Telaketju Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 mitenkä ootte rimpuilleet keskoskaapit kyytiin?vaikka kuinka köytät paarien päälle on silti perhanan kiikkerä kuorma. "to ride,shoot straight and speak the truth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
eh-neito Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Eipä ole tullut eteen... :- Olisi tosiaan ihan kiinnostavaa kuulla... Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telaketju Posted October 6, 2004 Author Share Posted October 6, 2004 Eipä ole tullut eteen... :- Olisi tosiaan ihan kiinnostavaa kuulla... "to ride,shoot straight and speak the truth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marsalkka Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 kaikki on ilmeisesti pysyneet kumminkin kyydissä...100% 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telaketju Posted October 6, 2004 Author Share Posted October 6, 2004 kaikki on ilmeisesti pysyneet kumminkin kyydissä...100% 8) joo,ei oo ykskään pudonnut,mutta ihme virityksiä joutuu asentaan. "to ride,shoot straight and speak the truth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
-matti_ Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Jättää paarit pois ja laittaa kaapin suoraan lavetin päälle. Kaapissa on akselinpätkät, jotka asettuvat etupäästä samoihin hahloihin, kuin paareissakin. Takaosa kannattaa kiinnittää räikkäliinalla lavetin ympäri. Onnistuu ainakin täällä meilläpäin. Nimim. muutaman kaapin siirtänyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telaketju Posted October 6, 2004 Author Share Posted October 6, 2004 Jättää paarit pois ja laittaa kaapin suoraan lavetin päälle. Kaapissa on akselinpätkät, jotka asettuvat etupäästä samoihin hahloihin, kuin paareissakin. Takaosa kannattaa kiinnittää räikkäliinalla lavetin ympäri. Onnistuu ainakin täällä meilläpäin. Nimim. muutaman kaapin siirtänyt. "to ride,shoot straight and speak the truth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyytimies Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Meillä kakkospaarien pelkkään alustaan kiinnitettynä. Siis pehmusteet ym. poistettu. "Kiinteästi" kiinnitetty = usea kuormaliina. Eli vaihdetaan paareja jos keskoskyyti. Varsin näppärä systeemi, ei tartte joka kerta kiinnitellä ja aukoa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aatu Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Jorvin sairaala on tehnyt yhteistyötä pelastuslaitoksen kanssa, sillä seurauksella, että keskoskaappi menee jenkkipaarilavettiin kiinni parissakin autossa ja jollakin yksityiselläkin homma onnistuu. Ongelmia on ollut vain johtojen kanssa, jatkojohdolla joutuu pelaamaan, jotta pituus riittää vaihtovirtarasialle. Viritys on ollut tukevan oloinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest apina Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Taysista useamman siirtänyt... Meillä vastasyntyneiden teholla on drägerin siirtokaappi, johon on yksi siirtofirma ostanut fernon kantopaari pohjan. Paareista on poistettu patja ja kaikki laidat. Kaappi on laitettu paareihin kiinni erinäisillä kuormaliina patenteilla, mutta kun on jatkuvasti kiinni niin hyvin pysyy. Tämä systeemi käy ainakin fernon-, pensin- ja binzin-lavetteihin(jos noita viimeisiä nyt vielä jossain on???). Tämä kyseinen kaappi toimii joko 230v tai 12v järjestelmissä, jolloin sen voi laittaa kiinni vaikkapa imun latauspistokkeeseen. Jolloin kaappi lämpiää ja toimii niinkuin normaalisti. Ongelmana näissä siirroissa on ollut se että potilas tarvitsee lääkehappi+lääkehengitysilma-sekoitusta, jolloin ainakin meillä täytyy autosta jättää toinen happipullo pois ja siihen hengitysilma-pullo sairaalasta mukaan. Myös kaapin paino on tullut kevyempirakenteisille työntekijöille yllätyksenä, vaikka potilas painaa välillä vain satoja grammoja, painaa kaappi silti varmaankin 100kiloa(en ole punninnut). Siirrettäessä kaappia osastolta autoon on kaapissa itsessään happipullo jota käytetään ja lämpö pysyy jos ei availe luukkuja turhaan. Joku puhui tuossa kiinnittävänsä kaapin takaosan liinoilla kiinni, koska kappi on liian lyhyt lavetille. Sen kiinnittämisen kanssa pitää olla melko tarkkana koska kaapilla on tällöin mahdollisuus liikkua taaksepäin esim. jos joku ajaa perään. Ainahan ei voi sanoa että ajetaan sen verran lujaa ettei kukaan ny perään aja, koska ikinä ei tiedä mihin joutuu pysähtyyn vaikka olisi kuinka kiire... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Söppe Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Aluesairaalan kaappi ei ole DIN standartin mukainen eli se ei mene mihinkään kiinikkeisiin. Fernon jenkkiin joudutaan vetämään räikällä ja liinoilla kiinni. Pysyy ainaskin kiiinni normaaliajossa, onnettomuustilannetta en uskalla arvailla. Pensin paarien tilalle menee kun on tehty lisäkappale paarialustan ja kaapinalustan väliin. Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.