Jump to content
MAINOS

Apulaisosastonhoitajan työ


Sairaanhyvähoitaja

Recommended Posts

Olen lähiaikoina siirtymässä sairaanhoitajan toimesta apulaisosastonhoitajan toimeen. Onko täällä muita apulaisosastonhoitajia? Olisi kiva kuulla teidän toimenkuvasta. Kuinka paljon teette kliinistä hoitotyötä ja mitä hallinnon/esimiestyön tehtäviä teille kuuluu? Muutkin kuin aoh:t saa tietysti kertoa miten teillä on työpaikalla aoh:n ja oh:n hommat jaettu :)

Apulaisosastonhoitajan toimenkuvahan vaihtelee tosi paljon eri työpaikoissa. Virallisestihan aoh:n toimenkuvaan on määritelty vain osastonhoitajan sijaistaminen hänen poissaollessaan, muuten työtehtävät ilmeisesti määräytyvät aoh:n osaamisen ja työyhteisön tarpeen mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Suurimaksi osaksi aoh hengaa kentällä ja olen on osastoryhmäni esimies.

Tehtäviin kuuluu erilaisten seurantojen ylläpitäminen (hoitoneuvottelut, perhetapaamiset, erilaiset potilaille tehdyt tutkimukset) osavuosi- ja vuosikatsauksia varten sekä niiden esittely noissa tapahtumissa.

Oh:n sijaistaminen tuossa jo tietty tulikin ja tuolloin laskutuksen, päiväseurannan työlistojen, yms. hoitaminen.

Sitten on henkilökunnan mutinoitten kuuntelu ja perustelu miksi joku asia tehdään näin tai noin tai miksi se yleensäkkin pitää tehdä.

Esimiehille tarkoitetuissa koulutuksissa pitää kanssa hypätä yleensä aina jos vähänkin koskettaa omaa tehtäväkenttää.

Koulutuspäivien tms. -koko osastoa koskevien- tapahtumien järjestäminen ja suunnittelu.

Kehityskeskustelujen pitämiseltä olen säästynyt vielä toistaiseksi ainakin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Aoh: homman suurin vaikeus on että se on työryhmän ja oh:n välissä. Tuo paikka ei ole aina kovinkaan selkeä. Periaatteessa kaikki oh:n hommat kuuluu aoh:lle / tai ainakin niistä pitää tietää. Työnkuvat pitäisi selkeästi tuoda esille, että kumpikin tietää mitä tekee / ei tee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aoh on kait aika "tuulinen" paikka? Koiranvirka.

En muista yhdenkään sanoneen, että "pidän tästä hommasta".

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aoh on kait aika "tuulinen" paikka? Koiranvirka.

En muista yhdenkään sanoneen, että "pidän tästä hommasta".

-Totuuden sanoja. Sitä ymmärtää vasta jälkeenpäin kuinka paljon helpommalla sh:na pääsee.

Aoh:n hommasta saatu palkankorotus on lähinnä vitsi tai muodollisuus.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä ymmärtää vasta jälkeenpäin kuinka paljon helpommalla sh:na pääsee.

Aoh:n hommasta saatu palkankorotus on lähinnä vitsi tai muodollisuus.

NÄIN ON!!! Käytännössä palkka pienenee kun on enemmän päivätöitä virka-aikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käytännössä palkka pienenee kun on enemmän päivätöitä virka-aikaan.

Niinpä, siksi niitä kutsutaan epämukavan työajan lisiksi. Virka-aika ei siihen kategoriaan kuulu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Onpas täällä negatiivisia kommentteja! Itse olen saanut ko. hommista nyt ihan hyvän ensivaikutelman. Ja palkka on lisääntynyt ihan hyvin siihen nähden ettei tällä alalla palkat koskaan päätä huimaa (tein sh:nakin päivätyötä eli en sillonkaan saanut esim. sunnuntailisiä). Aika paljon saa itse vaikuttaa näköjään työtehtäviin ja sopia työnjaosta oh:n kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noi aoh:n hommat tuntuvat olevan aika osastokohtaisia.

Juuri pidimme palaveria toisen aoh:n ja oh:mme kanssa. Lisää hommia oh:lta siirrettiin aoh:n tehtäviksi.

Itselläni peruspalkka nousi muistaakseni satasella, kaksivuorotyössä kaikkine ikälisineen ja viikonloppuineen korotusta ei edes huomaa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla nousi n. 350 €:lla. Odotin satasen palkankorotusta eli olikin ihan positiivinen yllätys tuo nousu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla nousi n. 350 €:lla. Odotin satasen palkankorotusta eli olikin ihan positiivinen yllätys tuo nousu :)

-Kelpaisi mullekkin. henk.koht. lisien päälle alkaisi jo tuntuakkin.

Aoh:n tehtävissä jatkan edelleen kolmivuorotyön tekemistä, päivävuoroissa silloin kuin oh on lomalla.

-Meillä ei aoh:t valvo, kahta vuoroa tehdään kyllä. Oh:n sijaistamiset ovat (onneksi) vähentyneet, koska jakavat homman tuuraavat toisiaan toisen osaston oh:n kanssa.

Jotain tehtäviä siinä yleensä kuitenkin jää aoh:llekin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On helppo tulla apulaisosastonhoitajaksi vahvaan ja ammatilliseen työryhmään. Jos taas lähiesimiesten työhön kuluu olla hoitajien hoitajana, niin se syö miestä / naista.

Täälläkin on paljon keskusteltu että esimiehet sitä ja tätä, sinänsä monissa tapauksissa perustellusti. Kuitenkin vähemmälle jää usein se että perustyöntekijöissä on myös sellaisia joihin ei auta mikään ,vaikka esimiestyö olisi kuinka esimerkillistä tahansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...