Jump to content
MAINOS

Auditointi?

aqualife

Recommended Posts

Onkos muualla tuota ollut? Mitä se käytännössä tarkoittaa? Entä joutuuko myös sijainen vastailemaan joihinkin kysymyksiin koskien tuota auditointia? Aika kiva ku on vielä niin uus tuolla - joutuu varmaan joka kysymykseen vastaamaan "emmä tierä"...

Keskustelua aiheesta en löytänyt, tai sitten käytin taas väärää hakusanaa. :huh:

MAINOS

Onkos muualla tuota ollut? Mitä se käytännössä tarkoittaa? Entä joutuuko myös sijainen vastailemaan joihinkin kysymyksiin koskien tuota auditointia? Aika kiva ku on vielä niin uus tuolla - joutuu varmaan joka kysymykseen vastaamaan "emmä tierä"...

Keskustelua aiheesta en löytänyt, tai sitten käytin taas väärää hakusanaa. :huh:

Meillä labran puolella auditoinnit ovat arkipäivää, joten muutamaa on tullut seurattua. Audiotintihan sinällään on vain vertaisarviointia, akkreditoinnissa on tarkempaa. Auditoinnissa pyritään etsimään yksikön vahvoja ja heikkoja kohtia kehittämismielessä, ei niinkään että testattaisiin yksittäisen työntekijän taitoja. Tai näin ainakin meillä labran puolella auditointi käsitetään.

Ja toi en mä tiedä- vastaus on kaikkein huonoin, jos ei itse tiedä vastausta (eikä tosiaan kaikkea tarvitsekaan eikä pystykään meillä ainakaan) ulkoa muistamaan, niin voit vastata a) en nyt juuri muista ulkoa, mutta odottakaa hetki niin tarkistan vastauksen toimintaohjeestamme (tms. mitä teillä käytetään) tai b) olen uusi talossa, enkä vielä ole törmännyt tuohon kysymykseen, mutta kysytään sitä Sari Sairaanhoitajalta, joka on ollut talossa pidempään.

Auttoiko yhtään ?

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Auditoinnilla pyritään varmistamaan että yksiköissä toimitaan käytössä olevien ohjeistuksien mukaan. Tarkistetaan että toimijat tietää mistä tieto haetaan ja että asiat kirjataan käytössä olevien virallisten ohejeiden mukaan. Kuten Piikis totesikin kyseessä on perusasioden laadunhallintaa.

"Köyhät venyttelee, rikkaat käyttää särkylääkkeitä."

Sen verran tiiän että laatukäsikirjan tekijät yksikössä tietävät "kaikesta kaiken", siksi heiltä ei kysytäkään auditoinnin yhteydessä mitään.

Enhän mä tosiaan tiedä - ei ole kukaan kertonut ja selvittänyt asioita niin tarkkaan. En edes tiedä mitä kysymyksiä/asioita nimenomaan meidän kohdalla auditoinnissa tulee. Ei ole kerrottu sitäkään tullaanko meiltä sijaisilta kysymään jotain, vakihenkilöstö puhuu asiasta vain toisilleen. Tietääkseni näistä ohjeistaminen kuuluu perehdytykseen, jota ei pahemmin ole ollut... Oletusarvona on: tiedät kaiken kertomattakin. ::)

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...