Jump to content
MAINOS

Perunko hoitovapaan uuden raskauden vuoksi?


hippa

Recommended Posts

Jos hoitovapaata on hakenut päivään x saakka, ja useita kuukausia ennen tuon hoitovapaan loppumista onkin uuden tulokkaan laskettu aika, niin kerronkos työnantajalle, että hei perutaanpa hoitovapaa ja muutetaan äitiyslomaksi että saan paremmat rahat.. vai perunko hoitovapaan kertomatta peruuttamisen oikeaa syytä? Ja sitten tovin kuluttua paljastankin jääväni äitiyslomalle.. ????

Keljuja työnantajia on paljon, ja minun pitäisi nyt pelata parhaat jauhot omaan pussiin..

Että apuvaaaa... ja kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä mun mielestä työntekijänkin pitäisi olla rehellinen ja pelata samaan pussiin pomon kanssa. Mitä nopeammin siellä tiedetään sun lomien aikataulut niin sitä helpommin siellä osataan varautua siihen. Juonimiset ei tollasessa asiassa hyödytä ketään kun se jokatapauksessa tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin. Ja kun itse hoitaa asiansa mallikkaasti niin yleensä vastakaiku on sen mukaista.

Enkä tuolla tarkoita tietenkään sitä etteikö omista oikeuksistaan tulisi pitää kiinni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis jos et mee töihin ennenkö jäät äitiyslomalle niin ei kai sillä työnantajan kannalta oo mitään merkitystä? Ei kai ne palkkaa maksa äitiysloman eka pätkältä jos et oo ollu 1/2 vuotta sitä ennen töissä? Vaan kela maksaa. Näin oon ainaki antanu itseni ymmärtää. Ja eihän äitiyslomasta tarvii työnantajalle ilmottaa ku 2kk ennenkö ä-lomalle jää (sikäli mikäli sen saa siihen asti pidettyä salassa) Mutta joka tapauksessa äitiysloma ajaa hoitovapaan yli eli et voi olla hoitovapaalla jos olet oikeutettu äitiyslomaan. Eli parempaa rahaa alat saamaan joka tapauksessa maksoi sen sitten työnantaja tai kela. Eli hoitovapaata ei mun käsittääkseni tarvii sinänsä perua erikseen vaan se peruuntuu automaattisesti kun ilmoitat jääväsi äitiyslomalle 2kk ennen laskettua aikaa. Korjatkaa joku jos oon väärässä :)

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos hoitovapaata on hakenut päivään x saakka, ja useita kuukausia ennen tuon hoitovapaan loppumista onkin uuden tulokkaan laskettu aika, niin kerronkos työnantajalle, että hei perutaanpa hoitovapaa ja muutetaan äitiyslomaksi että saan paremmat rahat.. vai perunko hoitovapaan kertomatta peruuttamisen oikeaa syytä? Ja sitten tovin kuluttua paljastankin jääväni äitiyslomalle.. ????

Keljuja työnantajia on paljon, ja minun pitäisi nyt pelata parhaat jauhot omaan pussiin..

Että apuvaaaa... ja kiitos.

Aikaisemmin hoitovapaata ei voinut perua uuden raskauden takia, mutta pykälät muuttuivat pari vuotta sitten, eli nykyään työntekijä voi perua hoitovapaan ja on oikeutettu saamaan palkkaa ekoilta (4kk?) kuukausilta. Muutos vain pitää hakea riittävän aikaisin. Katson jos löytäisin jostain mustaa valkoisella.

siis ainakin jos kuulut KVTES:n piiriin, olet oikeutettu palkalliseen äitiysvapaaseen ja vielä linkki

http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/page/show_page~id~981E1387A60D4138B6E7CC115BCC2DFF~itemtype~00308B787886459385F296A5AFD4FA74~tabletarget~data_1~pid~7ED599B5E149496F842AA951283728F5~layout~kt2006.asp

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Siljalle, tämä selvensi juuri sen asian mitä hain. Kiitti kiitti kiitti!!! :)

Vastauksena muihin kommentteihin: Olen siis ollut nyk.työpaikassa vakituisessa toimessa 4 vuotta. Ja siis juu parempaa rahaa saan äitiyslomalla kuin hoitovapaalla, mutta lienee määrässä eroa, maksaako sen kela, vai saanko 4 kk:n normipalkan. :blink:

Kiitokset kaikille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos _Silja_ oikaisuista! Toi oli tosiaan sellasta mutu tekstiä ja ite kuulun vieläpä yksityisen saku TESin piiriin.. Se ei välttämättä noin suopeesti suhtaudu äitiyslomalaisiin. Mutta koska ei ole ajankohtaista en ole tarkemmin perehtynyt :)

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...