Jump to content
MAINOS

Päivystyskämpät....


fernak

Recommended Posts

Ajattelin tuossa kysyä, että minkälaisissa päivystyskämpissä olette aikojanne viettänyt???? Itse olen muutamia kämppejä käynyt läpi. Itse olen kokenut alkeellistakin asumista, jossa ei ollut kunnollista suihku mahdollisuutta ja perunakellarissa oli vessassa käytävä. Muutamissa kämpissä oli kaikki herkut, mutta hiiret juoksi lattialla, kun oli välillä aina kylmillään, kun kaikki ei tarvinneet kattoa pään päälle.Olis kiva kuulla millaisia kämppejä on ympäri Suomea olemassa...... :shock:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tällä hetkellä noin 80 neliöinen asunto kaikilla mukavuuksilla. Ainut miinus tulee siitä ettei ole ku yksi makkari. Kämpän lisäksi on halli johon mahtuu työtekijöidenkin autot. Eipä tartte pitää lohkolämppärissä pihalla :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on tällänen ~25 neliötä tallin yhteydessä. Käyttäisin sanaa alkeellinen, joskaan rottia ei ole ja suihku pelaa :D

Erilliset huoneet nukkumiselle, joista toinen on päiväsaikaan olohuoneena. Siinä mielessä huono että toisen uni häiriintyy jos makkarissa nukkuva herää ekana ja menee keittelemään kahveeta tai jos pitää olkkarin läpi kulkea vessaan. Pesutilat on ihan ok. Keittiönurkkaus olohuoneessa on aika pieni ja siitä puuttuu uuni, jääkaappi-pakastin-liesi-pesuallas-kombinaatio riittää kuitenkin välttävästi ruokahuollon toteuttamiseen.

Omille autoille johto löytyy, talliin ei mahdu.

Ps. Jossain mollin ilmotuksessa kun lanssaria haettiin niin mainittiin että päivystyskämpässä saunatilat porealtaineen. Maistuis kyllä mullekkin :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan niitä vaikka minkälaisia luukkuja. Pienin tila jossa olen ollut on semmoinen vajaa 10 neliötä, siinä oli sohva ja sänky. Isoin on ollu semmoinen vajaa 100 neliötä jossa oli 2 makuuhuonetta, keittiö, sauna.. ja tietenkin 3 tietokonetta nettiyhteyksillä, videotykki, karaokelaitteet, lämmin talli omille autoille, terassi ja grilli, erilaisia urheilumahdollisuuksia jne jne..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillon tällänen paloasemaverkosto. On punttisalit, keittiöt, omat makuukammarit useimmalla, siivous talon puolesta, autot sisällä, pesu mahikset ja systeemit.

Päivystyskämppiä on ollut 50m2 kaksiosta 7 m2 solukämppään. Solukämpässä oli ja sänky, siinä kaikki. Ei tietokonetta, kahvinkeitintä, eikä omaa vessaa. Eräässä kylässä kämppä oli kaupungin vuokramurjussa, jossa oli usein keikkaa. Oli näppärää ja viiveet pienet :nauraa: Päivystyskämpän minimivaatimuksia mielestäni: telkkari,keittomahikset,sauna mahdollisuus, suihku, omat makuupaikat varsinkin jos vastakkaista sukupuolta, omaa autoa ei tarvitse saada sisään mutta jos ambulanssin saa sisään ja oman auton voi huuhtasta niin se on ihan jees.Nettikin olisi mukava, vaikkakin itse suosin omaa kannettavaa.

Ensimmäinen yrittäjä jolla olin töissä oli järjestänyt ilmaisen punttisalin käyttömahdollisuuden ja eräs oli neuvotellut läheisestä lounasruokalasta hyvän diilin.

Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! - Homer Simpson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

viime työpaikassa HSSK 8neliön koppi,joka oli samalla pukuhuone ja toimisto.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

omat makuupaikat varsinkin jos vastakkaista sukupuolta,

Jos on samaa sukupuolta, niin yksi makuupaikka riitää :). Eihän sillä ole niin väliä :). Vierekkäin vai päällekkäin? :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajat kuulemma muuttuu, HSSK:lla on nykyään erilliset 3 huonetta käytössään; puku-/tarvikehuone + olohuone jossa sohvat (toinen levitettävä), pöytäryhmä, TV, kahvinkeitin, jääkaappi ym + toimisto. Lisäksi talon wc:t, suihkutilat ja sauna on käytettävissä. Yövuorojahan ei siellä tehdä, mutta puitteet ovat ilmeisesti ihan Ok. Autoille löytyy tolppapaikat.

...hakeudutte huomenna sitten omalle terveysasemalle...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajat kuulemma muuttuu, HSSK:lla on nykyään erilliset 3 huonetta käytössään; puku-/tarvikehuone + olohuone jossa sohvat (toinen levitettävä), pöytäryhmä, TV, kahvinkeitin, jääkaappi ym + toimisto. Lisäksi talon wc:t, suihkutilat ja sauna on käytettävissä. Yövuorojahan ei siellä tehdä, mutta puitteet ovat ilmeisesti ihan Ok. Autoille löytyy tolppapaikat.

mikäs kätyri täällä kirjoittelee.onkos naisille ja miehille tullu omat pukuhuoneet ja lepotilat?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajat kuulemma muuttuu, HSSK:lla on nykyään erilliset 3 huonetta käytössään; puku-/tarvikehuone + olohuone jossa sohvat (toinen levitettävä), pöytäryhmä, TV, kahvinkeitin, jääkaappi ym + toimisto. Lisäksi talon wc:t, suihkutilat ja sauna on käytettävissä. Yövuorojahan ei siellä tehdä, mutta puitteet ovat ilmeisesti ihan Ok. Autoille löytyy tolppapaikat.

mikäs kätyri täällä kirjoittelee.onkos naisille ja miehille tullu omat pukuhuoneet ja lepotilat?

Mikäs kätyri täällä dissaa, jos joku kehuu firmaa, josta jollakin on huonot kokemukset?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajat kuulemma muuttuu, HSSK:lla on nykyään erilliset 3 huonetta käytössään; puku-/tarvikehuone + olohuone jossa sohvat (toinen levitettävä), pöytäryhmä, TV, kahvinkeitin, jääkaappi ym + toimisto. Lisäksi talon wc:t, suihkutilat ja sauna on käytettävissä. Yövuorojahan ei siellä tehdä, mutta puitteet ovat ilmeisesti ihan Ok. Autoille löytyy tolppapaikat.

mikäs kätyri täällä kirjoittelee.onkos naisille ja miehille tullu omat pukuhuoneet ja lepotilat?

Mikäs kätyri täällä dissaa, jos joku kehuu firmaa, josta jollakin on huonot kokemukset?

huomaa myös että esitin kysymyksenkin?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajat kuulemma muuttuu, HSSK:lla on nykyään erilliset 3 huonetta käytössään; puku-/tarvikehuone + olohuone jossa sohvat (toinen levitettävä), pöytäryhmä, TV, kahvinkeitin, jääkaappi ym + toimisto. Lisäksi talon wc:t, suihkutilat ja sauna on käytettävissä. Yövuorojahan ei siellä tehdä, mutta puitteet ovat ilmeisesti ihan Ok. Autoille löytyy tolppapaikat.

mikäs kätyri täällä kirjoittelee.onkos naisille ja miehille tullu omat pukuhuoneet ja lepotilat?

Mikäs kätyri täällä dissaa, jos joku kehuu firmaa, josta jollakin on huonot kokemukset?

huomaa myös että esitin kysymyksenkin?

Huomasin kyllä, mutta kyllähän tuo kuulostaa kuitenkin melkoiselta kehitykseltä, jos vertaa aikaan, jolloin sinä ko. firmassa olet ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle on aivan sama mitä "Telaketju" uskoo ja mitä ei, mut mä uskon helposti ettei hän ole enää HSSK:lla duunissa.

...hakeudutte huomenna sitten omalle terveysasemalle...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle on aivan sama mitä "Telaketju" uskoo ja mitä ei, mut mä uskon helposti ettei hän ole enää HSSK:lla duunissa.

joo,sen siitä saa kun ajaa potilaan etua.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä tavallinen kaksio saunalla ja netillä. Yhdistävä tekijä jokatyöpaikassa ja suurimmassa osassa päivystyskämppiä on ollu sisäilmaongelmat. (Enkä tarkoita tässä päivystysputken tuomia luonnollisia hajuja nyt ;) )

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15 neliön luukku jossa oma vessa ja suihku. Mutta valtava(vanha lentokonehalli) punttisali. Olohuoneessa 55 tuumanen televisio. itse asiassa pirun mukavat tilat.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Vanhassa duunipaikassa tsirran + omien autojen vetävä talli, iso olohuone jossa myös toimistotilat, makuuhuone oli kahdella punkalla, iso keittiö, iso aula / eteinen jossa myös saku varasto + iso pukuhuone jossa suihkutilat.. noin 80 neliötä autotallia laskematta ja mukavan rauhaisa paikka :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Hyvissä ja huonoissa varallaoloa viettänyt. Yksi pahimpia missä ollut Vanha navetta, katto vuotaa, lämmintävettä tulee 3min suihkussa käydessä. Kaiken mailman jyrsiät vipeltää seinissä. Tämä siis Yksityisellä... Ja ei uskois että on pohjois-savossa...

Kunnallinen on aina järkännyt hyvät olot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Nostan vanhaa ketjua, koska näitä on hauska lukea ja kannan korteni kekoon jakamalla myös omia kokemuksia...

 

Yhdessä työpaikassa yksityisellä "päivystyskämppänä" oli pieni ikkunakoppi autohallin nurkassa, oisko tuolla lattiapinta-alaa ollu ehkä 10-12 neliömetriä. Kopissa oli yksi sohva, olisko ollut yksi sänky ja pöytä jonka päällä läppäri, telkkaria ei ollut. Autohallin toisessa nurkassa oli sitten pieni pukuhuone, jossa oli wc, pyykinpesutilat ja pieni suihku. Varusteet pidettiin hyllyissä autohallin reunalla.

 

Toisen yksityisen päivystystilat oli varmaan jossain entisissä toimistotiloissa, isomman liikerakennuksen yhteydessä. Oli olohuone-keittiö, pari wc:tä, suihkuhuone, tarvikevarasto ja pukuhuone/makuuhuone. Ihan ok mesta sinänsä, mutta autohallia ei ollut vaan auto seisoi ulkona ja viereisen pizzamestan rasvanhaju/kovaääninen ulkomaankielinen puhe tuli seinien läpi välillä.

 

Eräällä yksityisellä oli tarkoitusta varta-vasten rakennettu asema, jossa oli pari nukkumakammaria joissa jokaisessa 2 sänkyä, saunatilat + suihkuhuone, olohuone, keittiö ja terassi. Autoille oli oma halli, jonka yhteydessä myös pesuhalli ja autohalliin pääsi sisäkautta. Lääke- ja tarvikevarasto oli myös oma huoneensa autohallin läheisyydessä. Parhaat yksityisen päivystystilat jotka itse olen nähnyt.

 

Nykyisistä päivystystiloista paloasemalla ei ole juurikaan kerrottavaa ja sama pätee muihin paloasemiin millä olen päivystänyt. Osa on ollut uusia, osa vanhoja ja rapistuneita, mutta kaikki pääsääntöisesti ihan hyviä kun tilat on alunperinkin päivystävien työläisten tarpeita ajatellen suunniteltu ja rakennettu. Yksityisen päivystystiloissa on paljon enemmän fiilistä ja hauskoja yksityiskohtia kun on kovalla tohinalla jostain käyttötarkoitukseen täysin sopimattomasta tilasta koitettu parhaan kyvyn mukaan rakentaa toimiva sairaankuljetusasema...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyisistä päivystystiloista paloasemalla ei ole juurikaan kerrottavaa ja sama pätee muihin paloasemiin millä olen päivystänyt. Osa on ollut uusia, osa vanhoja ja rapistuneita, mutta kaikki pääsääntöisesti ihan hyviä kun tilat on alunperinkin päivystävien työläisten tarpeita ajatellen suunniteltu ja rakennettu.

Kyllä pelastuslaitoksiltakin löytyy edelleen huonoja ja jopa ala-arvoisia sosiaalitiloja ja päivystyskämppiä. On pieniä kahden hengen putkia olemattomalla ilmanvaihdolla ja naisille ei aina löydy omia nukkumatiloja ja/tai sosiaalisia tiloja. Pääsääntöisesti hommat kuitenkin kunnossa etenkin isoilla pääasemilla, mutta puutteitakin siis löytyy.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyisistä päivystystiloista paloasemalla ei ole juurikaan kerrottavaa ja sama pätee muihin paloasemiin millä olen päivystänyt. Osa on ollut uusia, osa vanhoja ja rapistuneita, mutta kaikki pääsääntöisesti ihan hyviä kun tilat on alunperinkin päivystävien työläisten tarpeita ajatellen suunniteltu ja rakennettu.

Kyllä pelastuslaitoksiltakin löytyy edelleen huonoja ja jopa ala-arvoisia sosiaalitiloja ja päivystyskämppiä. On pieniä kahden hengen putkia olemattomalla ilmanvaihdolla ja naisille ei aina löydy omia nukkumatiloja ja/tai sosiaalisia tiloja. Pääsääntöisesti hommat kuitenkin kunnossa etenkin isoilla pääasemilla, mutta puutteitakin siis löytyy.

 

Varmasti löytyy, suurin ongelma vanhemmilla asemilla on varmasti tuo omien pukuhuoneiden sekä sauna- ja pesutilojen puuttuminen naisilta. Tarkoitin tässä kuitenkin omia kokemuksia päivystämisestä nykyisellä asemalla ja muilla paloasemilla joilla olen ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...