Jump to content
MAINOS

Töölön palvelutalo


Rea

Recommended Posts

Hei. Osaako joku kertoa Töölön palvelutalosta yleisesti? Se on ilmeisesti Helsingin kaupungin paikka. Sinne ollut tarjolla paljon keikkaa. Uskaltaako ottaa keikkaa vastaan? Kertokaa mielipiteitä, jos tiedätte jotain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Nostetaan aihetta, haussa kaksi hoitajan paikkaa. Mielestäni näin keväällä aiemmin jo paikkoja auki. Vaihtuvuutta hoitajissa siis lienee..?

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tein sinne muutaman keikan. muutamat tiimit pyörivät miltei sijaisten/keikkalaisten voimalla. eli vakiväessä on käynyt aikamoinen kato. jos oikein ymmärsin, niin työilmapiirissä jotakin häikkää. työ muuten ihan perusperus vanhustenhoitoa. mukavasti keskustassa, julkisilla pääsee. kokeneelle hoitajalle työ ei välttämättä tarjoa uutta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Viime viikolla olin siellä yhden päivän Palmu-osastolla. Tykkäsin kyllä tosi paljon. Palmu on sellainen tilapäishoitopaikka vanhuksille, ovat siellä yleensä n. 2 viikkoa kerrallaan. Sain ainakin tosi hyvää perehdytystä ja ohjausta muutenkin. Tosin se riippuu aina siitä kenen kanssa on töissä, mutta tuolla oli muutenkin hyvä henki.

Huomenna menossa Ooppera-tiimiin keikalle, toivottavasti olisi yhtä kiva paikka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Olen menossa keikalle Ooppera-tiimiin lähiaikoina! Osaisiko joku kertoa millainen paikka oli työskennellä? Asiakkaat, työntekijät? :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...
  • 6 kuukautta myöhemmin...
Vieras: vierailija
8.2.2016 klo 18.01, Vieras kirjoitti:

Toivottavasti  Töölön palvelutalon ilmapiiri on parantunut viimeisten kuuden vuoden aikana.

Valitettavasti ei ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei, kuulosta hyvältä. Siis , ei sinne töihin! Entä Koskelan-, Kivelän  ym. Helsingin palvelutalot?  Olen käynyt työhaastattelussa Helsingin Kaupungilla ja sanon olen saanut jo siinä negatiivisen kuvan työilmapiiristä.

Vähän aikaa sitten soitiin Helsingin kaupungille keikkaa: Kävin katsomassa työpistettä. Os.hoitaja kuka otti vastaan oli ok. Mutta kun vei osastolle mihin olisin mennyt. Vei, sinne ja piti katsella työvuorojani. Tämän osaston os.hoitaja tiesi asiasta, seisoi vieressäni kun toinen sanoi hänelle. Mutta juoksutti läpi osaston ja ovesta ulos. Ei, työvuoroja ja heitti suoraan sanoen pois osastolta.  Toinen tapaus myös Helsingin Kaupunki; kesä työpaikkahaastattelu; Alku hyvä, mutta sitten alkoivat työntekijät kuuluttamaan kovalla äänellä; en mene sinne osastolle töihin, menköön se ja se... lähden kotiin olen taas tehnyt pitkää päivää... ja lähti tervehtimättä...mulkaisi vain lähtiessään...ei, kiitos. Toisin sanoen; juuri koulupenkistä on otettu, haastellussa jo puhuvat huutavat asukkaille, kun muuten eivät tottele > sallittu asia > kokemuksesta tiedän pitää paikansa > työtekijät huutavat toisille eli normaalia.

Työhaastattelussa näkee jo millainen ilmapiiri on osastolla, kuinka kohdellaan työpaikkaa hakijaa. Monta kertaa olen huomannut; Ei kysytä koulupapereita, liikaa koulutettu, Lovea ei tiedetä, ollaan niin tuttuja että.. itse olen joutunut kysymään suoraan kuka olette, en tunne teitä ym. Hirveä kokemus ja nämä työntekijät pilaavat jo työhaastattelutilanteen heti ja samalla kuka enää tulee sinne töihin.

Tämä tapaus on myös Helsingin kaupungilla työhaastattelu; Pomot ovat poissa. Kylmää hyväksi käyttöä hakijoilta. Vierasmaalaiset, haetaan työpaikkaa 1-3kk ja asuntoa heti lähempää. HSL kulkee, metro ja lähijuna kulkevat, kävely, pyörä ja hinta on ok.  Matka n.6km.  Ihmettelen kuinka kehtaavat toimia näin törkeästi, kun on jo asunto ihan vieressä. Kuuluttavat hyvin omia asioita, mikä ei kuulu työhaastelutilanteeseen. Jos kuuluu niin kaikilla on sama oikeus alkaa marista matkoista ym. Joidenkin kantti kestää ja kännykkää toimii koko ajan. Ylenkatsotaan jo haastattelutilanteessa Suomalaisia hoitajia ja puhutaan englantia. Siinä on se ero minä ja moni muu ymmärtää englantia/ ruotsia. Kuka haluaa tämän työkaveriksi, jos haastattelussa ei osaa käyttäytyä kunnolla ihmisiksi.

Viime haastattelu; Asukkaat kertoivat talon toiminnasta, kun odotin vuoroani. Ei kysytty koulupapereita, olin liikaa koulutettu, Lovea ei tiedetty ym. Sh. ei osannut käyttää työkännykkää huomasin ym. Ei, kiitos.  Raha ei ratkaise asiaa. Nyt odotan innolla sellaisesta työpaikasta tietoa; missä kohdeltiin haastattelussa hyvin, tunsin olin tervetullut tänne. Esimies lähetti videoviestin myöhemmin vielä. Mutta esimies onkin Tampereelta päin. Tämä  kiinnostaa jo sen takia kun kohdeltiin jo työhaastattelussa arvokkaana työntekijänä. Toiseen sain myös kutsun ja menen tällä viikolla. Esimies soitti todella myöhään illalla ja laitteli viesti päälle. Sekään ei ole Helsingissä. Pallo on teillä esimiehet ja työtekijät. Jos todella haluatte kunnon, monipuolisen pätevän  Suomalaisen työntekijän. Älkää tulko  koskaan enää pilaamaan  toisen työhaastattelua omilla  typerillä käytöksellä. Se antaa jo kuvan teistä ihmisenä, työntekijänä ja työpaikasta.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
Vieras: Hoitajana Töölön PT:ssa.

Täytyy sanoa että ainakin Ooppera-tiimissä on ihan hyvä porukka. Asukaslistat selkeät ja perusteelliset. Neuvoa saa kysyä ja vastauksen saa, samoin käytännön apua. Haastavimpia asukkaita ei anneta ensikertalaisille, tai ne hoidetaan yhdessä. Kannattaa joskus katsoa peiliin, jos tuntuu ettei missään ole hyvä olla ;) Toki me kaikki olemme erilaisia ihmisiä, mutta itse olen ollut usemman vuoden täällä töissä, ja tosi hyviä keikkalaisia täällä on ollut, ja olisi typerää olla töykeä heille, koska silloin sahaa omaa oksaansa.

Tervetuloa !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...