Jump to content
MAINOS

HUS työterveys


Nurse2008

Recommended Posts

Miten koette HUS työterveyspalvelujen toiminnan?

Itsellä huonoja kokemuksia. Lähetteitä tutkimuksiin ei saa, ja tuntuu, että sieltä lääkärin tiskin takaa voi huudella vaikka mitä. Itse hakeuduin tutkimuksiin terveyskeskuksen kautta. Ilmeisesti tämä on ihan jokapäiväistä, kun HUS työterveys ei voi huolehtia omista työntekijöistään henkilöstöpulan vuoksi.

Saikut on haettava yksityispuolelta, kun HUS työterveys lähettää mielellään töihin "pää kainalossa". Tai sanomalla, että "tuu loman jälkeen takaisin, jos olet on kipeä" --> sairaslomaa ei kirjoiteta loman ajaksi, vaan lomalla pitäisi sairastaa...mukaan säkillinen Panacodia :itkee:

Ehkä tämä johtuu vain henkilöstöpulasta. Tai HUS työterveys saa bonuksia siitä, ettei myönnä sairaslomia 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ehkä tämä johtuu vain henkilöstöpulasta. Tai HUS työterveys saa bonuksia siitä, ettei myönnä sairaslomia 8)

Vai johtuisiko se siitä, että sairaanhoito ei kuulu työterveyshuollon lakisääteisiin velvollisuuksiin ja sitä ei sen vuoksi tarjota niin runsaasti?

On asiasta maininta viime vuoden toimintakertomuksessakin:

HUS:n työterveyshuollon toimintaohjeen mukaisesti Työterveysyksikkö toteutti toimintavuonna työterveyshuoltopainotteista yleislääkäritasoista sairaanhoitoa. Työterveysasemien sairaanhoitopalvelut pyrittiin kohdistamaan ensisijaisesti työstä johtuvien tai pitkäaikaisesti työkykyyyn vaikuttavien sairauksien hoitoon ja seurantaan. Painopiste oli erityisesti tuki- ja liikuntaelinsairauksissa sekä psyykeen liittyvässä sai-raanhoidossa. Sairaanhoitoa toteutettiin pyrkien huomioimaan, tukemaan ja seuraamaan hoidettavan työkykyä. Akuuttisairaanhoitoa tarjottiin resurssien salliessa vain rajoitetusti.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten koette HUS työterveyspalvelujen toiminnan?

Itse olen saanut loistavaa hoitoa HUS:n työterveyshuollosta. Kyseessä oli työstä aiheutunut sairaus, ja hyvin on huolta pidetty ja jatkoja seurattu sieltä ihan ominpäin, ei ole tarvinnut soitella eikä anella mitään jatkotutkimuksia, ehdottivat itse niitä tutkimuksia.

Nuha tai muunlainen päänsärky ei kuulu työterveyshuollolle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...