Jump to content
MAINOS

Verinäyteotto tekniikka


OnniManni_

Recommended Posts

Hei

Osaisiko joku valaista mulle sitä verinäytteen ottotekniikkaa:

eli jos oikea kätinen ottaa verinäytettä niin kummalla kädellä pidetään neulaa suonessa ja kummalla vaihdetaan näytteenotto putkia? vai onko ns. "tekniikka" vapaa ja itselle sopivin??? ... Olen th-opiskelija ja asia on koulussa kyllä käyty, mutta nyt kun aloin asiaa miettimään niin hups heikkaa en muistakkaan, ei ole ko. taitoa hetkeen tarvinnut, enkä sitä vielä ole paljon ehtinyt harjoitellakkaan, mutta nyt yht´äkkiä asia tuli mielen päälle ja haluaisin tähän "ammattilaisten" asiallisen vastauksen. Muuten asian suth.hyvin muistan mutta tuo osio on jotenkin hämärän peitossa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse miettisin ergonomian kannalta asiaa ja kumpi on luontevampi sinulle.

- kummalla puolella sinulla on putket? oikealla vai vasemmalla?

--> jos vasemmalla, miten saat uusia putkia otettua helposti jos pidät holderia vasemmassa kädessä?

--> sama toisten päin, jos putket oikealla ja pidät oikealla kädellä holderia?

Joten jos kuvitellaan, että putket ovat oikealla puolella, itse pitäisin holderia vasemmalla kädellä kiinni ja vaihtaisin putkia oikealla kädellä. Toisaalta, jos putket ovatkin vasemmalla puolella, tekisin asian päin vastoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kummalla kädellä pidetään neulaa suonessa ja kummalla vaihdetaan näytteenotto putkia?

Nämä on juuri niitä asioita mihin koulussa kiinnitetään aivan liikaa huomiota pelkästään sen pohjalta miten opettaja on niitä 35 vuotta sitten tottunut ottamaan. Teet niinkuin paremmin saat tehtyä.