Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajan tehtävät terveyskeskuksen vuodeosastolla?


Vieras: nina.nuora

Recommended Posts

Vieras: nina.nuora

Hei!

Olen sairaanhoitajaopiskelija Pirkanmaan amkissa. Käytän tätä foorumia ensimmäistä kertaa.

Kysyisin joltakulta kokeneemmalta vinkkejä tutortyöhöni. Tehtäväni on selvittää, mitä kuuluu sairaanhoitajan tehtäviin terveyskeskuksen vuodeosastolla.

Etukäteen kiitollisena vastauksista

Nina

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sairaanhoito.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei!

Olen viime jouluna valmistunut sairaanhoitaja ja valtaosan n. reilun vuoden työkokemuksestani olen saanut terveyskeskuksen vuodeosastolla. Työnkuva tämmöisellä osastolla riippuu tietenkin vähän osaston luonteesta, mutta paljonhan TK:n osastoilla on vanhuksia. Työnkuva muodostuu sekä perushoidosta että sairaanhoidosta. Usein sairaanhoitaja vastaa lääkkeiden jaosta, eri toimenpiteistä (pistämiset i.m. s.c...mahd. haavahoidot yms..) sekä i.v kanyloinnit ja nesteytykset ja lääkitykset i.v-teitse. Yleensä sairaanhoitaja on se, joka työskentelee lääkärin kanssa, toteuttaa lääkärin määräykset yms..Toimenkuva sairaanhoitajalla vaihtelee paikkakunnittain. Olen työskennellyt pohjoisessa pikkukylän TK:ssa sekä pääkaupunki seudun TK:ssa ja siinä välissä, keski-suomessakin, että tavat osastottain vaihtelee. Vuodeosasto työ koetaan yleensä raskaaksi ja sitähän se välillä onkin, mutta antoisaa työtä kuitenkin.

Joten suosittelen jokaisen alalle lukevan kokeilevan myös työtä vuodeosastoilla, sillä työ ei lopu koskaa tällä alamme osa-alueella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Fotze: mee ny vähä ittees

Niinpä...

nina.nuora olisi kyllä ansainnut ihan asiallisen vastauksen. Jätä sitten mielummin kommentoimatta.