Jump to content
MAINOS

Hoitajien huono kunto syynä kotihoidon toimimattomuuteen


hollyanna

Recommended Posts

No on ne aika huonossa kunnossa jos aina tarvii soittaa ambulanssi kun joku kellahtaa nurin.....

Pakko vatata tuohon provoon: Ja ensihoidon hintelät tytöt saa palokunnalta kantoapua,,,kun eivät jaksa nostaa paareille.

Se tietysti vaatii esimiehen puuttumista peliin jos työntekijät eivät pysty tekemään päivittäisiä töitään.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No ottaen jo huomioon ergonomian kotihoidossa, jossa vuoteeseen hoidettavia. Pienet ahtaat tilat, ei kunnollisia apuvälineitä. Saunotukset, kun 2h huhkit ensin pesutilassa jossa 60 astetta lämmintä ja palaat muihin neiliöihin pukeen ym. ja siellä 32 astetta lämmintä, meinaa alkaa parempi kuntoistakin heikottaan. Yhden päivän toistuvat vapaapäivät, ei todellakaan ainakaan paranna tilannetta, ja palautumista.

 

Hollyanna asiaa!!!!! Ja niin omakohtaisesti koettua! Ei ole mitenkään epätavallista, lähdet kierrokselle vkoloppuna (jolloin työporukka vedetty minimiin) 6.30, palaat kiekalta 11.00, kupla ottassa maha kurnien. Käyt syömässä, ja jatkat täyttä höyryä iltapäivään ja lähdet kotia. Koitat tässä olla sitten vielä tarkkaavainen ja hyvä hoitaja!! Kun pää on kun haminan kaupunki. Välillä et ehdi syömään ollenkaan, jos tulee akuutteja tapauksia!! Ja niitä tuppaa tulemaan tuon tuostakin, juurikin turvahälyytyksiä ym. 

 

Ja ainakaan meillä ei työnantaja tue mitenkään jaksamista, ei fyysisesti eikä henkisesti. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotihoidossa ois kyllä paljon parantamisen varaa. Ensinnäkin hoitajia tarvitsisi olla enemmän kentällä. Lisäksi pahasti tökkii se, jos terveydenhoitaja/sairaanhoitaja ei ole välillä käytettävissä (esim. kesäloman aikana). Lisäksi kotihoidossa tarvitsisi olla lääkäri enemmän käytettävissä. Mun mielestä se ei ole riittävästi, että lääkäri on läsnä yhtenä päivänä (ei koko päivää) joka toinen viikko ja sitä palvelua että lääkäri kävisi asiakkaan kotona katsomassa tilanteen on karsittu. Olen kuullut, että kotihoito siirrettäisiin joissain paikoissa laitoshoidon alle. Saa nähdä onko se sitten muutos parempaan. Itse ajattelisin, että isolla paikkakunnalla voisi olla ihan erikseen kotihoitoa varten päivystävät lääkärit aamu- ja iltavuorossa , joihin saisi  työntekijät tarvittaessa yhteyden. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotihoidossa ois kyllä paljon parantamisen varaa. Ensinnäkin hoitajia tarvitsisi olla enemmän kentällä. Lisäksi pahasti tökkii se, jos terveydenhoitaja/sairaanhoitaja ei ole välillä käytettävissä (esim. kesäloman aikana). Lisäksi kotihoidossa tarvitsisi olla lääkäri enemmän käytettävissä. Mun mielestä se ei ole riittävästi, että lääkäri on läsnä yhtenä päivänä (ei koko päivää) joka toinen viikko ja sitä palvelua että lääkäri kävisi asiakkaan kotona katsomassa tilanteen on karsittu. Olen kuullut, että kotihoito siirrettäisiin joissain paikoissa laitoshoidon alle. Saa nähdä onko se sitten muutos parempaan. Itse ajattelisin, että isolla paikkakunnalla voisi olla ihan erikseen kotihoitoa varten päivystävät lääkärit aamu- ja iltavuorossa , joihin saisi  työntekijät tarvittaessa yhteyden. 

Eikö kotihoidon työntekijät muka saa soittaa päivystävälle lääkärille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 Olen kuullut, että kotihoito siirrettäisiin joissain paikoissa laitoshoidon alle. Saa nähdä onko se sitten muutos parempaan.

 

Mun entisellä työpaikalla sitä suunniteltiin/suunnitellaan. Talosta käsin (meistä) ajatus näyttää hyvälle, kotihoidon työntekijöiden mielestä ei. Talosta käsin tämä yhdentyminen halutaan, koska näin kyettäisiin hoitamaan pidempään kotona. Nyt siirretään taloon sisälle kaikki kenen kanssa ei yksin pärjää. Jos kytkettäisiin kotihoito taloon, voisi joihinkin kohteisiin kohdentaa kaksi työntekijää ja saisi iltakierron kentällä myöhempään, nyt eivät tee yli seiskaan, max puoli kasiin. Parin kuntaliitoksen myötä, syrjäinen kylä kuuluu isompaan kaupunkiin, tietenkin osaa kylän kotihoitoreursseita käytetään ydinkaupungissa, kun alueella ei kuulemma tarvii...

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Kotihoidossa ois kyllä paljon parantamisen varaa. Ensinnäkin hoitajia tarvitsisi olla enemmän kentällä. Lisäksi pahasti tökkii se, jos terveydenhoitaja/sairaanhoitaja ei ole välillä käytettävissä (esim. kesäloman aikana). Lisäksi kotihoidossa tarvitsisi olla lääkäri enemmän käytettävissä. Mun mielestä se ei ole riittävästi, että lääkäri on läsnä yhtenä päivänä (ei koko päivää) joka toinen viikko ja sitä palvelua että lääkäri kävisi asiakkaan kotona katsomassa tilanteen on karsittu. Olen kuullut, että kotihoito siirrettäisiin joissain paikoissa laitoshoidon alle. Saa nähdä onko se sitten muutos parempaan. Itse ajattelisin, että isolla paikkakunnalla voisi olla ihan erikseen kotihoitoa varten päivystävät lääkärit aamu- ja iltavuorossa , joihin saisi  työntekijät tarvittaessa yhteyden. 

Eikö kotihoidon työntekijät muka saa soittaa päivystävälle lääkärille?

 

Saa soittaa päivystävälle lääkärille tai sairaanhoitajalle. Päivystävä lääkäri on joissain paikoissa vain ylityöllistetty ja eri tietojärjestelmä voi olla käytössä kuin kotihoidossa/terveyskeskuksessa. Lääkäri ei voi ottaa kinkkisissä tilanteissa kantaa näkemättä potilasta ja jotku potilaista tarvitsisi saattajan, johon ei ole resursseja, jollei omainen pääse viemään.. Itselläni on sellainen ideaalinen ajatus lähiaikoina ollut mielessä, että voisi olla esim. kotisairaalan tms. yhteydessä lääkäri, joka voisi tarpeen mukaan olla kotihoidon/palvelukotien käytössä. Hän voisi tehdä kotikäyntejä kun potilaan tilanne on huononemaan päin ja ehkä sen myötä vältyttäisiin sairaalareissuilta. Nykyisin  kotihoidossa on entistä huonompikunoisempaa väkeä ja terveyskeskuksien resurssit ovat niukat

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...