Jump to content
MAINOS

YLE: WHO: Sairaalaan meneminen on lentämistä vaarallisempaa


Reportteri

Recommended Posts

Miljoonat ihmiset kuolevat vuosittain hoitovirheiden tai sairaanhoidosta saadun tulehduksen seurauksena, sanoo Maailman terveysjärjestö WHO. WHO:n mukaan sairaalaan meneminen on paljon vaarallisempaa kuin lentäminen.

Lue koko juttu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

"Sadat miljoonat ihmiset kärsivät sairaanhoidosta saamistaan tulehduksista vuosittain. Yli puolet sairaalabakteereista voitaisiin välttää, jos hoitohenkilökunta pesisi huolellisesti kätensä ennen potilaan hoitamista.

Kehittyneissä maissa seitsemän sadasta potilaasta ja kehitysmaissa kymmenen sadasta potilaasta saa vähintään yhden sairaanhoidosta aiheutuneen infektion.

Myös tehohoidossa käytetyt laitteet, kuten virtsakatetrit, aiheuttavat tulehduksia. "

Sairaala hoidossa olevilla on vastustuskyky alentunut, hoitohenkilökunta ei ole ainoa, joka tuo potilaille pöpöjä, omaisetkin ovat riskitekijä.

Käsiä pestään suurimman osan työajasta, olisiko potilasmäärää/ hoitaja tarkistettava.

Sairaalabakteerit ovat sairaalassa, vaikkei potilaita olisikaan, elävät sairaala ympäristössä, vaikka siivous/ puhdistus toimisikin, ne ovat vastustuskykyisiä jo.Bakteerit elävät ihmisessäkin jo luonnostaan.

Tämmöinen tutkimus on turha ja vanhentunut, ongelma on tiedostettu.

Sairaalassa on hoitajallekin vaarallista, esim. nyrkit heiluu...viime lentomatkalla en havainnut samaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT: Virtsakatetri se vasta onkin sellanen tehohoitovempula että :D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...