Jump to content
MAINOS

soppari, ylityöt ja hälytysrahat ?


aurinkoinen11

Recommended Posts

Onko oikein, että kun teen sijaisuuksia (olen siis vielä opiskelija) ja työnantaja pyytää minut töihin perjantaiksi, lauantaiksi ja sunnuntaiksi niin hän kirjoittaa työsopimuksen torstaista sunnuntaihin, mutta laittaa torstain vapaapäiväksi? huomasin, että jos hän tekisi sopparin pelkästään pe,la ja su niin joutuisi maksamaan ylityökorvauksia niin onko sitten oikein että soppari aloitetaan jo torstaista ettei tarvitsisi maksaa ylitöitä?

entäs kun minut hälyytetään töihin samana aamuna iltavuoroon niin kuuluuko minulle hälytyskorvaus/-raha? minulla ei siis ole voimassa olevaa työsopimusta, vaan joka kerta kirjoitetaan uusi sopimus kun menen töihin.

hieman sekavaa tekstiä mutta toivottavasti ymmärsitte :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko oikein, että kun teen sijaisuuksia (olen siis vielä opiskelija) ja työnantaja pyytää minut töihin perjantaiksi, lauantaiksi ja sunnuntaiksi niin hän kirjoittaa työsopimuksen torstaista sunnuntaihin, mutta laittaa torstain vapaapäiväksi? huomasin, että jos hän tekisi sopparin pelkästään pe,la ja su niin joutuisi maksamaan ylityökorvauksia niin onko sitten oikein että soppari aloitetaan jo torstaista ettei tarvitsisi maksaa ylitöitä?

entäs kun minut hälyytetään töihin samana aamuna iltavuoroon niin kuuluuko minulle hälytyskorvaus/-raha? minulla ei siis ole voimassa olevaa työsopimusta, vaan joka kerta kirjoitetaan uusi sopimus kun menen töihin.

hieman sekavaa tekstiä mutta toivottavasti ymmärsitte :)

Tuohon työsopimukseenhan on se, että itse voit valita, suostutko allekirjoittamaan sopimuksen. Ja virheellistä sopimusta ei kannata allekirjoittaa.