Jump to content
MAINOS

Ansiosidonnaisella opiskelu


future

Recommended Posts

Näkyi olevan lähes jokaisen oppilaitoksen sivuilla opastukset siitä, miten toimia kyseisessä tapauksessa. Sen jälkeen kun olet lukenut sivut ja mahdollisesti kysellyt lisää  opintosihteeriltä tai muulta kontaktihenkilöksi mainitulta, soita vielä liittoon ja varmista miten toimit. Koska olet määräaikainen etkä joudu irtisanoutumaan, ei ainakaan karenssiinjoutumisvaaraa ole - ehkä määräaikaisen työn jatkumisen mahdollisuus kannattaa jättää kuitenkin mainitsematta. Mutta tarkista sekin. Näin toimien saat varmasti ajantasaisempaa ja oikeampaa tietoa kuin keskustelupalstalta. Ja tosiaan itse ei pidä mennä pyrkimään minnekään opiskelemaan ja olettaa että se menee läpi, vaan viranomaispäätös on oltava ensin (niillä jotka eivät saa ansiosidonnaista viranomainen on työkkäri). Ja jos et päädy polkuopintoihin ja paikkakunnallasi voi suorittaa muuten sh-opinnoissa hyväksiluettavia opintoja, voit niitä suorittaa ilman mitään päätöstä muistaakseni alle 5 op/kk koska se katsotaan vapaa-ajalla tapahtuvaksi. Mutta tarkista sekin, tietoa kyllä löytyy.

Iitseasiassa nykyään sen työkkärirahapäätöksen saa vasta sitten ku koulupaikan on saanut ja ottanut vastaan. Tarkistelin juur kesällä tätä hommaa. Ennen piti olla lupaus te-keskukselta siitä että ansiosidonnaisella opiskelu on ok. Nykysellään jos koulupaikka heltiää ja te-keskus ei puolla ansiosidonnaisella opiskelua voi opiskelupaikan sitten jättää jos ei perusopintorahalla pärjää, eikä siitä tule karenssia. 

 

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 102
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Nykysellään jos koulupaikka heltiää ja te-keskus ei puolla ansiosidonnaisella opiskelua voi opiskelupaikan sitten jättää jos ei perusopintorahalla pärjää, eikä siitä tule karenssia.

Missä tilanteessa yhteiskunnan kannattaa tukea työttömien ryyppäämistä, mutta ei kouluttautumista? Ei ihme, että maan kilpailukyvyssä on vähän problematiikkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Aloitan avoimen kautta sh-opinnot tammikuussa -16. Minun täytyy tehdä sellainen hops, että opintoja tulee suoritetuksi alle 5op/kk, jotta opiskelua ei lueta päätoimiseksi. Työkkäri ei puolla (sanoi jo suoraan) kokoaikaista opiskelua, koska työtilanteeni on ollut niin hyvä pidemmän aikaa (nyt irtisanottu joulukuun loppuun!) ja olen suorittanut 2012 merkonomin paperit. Jos haen päätöimiseksi opiskelijaksi = saisin korotettua ansiosidonnaista, hakemusta ei siis hyväksyttäisi em. syistä ja sen lisäksi en myöskään saisi normaaliakaan ansiosidonnaista. Olisin siis ihan puilla paljailla, koska en saisi opintotukeakaan enkä aikuisopintorahaa!

Olen ollut sihteerihommissa viimevuodet ja sehän on auringonlaskun ala. Nyt kun opiskelisin sairaanhoitajaksi, alalle jossa olisi töitä, työkkäri ei halua tukea hankettani!?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...