Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

shar pei

Hoidossa vai heitteillä?

Recommended Posts

shar pei

Oletteko lukeneet Leena Vähäkylän kirjoittamaa kirjaa Hoidossa vai heitteillä - Mielenterveyspotilaana Suomessa.

Kirjassa oli paljon haastatteluja ihmisiltä jotka kärsivät mt- ongelmista. Heidän kuvauksensa olivat mielenkiintoisia mutta jokseenkin niistä jäi negatiivis sävytteinen suhtautuminen, varsinkin sairaalahoitoon ja erityisesti pakkotoimiin. Mitä mieltä olette kirjasta?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Make

En ole lukenut mutta kiitos vinkistä, pitää lukea.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
stabiili

Olen lukenut. Tuo esiin hyvin hoidettavan kokemuksen hoidosta tai sen puuttumisesta :unsure:

Pyysin myös läheistäni joka itse on tarvinnut psykipuolen palveluja lukemaan sen. Hän koki sen avaavan sitä puolta, miten yksin mielenterveysongelmainen voi pahimmillaan olla... Jos ei ole ketään valvomassa etuja ja hoidon laatua. Huom. itse kokee saaneensa keskinkertaista hoitoa ja minä omaisen näkökulmasta taas koen hänen saaneen tämänhetken resursseilla kokonaisuutena varsin hyvää hoitoa ^_^ Joten onhan se vähän näkökulmastakin kiinni.

Itse koen kirjan mielenkiintoisena ja "potilaan" näkökulmaa esiin tuovana. Negatiivisuus ei minulla pistänyt silmään erityisemmin. Kukapa pakkotoimista pitäisi :-/ Vaikkakin ne joskus ovat välttämättömiä. Sairaalahoitoon liittyy ihan sama näkemys, valtaosa kuitenkin ymmärtää sairaalahoidon välttämättömyyden, hoitohenkilöstö voi vaikuttaa paljon omalla asenteellaan siihen miten potilas kokee saamansa hoidon.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Julma

En ole myöskään lukenut, mutta täytyy nyt kysyä että kenellä mt-potilaalla on hauskoja kokemuksia lepari- tai eristyshoidoista. Varsinkaan kun sairaudentunto ei välttämättä katoa mihinkään vaikka psykoosi saataisiinkin loppumaan. Varmasti hyvää luettavaa psykiatrian puolella työskenteleville, kunhan vaan lukiessa muistaa suhtautua hieman varauksella.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille