Jump to content
MAINOS

Viidennen lomaviikon voi pian vaihtaa rahaksi


dino

Recommended Posts

Helsingin Sanomien tietojen mukaan hallitus ehdottaa vuosilomalaissa mahdollisuutta vaihtaa neljän lomaviikon ylittävä osa lomasta rahaksi tai pitää tämä osa lomasta osapäiväisenä

Lisää: http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076154269786

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa/kotimaa.shtml?2004/10/323339

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Saapa nähdä miten tämä vaikuttaa pienipalkkaisille kuntapuolen työntekijöille. Esimerkiksi ns. pitkälomalaiset voisivat tämän lain puitteissa vaihtaa yli kaksi viikkoa lomastaan rahaksi joka tarkoittaisi yli puolenkuun palkkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä niin pitkiä lomia ei olekaan, että minä ne rahaksi vaihtaisin. Sen verran laiska olen perusluonteeltani..

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näyttää pahasti siltä, että saavutetuista eduista ollaan luopumassa. Kaikkein hupaisinta tässä on että duunari puolueen ministeri esittää moista edun huonontamista. Eikös sossut ollut 60 ja 70 luvuilla ajamassa juuri lisää lomaa ja muita etuja työmarkkinajärjestöjen kautta mutta nyt näyttää takkia käännettävän. Taidanpa alkaa jatkossa äänestämään kommareita. Taitavat olla ainoita jotka pitävät aatteestaan kiinni.

Saan itse vuonna 2006 lomapäiviä 38 enkä todellakaan vaihda niitä rahaksi, sillä sen verran hubaa tuo työn teko on että päätä tarvitsee nollata, myös talviseen aikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käykös tässä nyt niin että eläkepäiviä odottelevat 38 lomapäivää omaavat panssarivaunut pitävätkin vain 20 lomapäivää että saavat eläkettä kartutettua? Ja sitten ei nuorille riitä kesätöitä! Itsekkäät paskiaiset!  :)

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käykös tässä nyt niin että eläkepäiviä odottelevat 38 lomapäivää omaavat panssarivaunut pitävätkin vain 20 lomapäivää että saavat eläkettä kartutettua? Ja sitten ei nuorille riitä kesätöitä! Itsekkäät paskiaiset!  ;)

Eläke kertyy nykyään koko uran ajalta että se ei riitä että parina viimeisenä vuotena lyhennellään lomia. Vaikka minulla on 38 lomapäivää silti olen käyttänyt ja tulen tulevaisuudessa käyttämään kaikki mahdollisuudet lisävapaisiin ja lomiin (sapatit, osa-aikaisuudet yms.) Raha ei ratkaise tässä(kään) asiassa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käykös tässä nyt niin että eläkepäiviä odottelevat 38 lomapäivää omaavat panssarivaunut pitävätkin vain 20 lomapäivää että saavat eläkettä kartutettua? Ja sitten ei nuorille riitä kesätöitä! Itsekkäät paskiaiset!  ;)

Eläke kertyy nykyään koko uran ajalta että se ei riitä että parina viimeisenä vuotena lyhennellään lomia. Vaikka minulla on 38 lomapäivää silti olen käyttänyt ja tulen tulevaisuudessa käyttämään kaikki mahdollisuudet lisävapaisiin ja lomiin (sapatit, osa-aikaisuudet yms.) Raha ei ratkaise tässä(kään) asiassa.

Oikea asenne, näinhän se kuuluu tehdä. Vanhat ja raihnaset pois työpaikoilta. Sitäpaitsi turhaan maristaan suurten ikäluokkien eläkepommista: Ne on tehnyt töitä kieli vyön alla koko ikänsä ja kuolee viimeistään 65-vuotispäivänään.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä se onkin mielenkiintoista.. mitenkäs sen viidennen lomaviikon rahaksi vaihtaa kun lomaoikeushan on 24pvä jonka kesällä saa käyttää ja loput jää talveks.. eli tuo 24 pvä tekee yksityisellä puolella sen neljäviikkoa koska lauantaitkin lasketaan lomapäiviksi toisin kuin kunnalla.. että siitä sit vaan vaihtamaan.

Tietty työnantajan kanssa erikseen sopimalla voi loman pitää lähes milloin vaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

24 pvä tekee yksityisellä puolella sen neljäviikkoa koska lauantaitkin lasketaan lomapäiviksi toisin kuin kunnalla.. että siitä sit vaan vaihtamaan.

38 päivää lomaoikeutta, tarkoittaa käytännössä n. 7,5 viikkoa lomaa. Ei käy ihan tasan... :o
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

38 päivää lomaoikeutta, tarkoittaa käytännössä n. 7,5 viikkoa lomaa. Ei käy ihan tasan... :o

Niin onhan ykstyiselläpuolella lomaoikeutta enemmänkin kuin vain 24pvä.. eli kun on kaikki kalkkislisät niin lomaahan on 36pvä + 6pvä.. eli talvilomaa on täten esim. pidät kesällä 24 jää 12 johon siis lisätään toi 6 eli 18 päivää jää talvelle tietty jos vaihtaa lomarahat vapaaksi niin talvelle jää silloin n.40 päivää vapaata..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...