Jump to content
MAINOS

PALKANKOROTUS


lenninuutti

Recommended Posts

1.9.2010 palkka nousi 13 euroa, käteen jäi 25 senttiä. Voisin lahjoittaa eduskuntaan vuoden käteen jäävän osuuden eli 3 euroa vaikka torkkutyynyihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Olemme ilmeisemmin kaikki olleet tyytyväisiä saamiimme palkankorotuksiin tänä syksynä koska muita purnaajia ei ole tähän ketjuun löytynyt kuin minä. Meillä siis menee hyvin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olemme ilmeisemmin kaikki olleet tyytyväisiä saamiimme palkankorotuksiin tänä syksynä koska muita purnaajia ei ole tähän ketjuun löytynyt kuin minä. Meillä siis menee hyvin!

Oma palkkani on ainakin noussut syksyn 2007 työtaistelun jälkeen ihan kivasti. Siitä en voi valittaa. Mitä purnattavaa siinä 1.9.2010 korotuksessa oli?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mun mielestä 13 euroa on naurettava korotus ja kun minulle vielä kävi niin että verot ja ne muut maksut "söi" siitä niinpaljon että käteen jäi 25 senttiä. Minua ei se raha edes vuositasolla lämmitä eikä tuo lisää leipää pöytään kuin yhtenä päivänä vuodessa.!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sun veroprosentti lienee melkoinen jos 13 egestä jaa lapaan 25 c. Tosihan se on että isot, vaikka kahdensadan euron, korotukset olis kivoja mutta ne eivät liene realistisia kertarysäyksellä. Omassa TESissä on neuvottelut joko meneillään tai juuri alkamassa ensi vuoden korotuksista ja odottelen innolla mitä tuleman pitää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mun mielestä 13 euroa on naurettava korotus ja kun minulle vielä kävi niin että verot ja ne muut maksut "söi" siitä niinpaljon että käteen jäi 25 senttiä. Minua ei se raha edes vuositasolla lämmitä eikä tuo lisää leipää pöytään kuin yhtenä päivänä vuodessa.!

Kyseessä oli tämän sopimuskauden seitsemäs palkankorotus ja yhdessä ne ovat tuoneet ihan kivasti lisää palkkaa. Jos 13 euron palkankorotuksesta jää käteen 25 senttiä, niin silloin täytyy perehtyä verokorttiin tarkemmin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiinnolla odotan uutta verokorttia! Kuin myös uusia palkkaneuvotteluja jotta voin itse päättää minkä sopimuksen kautta otan korotuksen Tehyn vai Kvtes:in.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En mä ainakaan voi valittaa palkkakehitystä, tuli opiskeluaikojen palkkakuitti siivotessa vastaan, sh-sijaisena oli maksettu hiukka reilu 1500 euroa peruspalkkaa, nyt on ilman vuorolisiä ja vuosisidonnaisia lisiä peruspalkka ~2650 euroa. Eli kyllä tuo suunta on kokoajan ollut ihan nouseva. Palkka ei edelleenkään ole suuri eikä vastaa työtä, mutta sen verran olen realiteeteissä että se ei yhdellä korotuksella korjaannu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Enhän kritisoinut koko sopimuskautta ainostaan 1.9.10 saamaani korotusta. Uuden verokortin prosentti on 29% eli sama kuin edellisen joten mulle ilmeisesti kävi vain huonosti. Joka tapauksessa miesestäni 13 euron korotus on pilkantekoa. Onneksi on uusi vuosi ja uudet tuule puhaltaa. Toivon että saame uudella sopimuskaudella edes samn verran korotusta kuin edelliselläkin. Jakaahan sen voisi vaikka harvemmin mutta hieman isompina summina kuin 13 euroa kerralla. Ainakin minun mieltäni lämmittäisi vaikka 50 ekeä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...