Jump to content
MAINOS

Työn haku Englannista


terveydenhoitaja vm. 2011

Recommended Posts

Valmistun jouluna 2011 terkkariksi ja haluaisin töihin johonkin päin Englantia. Olen aivan lähtökuopissa enkä tiedä mistä aloittaa. On niin paljon järjesteltävää, kun myös lapset lähtisi mukaan. Onko työpaikan haku tässä vaiheessa edes mahdollista, kun en ole vielä valmistunut? En siis pysty rekisteröitymään, vai mikä tämä NMC asia onkaan. Pohjalla on lähihoitaja koulutus, mutta eihän sillä tutkinnolla kannata rekisteröityä, sillä työskentely mahdollisuudet jäävät vähäisemmiksi vai olenko aivan väärässä. Vai kannattaako rekisteröityä lähihoitaja tiedoilla, jotta saan tunnuksen ja pääsen hakemaan töitä sillä? Voihan hakemuksessa sitten tarkentaa opiskelevansa tällä hetkellä toista tutkintoa...

Olisin äärimmäisen iloinen ja kiitollinen jos joku jaksaisi hieman kertoa ja opastaa asioissa!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Näin pikaisesti: täällä foorumilla on paljon aiheita ulkomaille lähdöstä ja työnhausta ja luulen että Englantiin on myös aika monta topicia jo auki. Niitä kannattaa etsiä Haku toiminnolla sieltä saa jo aika paljon tietoa.

Minun mielipide on se että teet tutkinnon ensin valmiiksi ja sitten otat yhteyttä NMC:n, heillä on tosi simppelit nettisivut ja ohjeet miten rekisteröityä. Tutkintotodistus pitää olla englanniksi käännetty virallisesti ja maistraatilla vielä leimattavana todistettuna. Sekä suomessa laillissuustodistus englanniksi jonka saa Valviralta (oliko oikein?) suoraan. Sekä rikosrekisteriote jonka saa poliisilta englanniksi myös. Noilla saa rekisteröinnin läpi.

muuten työnhausta mulla ei ole hajua kun itse olen sveitsissä, mutta mitä täällä olen huomannut niin työnantaja on todella tarkka kielen kanssa ja työkokemuksesta jos lähdet aivan nolla työkokemuksella niin tulet huomaamaan miten paljon vaikeampi se työnhaku on.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen paljon tietoa jo lukenutkin näiltä sivuilta ja myös näistä rekisteröitymis asioista englanninkilelisiltä sivuilta. Oli vaan niin suuri yllätys, että asioita ei pysty vielä tässä vaiheessa laittaa etenemään, mutta näin se vaan on. Täytyy malttaa odottaa niitä terkkarin papereita ja katsoa sitten miltä tilanne näyttää. Täytyy sanoa, että nyt kun on asioita lukenut niin aika monimutkaiselta tuntuu kaikki. Ja tämähän on vasta alkua mitä lupaan työskennellä ja työnhakuun tulee. Sen lisäksi olisi lasten koulut ja hoidot, huoh. Taitaa näin perheelliseltä muutto Englantiin jäädä. Taikka, kyllä ne asiat sitten hoituu jos tosissaan sitä haluaa, näin uskon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Laitan nyt lisäkysymyksiä tähän perään kun osuu aika lähelle tätä keskustelua. En löytänyt vastausta muistakaan topiceista.

Eli, olen suunnitellut hakea töitä Englannista esimerkiksi Profcon kautta. Kuinka kauan tuollainen hakuprosessi kestää? Varmasti vaihtelee.. mutta onko kyse suunnilleen viikoista, kuukausista vai pitäisikö jo vuotta aikaisemmin olla liikenteessä? Jos itse saa hakupaperit kasaan nopeastikkin niin onkohan tuo firman toiminta (tai Englannin..) sitten millaista? Meneekö kuukausia vaan odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...