa oli ja hengissä pääsin minäkin kotiin asti - tiettävästi myös Teemu, ellei saa jotakin erittäin eksoottista tautia mäkkäristä. Keväällä sitten Hämeenlinnaan ja oikein kunnon edustus hoitajat.netille pystyyn siellä.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...