Jump to content
MAINOS

Luetteko te muut hoitoalan ammattilaiset "maallikko"-palstoja?


Kerde

Recommended Posts

Sori, tuo maallikko-sana, mutta en keksinyt parempaakaan yhteiskuvausta.

Niin, käyttekö lukemassa säännöllisesti jotain vauva-lehden palstaa, yahoon jotain keskustelulistoja tms missä törmää kaikennäköiseen "kotiasiantuntijaan"?

Vauvan palstalla oli joku aika sitten joku kätilö kirjoittanut aika raivoisan tekstin siitä miten siellä äidit retostelee kokemuksillaan, hoitohenkilökunnan nimiä mainitaan ja usein näkee miten joku maallikko haukkuu ihan turhaan lääkäreitä/hoitohenkilökuntaa kun ei tiedä kaikkea, mutta jonka ammattilainen näkee helposti.

Mun on ainakin kauhean vaikea käydä noita palstoja luikemassa, mutta äitiyteni takia joskus käyn. Miten jotkut voikaan luottaa noin hatariin juttuihin, siis usein törmää siihen, että terkkarin neuvot on syvältä (vaikka mun silmissä ne on ollut perusteltuja ja hyviä) ja sitten maallikko luottaa nettiin enemmän, googlella hakenu tietoa jonka lähteestä ei voi olla varma tai sitten luottaa jonkun toisen maallikon "tietoon".

Siis eihän siinä muuten mitään, kokemus on tottakai hyvä juttu! Siis, uskon, että jossain jutuissa kokemuksen omaavat tietävät joitain asioita enemmän, mutta sitten helposti käy niin, ettei kukaan enää luota hoitoalan henkilökuntaan, vaan etitään mieluummin tietoa netistä.

En nyt oikein tiedä tuleeko mun asia ees tässä kunnolla ilmi, kun pää on vielä ihan puuroinen ilman kahvia... :P

Mut jos jollain herää ajatuksia, niin kuulen mielelläni.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Jannice

Minä käyn! Vauva puolella enimmäkseen pyörin juuri noilla vauva-lehden sivuilla (nikkikin sama, joten tunnistaa kyllä)  :) Kaikenlaista juttuahan siellä liikkuu, mutta luulen suurimman osan suhtautuvan niihin varauksella. Toisaalta en itsekään aina ole saanut neuvolasta välttämättä selkeätä vastausta kysymyksiini, ei kai sitä ammattialinenkaan kaikkeen ole törmännyt uransa aikana. Parasta antia tuolla on vertaisporukka (niin kuin täälläkin!), samassa elämän tilanteessa olevien kanssa kuulumisten vaihtelu. Osan kanssa tavataan ihan livenakin kahvitellen  :)

Kyllä minäkin olen synnytystarinani siellä kertonut enkä näe siinä mitään pahaa. Kätilöiden (+muun henkilökunnan) nimiä ei mielestäni kyllä saa mainita!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, kyllä mäkin aika ajoin käyn, kun en mäkään kaikkea tiedä. Mutta jotenkin en "viihdy". Ja mua niin risoo, että moni nimiltä mainitsee kätilöitä ja siis tietenkin pahaa puhuttaessa. Ei synnytystarinoissa siis itsessään mitään, mutta siinä, että nimiämainitaan ja niitä haukutaan ja joskus ihan turhaan (mun mielestä) mollataan hoitohenkilökuntaa, kun ei  kukaan täydellinen ole. (Siis tästä esim, vaikka se kun joku lääkäri töksäyttää keskenmenon yhteydessä jotain -> tavallinen pulliainenkin töksäyttää, mut siitä ei kukaan vedä herneitä nenään...)

No, mut kuten sanoin, en oikein osaa ilmaista tai ees tiedosta itekään mitä koko jutulla hain... Välillä vaan nousee hiukset pystyyn siitä millaista porukkaa sielläkin oikein on, onko niillä ihan oikeasti lapsia jne...

Mäkin oon siellä samalla nimimerkillä! :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sori, tuo maallikko-sana, mutta en keksinyt parempaakaan yhteiskuvausta.

Niin, käyttekö lukemassa säännöllisesti jotain vauva-lehden palstaa, yahoon jotain keskustelulistoja tms missä törmää kaikennäköiseen "kotiasiantuntijaan"?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dino: meitä on siis muitakin! :) Hyvä tietää, etten oo ainoa. Suorastaan huojentavaa...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

puolitotuus.com forumeilla on kans pieniä lääketieteen ihmetohtoreita...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: MrVihree

En voi varsinaisesti sanoa lukevani, joskus käyn tosin omaksi ilokseni hiukan kiusaamassa niitä.

Nim. pikkusielu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

puolitotuus.com forumeilla on kans pieniä lääketieteen ihmetohtoreita...

Voi, sanopa se... Ihan pahaa tekee ne huurupäät siellä! Inhottaa, että siellä käy vielä joitain teini-ikäisiäkin lukemassa niitä. :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin tutustumassa vauva-lehden keskustelupalstalle ja sain hyvät naurut synnytystopicin aiheesta "älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä"     - hauskoja juttuja elävästä elämästä  ;D

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh.. Oliko siellä se juttu miehestä joka tuli sininen suojatossu päässä synnytyssaliin?  ;)

"Hyvä" oli myös hienostunut mies joka kysyi ihan kauhuissaan vaimoltaan kesken synnytyksen, että "Et kai sinä vain pieraissut?!"  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin tutustumassa vauva-lehden keskustelupalstalle ja sain hyvät naurut synnytystopicin aiheesta "älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä"     - hauskoja juttuja elävästä elämästä  ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh.. Oliko siellä se juttu miehestä joka tuli sininen suojatossu päässä synnytyssaliin? 

"Hyvä" oli myös hienostunut mies joka kysyi ihan kauhuissaan vaimoltaan kesken synnytyksen, että "Et kai sinä vain pieraissut?!"  ;D

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en aktiivisesti lue/käy noilla sivuilla. Mutta voishan sitä joskus mennä ja katsastaa mitä siellä puuhataan.  ;D

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sihteeriopiston koeajo sivut on ihan helmi!

Samaa mielta! Tarkea sivusto... ;)

jes,huoraaminen tunnustetuksi ammatiksi!!!

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jes,huoraaminen tunnustetuksi ammatiksi!!!

-Eikö se ole sitten?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jes,huoraaminen tunnustetuksi ammatiksi!!!

-Eikö se ole sitten?

ei ne maksa veroja,eikä heillä ole sairas eikä eläketurvaa.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei ne maksa veroja,eikä heillä ole sairas eikä eläketurvaa.

-Ai niin tunnustetuksi!

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos tuosta osoitteesta. Täytyykin klikata sinne, kun omalta osalta vauva-ajat jo ehkä edesmennyttä elämää... Nyt osaa siis nauraa ja suhtautua just niin vakavasti kuin niihin tuleekin. Aikoinaan imetysterroristit otti pannuun niin, että en sen jälkeen koko vauvapalstalle enää mennyt, muuta siitä on jo vuosia. Samaten olen allerginen tälle "missä äidin paikka on?" -keskustelulle ja että pitäiskö kaikille tenaville olla yhteiskunnan kustantama hoitopaikka, vaikka äippä olis himassa. Mutta sen olen huomannut, että poikkeuksia lukuunottamatta yhden lapsen isät ja äidit ovat kaikkein suurimmat valittajat. He eivät ehdi mitään ja ovat kaikkein väsyneimmät yms yms. Se mun täytyy taas mennä noille sivuille lukemaan.....

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...