kpl Lähetetty lokakuun 19, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 19, 2011 Eikös ne Haiprot pitäsi olla sellaisia, että niissä ei ole mitään tunnistetietoja? Joten eikös se periaatteessa ole vähän väärä kanava näpäyttää, kun ei niissä ilmoituksissa pitäisi tulla ilmi kuka kyseessä? Meillä ei tuota käytetä, mutta oon ollut sattumalta joskus aikoinaan sellaisessa koulutuksessa ja jotenkin muistelin tällaisat. Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
Pacemaker Lähetetty lokakuun 20, 2011 Ketjun aloittaja Jaa Lähetetty lokakuun 20, 2011 Tapaus: potilas tulee nukutettuna salista. Anestesiahoitaja ei anna lainkaan raporttia heräämöhoitajalle, koska on "päättänyt" ettei puhu tälle. HaiPron paikka vai ei ? Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
Pernasoppa Lähetetty lokakuun 20, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 20, 2011 Tapaus: potilas tulee nukutettuna salista. Anestesiahoitaja ei anna lainkaan raporttia heräämöhoitajalle, koska on "päättänyt" ettei puhu tälle. HaiPron paikka vai ei ? Miten tuon HaiPron muotoilisit? Enempi kyseessä tuntuu olevan keskustelun paikka näille kahdelle hoitajalle, kuin mikään nimetön haittailmoitus. Potilasturvallisuuden vaarantamisella tuota HaiProa voi ehkä perustella, mutta koska yhä useammassa paikassa on luovuttu suullisista raporteista, ja potilaspapereista löytyy kaikki se tieto mikä suusanallisestikin välitettäisiin, ei potilasturvallisuus välttämäti vaarannu. Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa. Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
aqualife Lähetetty lokakuun 20, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 20, 2011 Krhm.. meillä ihan hiljan oli sellainen tapaus että hoitaja oli käyttäytynyt asiattomasti potilasta kohtaan. Ei HaiProta tehty, vaan asia otettii työyhteisös esiin ja myös asianomaisen kanssa potilaan tahdosta - kyseessä siis selväjärkinen potilas. Asia kulkenee myös esimiestaholle, eri asia koska joutavat ottaa esiin. Aika sitten näyttää paraneeko hoitajan käytös vaiko ei. Yksityiskohtia en nyt jaksa kertoilla, voin vain sanoa ettei kyseisen hoitajan ainoat ongelmat ole asiaton käytös... itseäni pistää vihaksi tilanne varsinkin sen takia, kun kyseinen hoitaja on ollut minun perehdytettäväni enkä kovin epäselvää mallia ole näyttänyt ja huonosti häntä työhön ohjannut. Toki suhtautuisin myös muihin vastaaviin samalla tavalla. Se miten käyttäytyy on omassa hallinnassa, joku roti sentään... meinaan että ei kai sitä työyhteisö ole olemassa siksi että yleisiä käytöstapoja opettaisi.. Kaikilla on huonoja päiviä mutta tällä on niitä ollut useammin kuin kerran.. eikä ole ollut kuin kuukauden talossa. :huh: Se siitä avautumisesta. Eli ei HaiProta vaan nenätysten asianomaisen kanssa ja asiallinen keskustelu... sanoosin mä. Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
dino Lähetetty lokakuun 21, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 21, 2011 Eli ei HaiProta vaan nenätysten asianomaisen kanssa ja asiallinen keskustelu... sanoosin mä. Juuri näin. Pikkulapset juoksee kantelemaan opettajalle jos luokkakaveri kiusaa, aikuiset ihmisten jotka kutsuu itseään hoitoalan ammattilaisiksi pitää pystyä selvittämään henkilökohtaiset erimielisyytensä keskenään keskustelemalla. Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
Pacemaker Lähetetty lokakuun 21, 2011 Ketjun aloittaja Jaa Lähetetty lokakuun 21, 2011 Eli ei HaiProta vaan nenätysten asianomaisen kanssa ja asiallinen keskustelu... sanoosin mä. Juuri näin. Pikkulapset juoksee kantelemaan opettajalle jos luokkakaveri kiusaa, aikuiset ihmisten jotka kutsuu itseään hoitoalan ammattilaisiksi pitää pystyä selvittämään henkilökohtaiset erimielisyytensä keskenään keskustelemalla. MIksi näin ei kuitenkaan tapahdu ? Miksi hoitoalalla on näin paljon ongelmia, eikä vain henkilökohtaisessa viestinnässä, vaan sanoisin, että hoitoalalla ylipäänsä on ihmisiä, joilla on pahemman luokan asenneongelma koko maailmaa kohtaan. Ja tämä ongelma koskee myös lääkäreitä. Välillä säälittää ihan oikeasti kun "pikkulääkäriä" oikein kyykytetään.... Miksi hoitoalan ammattilaisilta puuttuu kyky ratkoa ristiriitoja ? Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
dino Lähetetty lokakuun 21, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 21, 2011 Miksi hoitoalan ammattilaisilta puuttuu kyky ratkoa ristiriitoja ? Jos tutkimukseen uskoo niin voisi vetää johtopäätöksen että liittyy jollakin tasolla alan sukupuolijakaumaan ja/tai koulutustasoon. Joku juttu tässä kyllä on, omakin kokemus kertoo että erilaisten työyhteisöjen ilmapiirit vaihtelee melkoisesti. Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
kpl Lähetetty lokakuun 22, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 22, 2011 Nostan kysymykseni uudestaan ylös, kun asia jäi vaivaamaan. Olenko jäljillä vai hukassa asian suhteen? Eikös ne Haiprot pitäsi olla sellaisia, että niissä ei ole mitään tunnistetietoja? Joten eikös se periaatteessa ole vähän väärä kanava näpäyttää, kun ei niissä ilmoituksissa pitäisi tulla ilmi kuka kyseessä? Meillä ei tuota käytetä, mutta oon ollut sattumalta joskus aikoinaan sellaisessa koulutuksessa ja jotenkin muistelin tällaisat. Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
dino Lähetetty lokakuun 22, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 22, 2011 Nostan kysymykseni uudestaan ylös, kun asia jäi vaivaamaan. Olenko jäljillä vai hukassa asian suhteen? Eikös ne Haiprot pitäsi olla sellaisia, että niissä ei ole mitään tunnistetietoja? Joten eikös se periaatteessa ole vähän väärä kanava näpäyttää, kun ei niissä ilmoituksissa pitäisi tulla ilmi kuka kyseessä? Meillä ei tuota käytetä, mutta oon ollut sattumalta joskus aikoinaan sellaisessa koulutuksessa ja jotenkin muistelin tällaisat. Kyllähän HaiPron täyttöohjeissa neuvotaan antamaan palaute nimettömänä ja ilman "syyllisen" nimeä. Mutta kun ammatti ja tapahtuman kellonaika laitetaan HaiProon niin eipä taida kovin usein jäädä epäselväksi kuka on pahantekijä ja syyllinen.. Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
kpl Lähetetty lokakuun 22, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 22, 2011 Ah jaa :) Onhan se totta, että aika helpostihan noita saa selviettyä että kuka on ollut sitten missäkin vuorossa töissä ja missä hommissa. Kiitos :) Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
Sini Lähetetty lokakuun 23, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 23, 2011 Vaikka tilanne saadaan henkilöitymään, niin siihen ei raportteja käsittelevillä ole tarvetta. Meillä esim. hoitajien/lääkärien/sihteerien ym. nimet poistetaan tekstistä, jos niitä sinne on laitettu. Tavoitteena kun on selvittää, miten olisi voitu tilanne välttää tai tuleeko vastaavia lieviä haittatapauksia runsaasti, jolloin toimintatapoja on tarkistettava. Graaveissa virheissä jo yksi tapaus saattaa aiheuttaa ohjeistusten muutosta tai palautteen laitteen valmistajalle. "Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki." - A. Hellaakoski - Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
cor83 Lähetetty lokakuun 25, 2011 Jaa Lähetetty lokakuun 25, 2011 Tässä on nyt viimeisen puolen vuoden aikana saanut perehtyä hoitajien käytöstapoihin omaisen roolissa. Työskentelen itse pienemmässä sairaalassa, omainen ollut puoli vuotta pienillä hoitojaksoilla piirin erikoissairaanhoidon sairaalassa. Jokainen kohta tästä on käynyt kyllä valitettavan hyvin toteen ja toivonkin että minun ei tarvitse koskaan hakeutua kyseiseen paikkaan töihin. -Kollegoita, omaisia ja potilaita tervehditään.Aina. -Samoin em. rekisteröidään ja ilmaistaan sopivalla tavalla, että heidät on huomattu,vaikka juuri sillä hetkellä ei muuta ehtisikään tekemään. -Opiskelijoita kohdellaan ja heihin suhtaudutaan kuten (tuleviin) kollegoihin.Ymmärretään, että he ovat täällä oppimassa ja meidän tehtävä on opettaa, tukea ja kulkea vierellä.Ei nälviä, aliarvioida tai saatta naurunalaiseksi. -Sama koskee uusia työntekijjöitä, sijaisia ja muualta tulleita kollegoja; he ovat tulleet auttamaan meitä, mutta menevät kyllä yhtä nopeasti kuin tulevatkin. -Se, että on osaava hoitaja ja hallitsee sen hetkisen toimenkuvansa omassa työyksikössään, ei tarkoita että voi olla tympeä muille. Omasta osaamisestaan saa olla ylpeä, mutta ei ylimielinen. Ammattinsa osaava hoitaja osaa antaa arvon myös toisen osaamiselle.Ylimielinen ja vähättelevä asenne vain kertoo, kuinka jonninjoutava moukka itse olet. Työnkierto ja väliaikainenkin siirto toiseen yksikköön havainnollistaa, mitä em. tarkoittaa. -Ystävällinen perus- eli ns. virkailme: katsotaan silmiin, hymyillään ja pidetään muut ilmeet kurissa. Oli oma päivä millainen hyvänsä. Näiden asioiden muistaminen saa, yllättävää kyllä aikaan sen, että kaikilla, myös itselläsi, on työpaikalla hyvä olla. Terveisin huonosti käyttäytyviin ihmisiin kyllästynyt vanha hoitaja Suora linkki kommenttiin Jaa toisille sivustoille Lisää jakovaihtoehtoja...
Recommended Posts
Arkistoitu
Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.