Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Reportteri

YLE: Räkä ei lopu niistämällä

Recommended Posts

Reportteri

Syksy on aikaa, jolloin kanssaihmisten huomaa pärskivän, niistävän, niiskuttavan ja aivastelevan tavallista ahkerammin. Flunssassa räkää tuntuu riittävän loputtomiin, eikä sen tuotantoa pysty vippaskonsteilla hillitsemään.

Lue koko juttu

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
{BS}

Joskus oli ihan ulkomailla tehty tutkimus, että rään vetäminen sisään eli nieluun on parempi keino, kuin niistääminen. Niistämällä sai vain muistaakseni infektion leviämään korvia ja nenän kärkeä kohti.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Julma

Ja lisäksi niistäessä se luonnollisesti leviää käsiin ja muuhun ympäristöön. Nenäliinakin tulisi laittaa suoraan kannelliseen astiaan, mikäli mielii ettei mikrobit leviä siitä sen kuivuessa.

Kun räkä on nielty niin vattahapot huolehtivat bakteereista ennen niiden vapautumista ulkomaailmaan.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
krissy

Joskus oli ihan ulkomailla tehty tutkimus, että rään vetäminen sisään eli nieluun on parempi keino, kuin niistääminen. Niistämällä sai vain muistaakseni infektion leviämään korvia ja nenän kärkeä kohti.

Kas vain, uutta tietoa. Mulle lapsena opetettiin että ei saa "kirnuta" vaan pitää niistää.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Telaketju

40-50mikrog. D-vitskuu /vrk,nii tuu koko tautia

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
SHV

Kun räkä on nielty niin vattahapot huolehtivat bakteereista ennen niiden vapautumista ulkomaailmaan.

ei räkää pysty nielemään :sick: Just räkäisenä ja flunssasena hukun tuohon räkään ja takuulla niistän, kun nieluun tullessa räkäklimpit saa mut oksentamaan. Mutta joo, ilman tutkimustakin voin sanoa, että ei se räkä tosiaan niistämällä lopu...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
psyhoi

Kunnon täyteläisen klimpin nieliminen vaatii kanttia. :nauraa: Kyllähän sitä tekee kaikkensa että siitä pääsee eroon.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
krissy

Yäk, mua rupes yrjottämään pelkkä ajatus. Mä en voi sietää räkäklimppejä, en omia, en lasten enkä potilaiden.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Pagba

Kielen voi työntää nenänieluun ja vetää räkäsäikeitä nieltäviksi. Tekniikkaan voi tutustua Youtubessa hakusanoilla "swallow tongue".

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
puh

Kielen voi työntää nenänieluun ja vetää räkäsäikeitä nieltäviksi. Tekniikkaan voi tutustua Youtubessa hakusanoilla "swallow tongue".

YÖÖÖÖK!!!! Mä en haluu tietää yhtään enempää...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Pagba

*wirn* Ken tietoa lisää, Barbie tuskaa lisää.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille