Jump to content
MAINOS

Voiko olla näin?


Birgitta B.

Recommended Posts

Kaveri töissä Hus:in alaisessa sairaalassa. Kuulemma jos sairastuu kesken päivän ja lähtee pois, ns. sairastunnit otetaan mahdollisista ylitöistä. Eli pitää joko olla sairaana töissä koko päivä taikka sitten ennakoida esim äkillinen yrjötauti jo kotona aamulla. Siis pitääkö paikkansa. Kyselee tyhmänä yksityisellä puolella töitä tekevä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tää on KVTES:n muodollisen jaksotön yksi "ihanuuksista". Eli sinällään mm. keskenpäivän tapahtuma sairastuminen ei aiheuta vajausta, mutta se muuttaa suunnittelurajan alemmaksi, kuin ylityöraja. Joten jos tällaisella jaksolla tekee ylimääräistä, menee osapäiväisen poissaolopäivän tuntien verran näitä ylimääräisiä täyttöön. Sama on osin myös kokopäiväisessä poissaolossa, mutta se ei kirpaise lähellekkään niin paljon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moista en ole kuullut tehtävän, sairastuminen kesken tpv:n on keskeytys ja viivana saikulle. Oksennustaudin kanssa ei pysty eikä saa olla töissä.

Ole iloinen joka päivästä kun pääset omin jaloin postilaatikollesi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun jakeluun ei kyllä mene tuollainen käytäntö. Että rangaistaan sairaudesta. Työnantajallehan se on näppärää. Itse jos sairastun kesken päivää, sitä ei lasketa vielä sairaspäiväksi, vasta seuraava.

Mutta tuollaisessa possunreiässä olisi Tehyllä hommia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä jaksotyöihanuus taitaa olla yksi neuvoteltavista asioista seuraavalla kierroksella. En tiedä minkä painopisteen se valtakunnallisesti saa, mutta meillä päin ainakin yksi olennaisimmista toiveista tehtävänsiirtojen ja palkan ohella. Kyllä tuohon jossain vaiheessa muutosta tulee, muodollinen jaksotyöaika on työntekijän riistoa ihan suoraan. Itse olen oppinut, että ylitöitä ei vaan tehdä, piste. Ylppään tarvii aina työntekijän suostumuksen, joten siihen en siis suostu. Näin ei muodostu ylityötunteja joilla vajeita sitten täyteltäsiin. Erityisesti kun on pienet lapset kotona, niin niiden kanssa joutuu väkisinkin välillä kotio jäämään, ja niitä poissaoloja ei voi ennustaa (kuten ei tietenkään omaakaan sairastumista).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...