Jump to content
MAINOS

Joulu?


hoitaja851

Recommended Posts

Voiko esimies pakottaa olemaan joulun töissä jos ei halua olla? Voiko esimies kieltää pitämästä vuosilomaa jouluviikolla?

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eli mun joulu menee saikulla jotta saan olla kotona.Onneksi on tuo harrastus jossa voi "sattua" mitä vaan.

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ketään voi Suomessa pakottaa töihin, vaikka sellaistakin lakia on joskus säädetty.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä voi pakottaa olemaan töissä jouluna. Tai ainakin meillä on laitettu jouluks töihin, jos tarvetta on. En tiedä kyllä onko se laillista vai ei.

Meillä on jo monta vuotta ollut lomasulku joulun aikaan eli silloin ei lomia pidetä vaikka kuinka tahtois... mutta onneks tänä jouluna saan olla vapaalla, kun viime joulun olin töissä(meillä on paljon vapaaehtosia jouluna töissä olijoita ja sitte jos ei oo riittävää miehitystä, niin katotaan kuka on ollu koskakin joulun töissä viimeks) ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun joulu menee saikulla jotta saan olla kotona.Onneksi on tuo harrastus jossa voi "sattua" mitä vaan.

-Sä olet unelmatyökaveri.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun joulu menee saikulla jotta saan olla kotona.Onneksi on tuo harrastus jossa voi "sattua" mitä vaan.

Ei hyvää päivää. Kyllä se kuule on niin, että olet väärässä työpaikassa, jos et ymmärrä sitä, että vuorotyöhön kuuluu myös vähän niitä ikäviä puolia. Oletko ajatellut, miten sinun väärällä perusteella tapahtuva sairaslomailusi vaikuttaa työkavereihisi? Jokaiselle tulee joskus se vuoro olla juhlapyhinä töissä, jos vuorotyötä tekee. Jos ei sitä ymmärrä, on syytä hakeutua päivätöihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun joulu menee saikulla jotta saan olla kotona.Onneksi on tuo harrastus jossa voi "sattua" mitä vaan.

Muistelen joskus jollekin kollegalle pitkän saikun livahtaneen palkattomaksi, kun vapaa-ajan harrastuksessa loukkasi itsensä. Kun oli tapaturma-altis laji kyseessä. Työnantaja vetosi KVTES:n 2 § 6 mom. tekstiin siitä, että saikku oli aiheutunut tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella. Taisi kyseinen henkilö asiasta valitella eteenpiän eikä ole hajua kuinka lopulta kävi, mutta kannattaahan tuo pitää mielessä.

Jos ei joulua halua koskaan olla töissä niin sitten kannattaa kyllä mielestäni miettiä, mihin hakeutuu töihin. Vuorotyössä se nakki vaan välillä osuu kohdalle. Vuosikausia vuorotyötä tehneenä nautin siitä, että tällä hetkellä päivätyö ja pyhät vapaata. (Eikä ole työkavereita, jotka tekevät ohareita.)

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun joulu menee saikulla jotta saan olla kotona.Onneksi on tuo harrastus jossa voi "sattua" mitä vaan.

Mmmm nyt ei ihan asenne ole kohdallaan, Vuorotyön ihanuus tai ikäväpuoli on että pitää olla töissä myös jouluna. ei voi olettaa että mulla on oikeus olla jouluna vapaana, tehköön muut joulun...

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun joulu menee saikulla jotta saan olla kotona.Onneksi on tuo harrastus jossa voi "sattua" mitä vaan.

Tässäpä tämä ammattikunnan kauneus ja viisaus taas tiivistyy..

Jos sinulle tai läheisellesi sattuis joulun pyhinä joku sairaus tai tapaturma, olisi sinulle varmaan sopivaa, ettei asianmukaista hoitoa pystytä antamaan, kun paikan työntekijät eivät sattuneet haluamaan olla töissä juuri joulun pyhinä? Tai siellä toinen työntekijä vetää kahta vuoroa sen takia, kun toinen on "estynyt" pääsemään töihin???

Anteeksi tuohtumukseni - mutta tällaista ajattelua en toivoisi alallamme esiintyvän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän kannattaisi miettiä ihan muita vaihtoehtoja, kuin sitä saikuttamista. Voisit esim. kysyä pomolta, jos jouluksi järjestysi vaikka aamuvuoroja, jolloin perheen kanssakin ehtii viettämään aikaa. Monessa paikassa on myös se tilanne, että jouluksi löytyy ihan tarpeeksi halukkaita työntekijöitä, eikä ketään tarvitse laittaa töihin vastentahtoisesti. Jos välttämättä tarvitset joulun vapaaksi, niin voisit vielä yrittää jutella pomon tai työkavereiden kanssa siitä. Ei se joulu kaikille ole niin tärkeä.

Vuorotyössä täytyy kuitenkin muistaa, että yleensä jokainen joutuu joskus tekemään jouluja ja juhannuksia, sekä pitämään lomiaan muulloinkin kuin heinäkuussa. Vaikkei tuntisi mitään tarvetta olla solidaarinen työnantajaa kohtaan, niin työkaverit täytyy kuitenkin ottaa huomioon.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli mun joulu menee saikulla jotta saan olla kotona.Onneksi on tuo harrastus jossa voi "sattua" mitä vaan.

Kyllä olet hieno ihminen ja juuri oikeassa ammatissa. Työkaverit kiittää varmasti. Miksi olet vuorotyössä jos et pysty työskentelmään sen vaatimusten mukaan?

Mutta jouluun on aikaa. Voit vielä vaihtaa työtä tai ammattia.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedän,olen täysidiootti työkaveri,mutta mitäs sen väliä.Meinaan sairastaa joulun todellakin,liukastun vaikka pihalla ja nyrjäytän käden,sama se.Töihin en mene.Onneksi juhannuksena saa pitää loman,joka jussina olen sen pitänyt ja pidän jatkossakin.

Kato, elämän sen voi kadottaa

Jos sitä liian pitkään odottaa

Kuolen jos en pääse liikkumaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...