Jump to content
MAINOS

Ylipainoiset hoitajat


Vieras: oh-munA

Recommended Posts

Oletko tullut työssäsi diskriminoiduksi lihavuutesi takia?

Koetko työsi raskaammaksi läskinä?

Mitä liikapaino kertoo terveystottumuksistasi?

Onko elämäsi muita suurempaa ?

Mitä kliinisen hoitotyön ongelmia olet kohdannut ylipainoisen työtoverina tai omassa toiminnassasi ?

Miten supportoisit kohtalontovereitasi?

Ovatko sporttiset anorektikkohoitajat mielestänsä parempia ammattilaisia ?

Mikä on käsityksesi ylipainoisten prosentuaalisesta jakautumisesta/yleisyydestä eri hoitoalan ammattiryhmien kesken?

Onko tehty amk-tutkimusta ko.asiasta,olisiko tarvetta?

Minulla painoindeksi 29 (sh).Mikä Sinun?

Näitä asioita mietin kun kesä saapui kaupunkiin ja shortsit

piti kaivaa esiin terassille mennäkseen..+ kts. keskustelu Overweight - www.allnurses.com.

Bisse ei lihota minua TÄNÄÄN.

Hauskaa kesää !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 57
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ei lihava hoitaja kylläkään anna kovin vakuuttavaa kuvaa itsestään. Lihavat hoitajat omalla osastollani ovat jokseenkin hitaampia kuin normaalipainoiset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei lihava hoitaja kylläkään anna kovin vakuuttavaa kuvaa itsestään. Lihavat hoitajat omalla osastollani ovat jokseenkin hitaampia kuin normaalipainoiset.

Järkyttävää luokitella ihmisiä jonkin ulkoisen ominaisuuden mukaan! Ovatko mielestäsi ristipurentaiset, s-vikaiset, ruskeahiuksiset, liikavarpaiset, hörökorvaiset ja isonenäiset hoitajatkin hitaampia kuin muut?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mainitsin vain että lihavat ovat mielestäni hitaampia. Johtusikohan tämä siitä, että on niin paljon läskiä raahattavana mukana, ettei jaksa liikkua nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mainitsin vain että lihavat ovat mielestäni hitaampia. Johtusikohan tämä siitä, että on niin paljon läskiä raahattavana mukana, ettei jaksa liikkua nopeammin.

Miten olis... jospa hakisit hiukan asenteiden korjausta jostain!

Vaikka hoitaja olisi kuinka lihava tahansa, ei se kerro hänen ammattitaidostaan mitään! Kuitenkin sinun asenteesi kertoo sinun ammattitaidostasi!!!!!

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

vaikea kysymys.ylipaino sinänsä ei kerro mitään k.o hoitajan ammattitaidosta,MUTTA...kuinka vakuuttava on reilusti ylipainoinen hoitaja ohjatessaan potilasta esim.laihduttamiseen, kohonneen verenpaineen hoitoon etc.?Ylipaino kun kuitenkin on terveysriski!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olikos kysymys hitaudesta vai ammattitaidosta, kun en oikein muista...

Taitaa neidillä olla itsellään pieni paino-ongelma, kun noin kiivastui. Tarkoitus ei ole loukata ketään, mutta halusin vain tuoda oman rautani tuleen, kun asia kerran nyt otettiin esille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oletko tullut työssäsi diskriminoiduksi lihavuutesi takia?

Minulla painoindeksi 29 (sh).Mikä Sinun?

Näitä asioita mietin kun kesä saapui kaupunkiin ja shortsit

piti kaivaa esiin terassille mennäkseen.

olipas piristävän provosoiva keskustelunavaus näin naisvaltaisella alalla! 8) Oma painoindeksini on 21.8 joten ei ole tarvinnut kokea lihavuuden mukanaan tuomia ongelmia, mutta sporttinen anorektikkohoitajakaan ei tunnu tutulta. Olen kai normaalipainoinen. En koe olevani sen parempi hoitaja kuin ylipainoinen kolleganikaan, mutta mahdun kyllä häntä paremmin liikkumaan ahtaissa työtiloissa ja ehkä pääsen muutaman sekunnin nopeammin käytävän päähän.

Järki tällä kollegallani leikkaa kuin partaveitsi ja huumorintajua riittää. Joskus vaan pistää miettimään, kuinka joku jaksaa kantaa noin monta ylimääräistä kiloa, kun omat jalkani kun tuppaa olemaan poikki kiireisen työpäivän jälkeen, vaikka painoa on reilusti vähemmän.

Mutta itsepähän kukin pääasiassa kantaa kilonsa, onneksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kyllä vahvasti sitä mieltä että ylipainoa kantava kolleega voi antaa ohjausta siinä missä hoikkakin. Vaikka sitten painonpudotuksesta se ei hänen tietotaitoa heikennä vaikka onkin ylipainoa.

Ja vaikka on painoa, ei hänen kuntonsa välttämättä ole heikko. Meistä jokainen on arvokas työyhteisössä oli sitten hoikka/liikalihava.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni hoitajan ylipaino ei vaikuta sitä eikä tätä hänen ansioihinsa työntekijänä. Hoitohenkilökunta edustaa ihmiskunnan koko kirjoa persoonallisine piirteineen ja myös ongelmineen; kenellä on verenpainetta, alkoholisti mies tai vaikeuksia tupakoinnin lopettamisessa, kenellä taas ylipainoa.

Hoitaja saattaa olla potilaan silmissä jopa uskottavampi, jos hänellä selvästi on omakohtaista kokemusta asiasta, josta antaa opastusta esimerkiksi elämäntapaohjauksessa.

On toki eri asia, jos hoitaja itse kokee ylipainon tuottavan hänelle hankaluuksia työstään suoriutumisessa. Asiasta olisi varmaankin mielenkiintoista tehdä tutkimus.

Ja epäilijöille tiedoksi: BMI:ni on väliltä 19 - 20, joten kirjoituksessani ei ollut oma lehmä ojassa 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mikä hiton BMI?

BMI = Body Mass Index eli suomeksi painoindeksi.

Painon suhde pituuden neliöön (kg/m2).

Oman painoindeksisi voit tarkistaa suoraan BMI-taulukosta

Tässä vielä näitä rajoja:

[*] alle 20 Olet alipainoinen.

[*] 20-25 Olet normaalipainoinen.

[*] 26-30 Olet ylipainoinen.

[*] yli 30 Olet reilusti ylipainoinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

No mutta nythän kaikkien pitäisi kuitenkin tietää, että liian iso annos ZYPREXA® nimistä lääkettä yleensä aiheuttaa lihomis ongelman, mutta ei hätää.. kannattaa ottaa MOVICOL® tyhjennys, pakkauksen ohjeen mukaan niin johan massa lähtee liikkeelle. Rauhallista yötä vaan kaikille..... Muuten meillä psypuolella on massasta vain hyötyä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Iltaa, kg/m2 -miten voi määrittää kauniin lihansa esim.21.8 ?

Kun tarkkaan määrittelee/päivittää kehonkuvansa BMI-indeksin kautta,minulle syntyy kuva "erinomaisesta hoitajasta" joka painonhallinnan kautta sementoi paikansa

osaston näppäräksi/ehtiväksi/kiltiksi - minä hoidan tämänkin persoonaks.(em.suomenkielen lausekukkanen).

Psy.puolella massasta on hyötyä -jaaA.

Joskus suljetulla merimies suihkussa itsensä saippualla liukasti,ja nyrkit pystyssä vastaan tuli ,oli kuin olis madetta käsissä pidellyt.Löytyi onneksi lakana jolla mies teipattiin.

Ylipainoisen supportiivinen terapia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän nyt ammattilaisten pitäisi tietää , että ihmiset ovat erilaisia . Minusta ainakin sopiva lihavuus on naisille hyväksi , sillä naisten kuuluukin olla evoluution kehittämän tarkoitusperän mukaan tukevampia kuin miesten . Näiden naisten antama terve roolimalli nuorille tytöille on tervetullut tähän muodin ihannoimaan anoreksiaan . Lisäksi en ole nähnyt kenenkään toimivan niin nopeasti päivystyksessä , kuin erään aika ylipainoisen naishoitajan .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Molskis,13 päivässä kuivapainoni on tippunut 4kg.

Retkahdukset poisti nestettä vielä runsaammin ,kun unohti sadekelin renkailla läträtessä ruokailut + tankkauksen.

Tätä tahtia tippuessa olen -0,5 kg tuhkauurnassa jo ennen pääsiäistä 2004.

Silloin BMI-indeksini muuttuu negatiiviseksi Bic Mac-kaloreiksi.

Olisiko laihdutus vinkkiä:

Punaviini +patonki ja petanque ?

Rakastelu+

Hoitotyö+

Televisio+

Nudismi+

Itsensä silpominen +

Tehy +

Huomenna taas olen Tervasaaren terassilla ohuempi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

1 Ovatko sporttiset anorektikkohoitajat mielestänsä parempia ammattilaisia ?

2 Mikä on käsityksesi ylipainoisten prosentuaalisesta jakautumisesta/yleisyydestä eri hoitoalan ammattiryhmien kesken?

3 Onko tehty amk-tutkimusta ko.asiasta,olisiko tarvetta?

jaa-a.

1 ammattilaisuutta varmasti löytyy joka junaan ja joka asemalle. enemmän kyse ehkä asenteista kuin ammattitaidosta.

samaan tapaan voisi kysyä onko tupakoimaton hoitaja parempi ammattilainen kuin tupakoija? ja kyllä; vastaisin kyllä. obesiteetti vaikuttaa myös monella tavalla negatiivisesti terveyteen aivan kuten tupakointi, ollen mm. äkkikuoleman riskiä lisäävä markkeri. näppituntumalla suuri osa kalliista tehopotilaista on 55-65 vuotiaita miehiä joilla on merkittävä keskivartalolihavuus.

onko ylipaino rinnastettavissa tupakointiin tai vaikkapa alkoholin suurkulutukseen? tuohon en vastaa.

jos vaatteeni tuoksuisivat savulle keuhkosairauksien polilla tai vanha viina pelmahtaisi aina kun saapuisin potilashuoneeseen lastenosastolla, niin.... tottakai minulla on oikeus, mutta...

2 ainakin ruotsissa olen huomannut että ylipainoisten %-jakauma on merkittävästi pienempi kuin suomessa.

mistä johtuu? ruotsissa ihmisen pitää olla snygg-snyggare-snyggast, disco-toppiin pitää mahtua kun mies hakee bmw:lla töistä. pakkohyvinvointikaan ei tosin ole välttämättä vain hyvä asia.

3 kyllä jos kantti kestää jollain niin tutkimusta tekemään vaan

sit mä mietin vielä sitä että miten HOITOALA huonosti palkattuna, voi ruokkia työntekijänsä niin hyvin? suomessa kun olin niin rahat oli aina loppu, tonnikalaa sitä syötiin, oluttakaan ei meinannu ehtiä nauttia, leivän päällä oli halvinta kevytmargariinia.

sit toi duuni vielä LIIKUTTAA työntekijöitä enemmän kuin jossain toimistossa.

MISTÄ sitä massaa kertyy?

mun puolesta jengi saa vetää pullaa, tupakkaa ja bissee sen minkä napa kestää. mut kun meet töihin niin saa sitten varautua siihen että joku katsoo ehkä hetken - niin se vaan tuntuu olevan.

TEHYstä vielä (vieläkö se on olemassa): pari vuotta sitte oli tehyn lehdessä artikkeli siitä miten kauheeta on kun nainen ei saa olla oman painosensa, "kyllä ihmisellä on oikeus syödä!" --- se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, vai?

terveisin BMI 21 forever

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei jumalaut... Jos tänne tulee lisää vastaavia "keskusteluja" niin mä häivyn.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"BMI 21 forever "

niin ja silti pistelet ittees.rasvaprosentilla ei ammattitaitoa saavuteta.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

No mutta nythän kaikkien pitäisi kuitenkin tietää, että liian iso annos ZYPREXA® nimistä lääkettä yleensä aiheuttaa lihomis ongelman, mutta ei hätää.. kannattaa ottaa MOVICOL® tyhjennys, pakkauksen ohjeen mukaan niin johan massa lähtee liikkeelle. Rauhallista yötä vaan kaikille..... Muuten meillä psypuolella on massasta vain hyötyä

Eipä kyllä aina auta! Kyllä olantsapiini näyttää kasvattavan ruokahaluja?? Täytyisiköhän psyk. hoitajien syödä Sypressejä niin saadan painot kohdilleen? 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 vuotta myöhemmin...

Itse olen ylipainoinen. En koe itseäni huonoksi, en laiskaksi enkä myöskään hitaaksi. Minä taidan olla ennemmin se, joka (ison) perseensä nostaa tuolista kun hommiin pitää lähteä kun normaalipainoinen kollega. :P

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...