Jump to content
MAINOS

sh ja stetoskooppi


periz

Recommended Posts

Eipa kauheasti koulussa opetettu stetareiden kayttoa, jonkunverran kuitenkin. Ikina ei tullut kylla mieleenkaan, etta omat hankkisin, oon sita koulukuntaa etta duunipaikka saa kylla tarjota riittavan hyvat valineet tyon suorittamiseen, kynista stetareihin. Taalla aussilassa on nyt joutunut kohtaamaan sen faktan, etta sairaala ei tarjoa about mitaan. Omat tyovaatteet, omat kynat ja eilen sain luennon yhden keikkapaikan vastaavalta sh:lta, etta miten mulla ei oo stetareita. Huonosti toimivan kynalampun olin onneksi nyysinyt Suomesta mukaan, ts. jaanyt kynataskuun pyorimaan. Oon ehka vahan jastipaa asiassa, mutta vedan kylla rajan siihen, etta mitaan kynaa kalliimpaa en tuo toihin itse.

No, paikalliselta Tehylta saa liittymislahjaksi stetarit, taytynee tayttaa jasenhakemus :D

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Meillä viimeisenä vuotena oli muutama simulaatioharjoitus simulaatio-nukella ja harjoituksen päätteeks kuunneltiin hengitysääniä.

Eipä noista parista kerrasta hirveästi jäänyt mieleen vaikka painotettiin, että on hyvä tunnistaa ja erottaa sentään puolierot ja rahinat.

Enemmän harjoitusta tuosta kyllä jäi kaipaamaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mun on pakko myöntää, etten osaa stetoskoopilla tehdä muuta kuin kuunnella verenpaineen. Tai toki osaan, mutta ei mulle siis mitkään äänet kerro mitään.

Valmistuin tänä keväänä, ja toki ihan opiskelujen alkuvaiheessa kuuntelimme stetareilla suoliääniä ja verenpainetta. Koskaan sen jälkeen opiskeluissa, en koulussa enkä työharjotteluissa, stetoskooppia tarvinnut (ja harkkoja suoritin ihan kaikenlaisissa paikoissa, esim. keuhko-osastolla). Nyt ensimmäisessä sairaalatyöpaikassani en enää edes muistanut, miten verenpainetta kuunnellaan, joten sen opettelin uudelleen. Mutta muuta en tosiaan osaa edelleenkään :/.

Tuosta kanyylin laitosta vielä. Olin opiskelijana ilmeisesti aika onnellisessa asemassa, kun sain kahdessa eri paikassa laittaa kanyyleja, toisessa myös ihan itsenäisesti ja useita kertoja. Koulussa myös harjoiteltiin toisiimme kanylointia oppitunnilla, ja niin kauan oli joku neulatyynynä, että kaikki sai kanyylin paikoilleen (itse onnistuin neljännellä, kaverini kolmannella kerralla). Koulussa tosin annettiin sellainen vaikutelma, että kanylointi on jotain salatiedettä, mutta kyllä se ihan hyvin menee, kun ottaa rennosti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...