Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitaja-terveydenhoitaja AMK


taiska

Recommended Posts

Olen koulutukseltani perushoitaja ja suoritan nyt jatko-opintoja valmistuen kahden vuoden päästä terveydenhoitajaksi. Olen kovasti matkan varrella ihmetellyt työpaikallani ja työharjoittelupaikoissa sairaanhoitajien suhtautumista siihen, että me tulevat terveydenhoitajat saamme myös sairaanhoitajan pätevyyden. Monet heistä eivät usko, että meistä voisi tulla myös hyviä sairaanhoitajia terveydenhoitaja koulutuksen ohella.

Terveydenhoitajatutkinnon suoritusaikahan on 160 ov, josta 140 ov on sairaanhoitajakoulutusta ja loput suuntautumista terveydenhoitajan pätevyyden saavuttamiseen. Eli opintommehan kestävät puoli vuotta pidempään kuin "pelkän" sairaanhoitajan tutkinnon suorittavilla. Mistä siis johtuu tämä negatiivinen suhtautuminen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luultavasti negatiivinen suhtautuminen johtuu tietämättömyydestä tai vanhakantaisesta ajattelusta, tai sitten huonosta itsetunnosta. Jospa ne negatiivisesti ajattelevat sairaanhoitajat tuntevat asemansa uhatuksi.

On muuten hyvä kun sinulla on aikaisempi tutkinto terveydenhoitoalalta. Se antaa jonkinverran laajempaa näkemystä opiskeluille ja samalla opiskelusta saa enemmän irti, kun on taustatietoa mihin peilata asioita. Älä anna negatiivisuuden suhtautumisen masentaa mieltä, vaan jatka pää pystyssä valitsemallasi tiellä. 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi se koetaan negatiiviseksi, eikös se ole positiivistä että omaa laajemman näkökannat hoitoon. Tsempiä vaan opiskeluun.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älä Taiska välitä, tietämättömyyttä, kateutta yms on aina näissä kuvioissa mukana. Kautta aikain näistä on puhuttu, aina kun koulutukset muuttuvat, edellisen version käyneet nostavat äläkkää. Ehkäpä he pelkäävät että nämä uusimuotoiset ovat parempia hoitajia? 8)