Jump to content
MAINOS

Ensihoitopäiville?


talla

Recommended Posts

Kuinka moni palstalaisista menossa marraskuussa jyväskylään ensihoitopäiville?

Minä ainakin. 8)

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 81
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Minä (kuten jo edellä näkyy) tunnustan olevani myöskin silloin matkalla sinnepäin. =^) Voisi vaikka tehdä lounastreffit.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä (kuten jo edellä näkyy) tunnustan olevani myöskin silloin matkalla sinnepäin. =^) Voisi vaikka tehdä lounastreffit.

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Antakees urli, laiska ei jaksa googlettaa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katsoin sisältöä ja kyllä siellä aina jotakin uutta tulee. Sitäpaitsi, haluan joka tapauksessa syyskokoukseen, joten...

Ja niin, jos koulutuspäiville tulevalla porukalla on mielenkiintoa järjestää lounastapaaminen tms., ilmoitelkaa toki. On mukavaa, jos on hyvää ruokaseuraa...=^)

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä HÖLÖ! muistakaahan kaikki mukaan syyskokoukseen! Uusia innokkaita jäseniä "pääsee" taas hallitukseen! :)

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä HÖLÖ! muistakaahan kaikki mukaan syyskokoukseen! Uusia innokkaita jäseniä "pääsee" taas hallitukseen! :)

Mua saa äänestää :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mun mielestä ensihoitoalan liiton päivien seminaaritarjonta on lähes aika hiukan ala-arvoista... urheiluvammat, nilkan teippaus, kipsausta non-stop 24/7 jne jne...

ainakaan ensihoitoalan ihmisille ei useinkaan oikein mitään sairaalan ulkopuoliseen työelämään hyödynnettävää. hinta kuitenkin jopa kalliimpi kuin ENSIHOITO 2004 ,2005, 2006... päivillä joiden luentotarjonta lähes aina 99% "kovaa kamaa".

jos kenellä asiaan mahdollisuuksia vaikuttaa niin voisi vähän miettiä painottaako päivillä niin vahvasti kipsaamista yms..? kohderyhmä: päivystyksen lääkintävaksitko??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä taas suunnittelen "päiville" menoa juuri tuon ohjelman vuoksi, vaikka tietysti tapahtumien sosiaalinen asbekti onkin ollut perinteisesti opintopäivien tärkeintä antia. Jos 20 vuotta opintopäivillä on kuunneltu Kinnusen ym. elvytysluentoja niin ehkäpä vanhempi kaarti alkaa jo kaipaamaan vähän vaihtelua ohjelmaan.

Ja kyllähän tietysti jokainen järjestäjäporukka luo omannäköisensä päivät, esimerkiksi Jyväskylän puuhamiehet taitavat olla kaikki sairaalasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen Dinon kanssa samoilla linjoilla. Moni muu järjestää juuri pelkkää "ensihoitoa ja kovaa kamaa", mutta tässä on huomioitu myös muut työntekijät!

Tosin SEHL opintopäiväthän on ollut erillaisia joka kerta Kajaanissa oli lapsipotilas ja Finlandiatalolla taasen vanhuspotilas, nyt urheilupuolta. Yks tärkee on myöskin tuo kipsaaminen vai missä muilla päivillä sitä erityisesti huomioidaan? Vai miten roskakuskilla on hallussa kipsaaminen vai sanotko ettei mun tarvii, koska olen hoitotason sairaankuljettaja eli oliko teillä kipsaamista EH-koulutuksessa huh.gif

ps.tää ei ollut sitten vittuilua!!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin SEHL opintopäiväthän on ollut erillaisia joka kerta Kajaanissa oli lapsipotilas ja Finlandiatalolla taasen vanhuspotilas, nyt urheilupuolta.

Nämä teemapäivät ovat tulleet vasta viime vuosina, 80- ja 90-luvulla ohjemat olivat melkoisen yksitoikkoista luettavaa. No, silloin ei alalla ollutkaan paljon muuta tarjolla kuin nämä vuotuiset päivät, nythän on tarjolla jokaiselle jotain.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä teemapäivät ovat tulleet vasta viime vuosina, 80- ja 90-luvulla ohjemat olivat melkoisen yksitoikkoista luettavaa. No, silloin ei alalla ollutkaan paljon muuta tarjolla kuin nämä vuotuiset päivät, nythän on tarjolla jokaiselle jotain.

Joten ainakin jossain yhdistystoiminnassa mennään eteen päin ;D Onhan yhdistyksellä ensihoito/sairaankuljetustyörymhäkin joten varmasti näitä asioita tullaan näkemään tulevaisuudessakin.

SEHL on saanut muistaakseni aikaan sen lähihoitsukoulutuksen jatkumisen 2.5v-->3v ja toinen seikka oli C-ajokortti, mutta pitäishän se olla myöskin EH/SH-AMK koulutuksessa, joten...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: ensihoitsu

Jollain lailla itse kaikesta huolimatta  ;D roskakuskin kanssa samoilla linjoilla. Tuo SEHL on ainakin minulle luonut itsestään sellaisen kuvan, että painopiste on kipsauksessa yms. ei-ensihoidossa vaan enempi akuuttihoidossa (=sairaalan sisäpuolisessa toiminnassa painottuen nimenomaan kipsauksiin). Ensihoitaja-lehtikin samalla linjalla.

En todellakaan voi itsekään henkseleitä paukutella kipsauksen täydellisellä hallinnalla, paljon tarvitseisin oppia ja kokemusta siihen lisää, jos niitä hommia aikoisin jatkossa tehdä. Siinä mielessä tarpeeseen tulee kipsauskoulutuskin. Mutta jotenkin ensihoidon opintopäiville ja ensihoitoalan liiton pääpainoalueeksi muodostunut immobilisaatio ei oikein minun ajatteluuni sovi. Mutta meitä on moneksi. Vaikuttaneeko tuohon se, että liiton aktiiveina/johtopaikoilla toimivat hoitolaitoksessa toimivat kollegat(?).

Jokatapauksessa toivoisin ensihoitoalan ammattiliitolta voimakkaampaa panostusta nimenomaan ensihoitoon (ensisijaisesti sairaalan ulkopuoliseen hoitoon ja välittömään ensivaiheeseen päivystysalueella) kuin jo hoitolaitoksen sisällä tapahtuvaan toimintaan.

Näin puhuu ensisijaisesti ensihoitoon höyrähtänyt, kentällä ja hospitaalissakin toiminut/-va hoitajan planttu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nää onkin tärkeitä kommentteja joita tosin olisi hyvä tiedottaa heille jotka niistä asioista päättävät.

kyllä itsestäkin joskus tuntuu et kipsit tulee korvista ulos ;) mutta uskoisin et tämän hetkisellä asian korostuneella ulosannilla vain pyritään herättelemään ihmisiä siitä että osaava henkilökunta tältä(kin) alalta lähtee eläkkeelle?!

Itse olen menossa tuonne ja jos jollain on asioita joista pitäisi avautua niin mulle vaan pikaviestiä yhteystietoineen!! Kyllä mä suuni saan siellä auki ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

turhan kallista ja tarpeettomia aiheita.120euroo saa muutaman hyvän viskin,ei kannata tämmöseen tuhlata:

. ;D

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös SEHLin alaosastojen toiminta ole kaikkea muuta kuin kipsausta? Näin ainakin olen käsittänyt.

mitäs nää tämmöset alaosastot on?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös SEHLin alaosastojen toiminta ole kaikkea muuta kuin kipsausta? Näin ainakin olen käsittänyt.

mitäs nää tämmöset alaosastot on?

http://www.sehl.fi/paikallisyhdistykset/

turhan kallista ja tarpeettomia aiheita.120euroo saa muutaman hyvän viskin,ei kannata tämmöseen tuhlata:

. ;D

Ei kai tuonne nyt kukaan omalla kustannuksella mene... ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös SEHLin alaosastojen toiminta ole kaikkea muuta kuin kipsausta? Näin ainakin olen käsittänyt.

mitäs nää tämmöset alaosastot on?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Roskakuskille tiedoksi, että Ensihoitopäivillä on kipsaus- ja teippausopetusta vain yhdessä luentosalissa. Kaksi muuta isoa salia  on aivan erilaisilla

aiheilla varustettu, joten kyllä pitäisi löytyä aiheita muillekin.

Kipsauksesta vielä, kipsaus on erittäin tärkeä hoitomuoto sopivissa tapauksissa ja sen hallinta ei ole läheskään joka puolella "hanskassa", joten

myös kipsauksen ja teippauksen opetus ja eri materiaalien käyttömahdollisuuksiin tutustumiseen ovat varmasti tarpeellisia tuoda esiin myös näillä päivillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...