Jump to content
MAINOS

Oma vapaa-aika


shar pei

Recommended Posts

Välillä tuntuu että on vapaa-ajallaankin töissä, kun kaupungilla tai muualla törmää hoidettaviinsa. Heitä pitää kuunnella ja heidän kanssaan keskustella. Eihän siinä mitään, mutta missä menee raja, ja kuinka voi selittää heille että nyt ei välttämättä ole aikaa jutustella. Mielipiteitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Välillä tuntuu että on vapaa-ajallaankin töissä, kun kaupungilla tai muualla törmää hoidettaviinsa. Heitä pitää kuunnella ja heidän kanssaan keskustella. Eihän siinä mitään, mutta missä menee raja, ja kuinka voi selittää heille että nyt ei välttämättä ole aikaa jutustella. Mielipiteitä?

Raja menee siinä miltä itsestä tuntuu, velvollisuuksia kuunnella meillä ei ole kuin työpaikalla. Itse en naapureiden ja sukulaisten hoidollisista asioista juurikaan juttele vapailla, sen kun on kerran tehnyt selväksi niin ei asiasta tarvitse sen jälkeen keskustella.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on vain nyt kasvattava rajaamaan työ- ja vapaa-aikansa. Tai sitten otettava laskuvihko mukaan. Ei se helppoa tietenkään ole, mutta mahdollista oppia.

Tsemppiä ja voimia tähän ja rentouttavaa vapaa aikaa sinulle - olet tärkeä ja ansainnut vapaa-aikasi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kenkku tilanne jos niihin häiriöksi asti törmää. Mun mielestä olis ihan fiksua vaan sanoa se päivää ja nätti ilma tänään, sitten kertoa, että on juuri nyt hieman kiireessä ja nähdään taas kun tulen duuniin. Kuulostaa ehkä vähän kyyniseltä, mutta siltä ajalta kun sulle ei makseta niin sun ei tarvitse olla kaveria, ellet halua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Olen myöskin sillä kannalla, että voi ystävällisesti sanoa että on vapaa päivä menossa ja jos ei hätä tilanne ole niin sitten jatkaa jutustelua seuraavana työpäivänä..Jokainen ansaitsee vapaansa ja mielelläänhän sen viettäisi ajattelematta työasioita..

Jaksamista kaikille:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Joo, mun mielestä kanssa, on hyvä sanoa ja selittää, että nyt kiire, huomenna voidaan taas jatkaa juttelua. Ja seuraavana päivänä pitää muistaa lupauksensa ja mennä juttelemaan asiakkaan kanssa. Silloin voi myös vielä selittää kuinka toimitaan, kun kylillä tavataan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo on yksi syy miksi en ollut töissä samalla paikkakunnalla kuin asun. Vapaa on vapaata, ja asiakkaan/potilaan/kenen tahansa on tajuttava se. Sanoo ystävällisesti eikä kenkkuile niin on molemmilla hyvä mieli asiasta.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo on yksi syy miksi en ollut töissä samalla paikkakunnalla kuin asun.

Mä taas asun ja jopa omalla hoitoalueella, mutta ikinä en muista puhuneeni/kuunnelleeni siviilissä kenenkään ent./nyk. potilaan murheita.

Hki on iso kaupunki, voin ostaa terveyssiteeni ja esim. olueni aivan rauhassa omasta kaupasta :D . Noin karrikoiden.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Työpaikka on eri kaupungissa kuin missä itse asun joten rauhassa saan olla. Joskus joku asiakas on tullut iloisesti tervehtimään ja toki muutaman ystävällisen sanan olen hänelle sanonut mutta en jää varsinaisesti keskustelemaan. Ystävällisen päättäväisesti jatkan lyhyen jutustelun jälkeen matkaa.Mun mielestäni työaika on työaikaa ja vapaa- aika on mun omaa aikaa. Vaikka pidänkin omasta työstäni niin tahdon kuitenkin pitää työelämän ja yksityiselämän erikseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...