Jump to content
MAINOS

YLE: Räkä ei lopu niistämällä


Reportteri

Recommended Posts

Syksy on aikaa, jolloin kanssaihmisten huomaa pärskivän, niistävän, niiskuttavan ja aivastelevan tavallista ahkerammin. Flunssassa räkää tuntuu riittävän loputtomiin, eikä sen tuotantoa pysty vippaskonsteilla hillitsemään.

Lue koko juttu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Joskus oli ihan ulkomailla tehty tutkimus, että rään vetäminen sisään eli nieluun on parempi keino, kuin niistääminen. Niistämällä sai vain muistaakseni infektion leviämään korvia ja nenän kärkeä kohti.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja lisäksi niistäessä se luonnollisesti leviää käsiin ja muuhun ympäristöön. Nenäliinakin tulisi laittaa suoraan kannelliseen astiaan, mikäli mielii ettei mikrobit leviä siitä sen kuivuessa.

Kun räkä on nielty niin vattahapot huolehtivat bakteereista ennen niiden vapautumista ulkomaailmaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus oli ihan ulkomailla tehty tutkimus, että rään vetäminen sisään eli nieluun on parempi keino, kuin niistääminen. Niistämällä sai vain muistaakseni infektion leviämään korvia ja nenän kärkeä kohti.

Kas vain, uutta tietoa. Mulle lapsena opetettiin että ei saa "kirnuta" vaan pitää niistää.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun räkä on nielty niin vattahapot huolehtivat bakteereista ennen niiden vapautumista ulkomaailmaan.

ei räkää pysty nielemään :sick: Just räkäisenä ja flunssasena hukun tuohon räkään ja takuulla niistän, kun nieluun tullessa räkäklimpit saa mut oksentamaan. Mutta joo, ilman tutkimustakin voin sanoa, että ei se räkä tosiaan niistämällä lopu...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kunnon täyteläisen klimpin nieliminen vaatii kanttia. :nauraa: Kyllähän sitä tekee kaikkensa että siitä pääsee eroon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yäk, mua rupes yrjottämään pelkkä ajatus. Mä en voi sietää räkäklimppejä, en omia, en lasten enkä potilaiden.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kielen voi työntää nenänieluun ja vetää räkäsäikeitä nieltäviksi. Tekniikkaan voi tutustua Youtubessa hakusanoilla "swallow tongue".

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kielen voi työntää nenänieluun ja vetää räkäsäikeitä nieltäviksi. Tekniikkaan voi tutustua Youtubessa hakusanoilla "swallow tongue".

YÖÖÖÖK!!!! Mä en haluu tietää yhtään enempää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...