Jump to content
MAINOS

Työterveyshuollosta


Astra

Recommended Posts

Onko työterveyshuollolla oikeus otattaa työntekijästä verinäytteitä ilmoittamatta työntekijälle kaikista mitä on pyydetty? Eli osa pyydetyistä näytteistä ilmoitettiin työntekijälle, osa ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko työterveyshuollolla oikeus otattaa työntekijästä verinäytteitä ilmoittamatta työntekijälle kaikista mitä on pyydetty? Eli osa pyydetyistä näytteistä ilmoitettiin työntekijälle, osa ei.

En usko, että on. Enkä tiedä miksi kukaan lääkäri määräisi verikokeita otettavaksi salassa, potilaathan aina tykkäävät kun tutkitaan kunnolla. Ehkä eivät vaan ole viitsineet juurtajaksain selittää labratestejä ennenkuin tulokset tulevat tai jotain. Kuinka sait selville että ne näytteet on otettu, jos hoitava taho kertoi sen niin sittenhän niitä ei otettu mitenkään salamyhkäisessä tarkoituksessa?

Jos kuitenkin selvästi on havaittavissa, että sinulta on tarkoituksella salattu noiden näytteiden ottaminen niin potilasasiamiehen kautta suosittelisin jatkamaan eteenpäin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka sait selville että ne näytteet on otettu, jos hoitava taho kertoi sen niin sittenhän niitä ei otettu mitenkään salamyhkäisessä tarkoituksessa?

Jos kuitenkin selvästi on havaittavissa, että sinulta on tarkoituksella salattu noiden näytteiden ottaminen niin potilasasiamiehen kautta suosittelisin jatkamaan eteenpäin.

Labrahoitaja kertoi pyynnöstäni mitä näytteitä on pyydetty, tth ei kertonut kaikkea. En tietenkään usko että tässä on pyritty salaamaan mitään mutta jotenkin loukkasi tuommoinen käytös. Mistään huumetesteistä yms ei ollut kyse siis mutta olisi kiva tietää mitä näytteitä otetaan ja että se kerrotaan myös etukäteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työterveyshuoltoa koskee samat lait ja asetukset kuin muutakin. Eli tietoja eivät voi pimittää tai salata ja potilaan suostumus on saatava kaikkeen.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäs saako tth ilmoittaa työnantajalle näistä tuloksista?

Mietinpä mitä ylipäätään saa tth kertoa työnantajalle työntekijän asioista...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäs saako tth ilmoittaa työnantajalle näistä tuloksista?

Mietinpä mitä ylipäätään saa tth kertoa työnantajalle työntekijän asioista...

Ei mitään. Aina kyllä näkee, että työnantaja uskaltaa ja kehtaa soittaa lääkäreille ja väittää että lääkärin arvio saikusta on väärin yms. Se ei kuulu niille pätkääkään.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäs saako tth ilmoittaa työnantajalle näistä tuloksista?

Mietinpä mitä ylipäätään saa tth kertoa työnantajalle työntekijän asioista...

Työterveyshuolto arvioi potilaan tilan ja työnantaja saa tietoonsa vain kykeneekö henkilö työhön, kykeneekö toimenkuvan muutoksin/kuntoutuksen jälkeen työhön tai että ei kykene työhön.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaaha..jaaha.. toivottavasti on työhöntulotarkastukses sh/lääkäri sitten sellainen joka uskoo minua. Lähiesimies ei usko (eikä kyllä anna mun edes puhuakaan omasta puolestani). :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työterveyshuolto arvioi potilaan tilan ja työnantaja saa tietoonsa vain kykeneekö henkilö työhön, kykeneekö toimenkuvan muutoksin/kuntoutuksen jälkeen työhön tai että ei kykene työhön.

Samaa mieltä minäkin olen. Kaikissa tapauksissa se vaan ei aina toteudu. Ja lisäksi pitää järjestää kolmikantakokoukset joissa kuullaan kaikkia osapuolia, eikä kuunnella vain yhtä puolta, vaan kaikkia kolmea, esimiehiä, tt-huoltoa ja työntekijää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kolmikantaneuvotteluissa en usko minun tt:nä olevan mitään - kun ei kehityskeskustelussakaan sitä ollut. :)

Eipä voi ko toivoa että tth:n vastaanotto on asiallinen eikä samaa tyyliä esimiesten linjausten kanssa... Noh, enpä enempää tähän ketjuun sekaannu. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos eteen tulee ongelmia ja työterveyshuolto haluaa järjestää palaverin työnantajan kanssa saat pyytää sinne vaikka työsuojeluvaltuutetun tueksesi. Työterveyshuollon täytyy olla tehtäviensä hoitamisen vuoksi PUOLUEETON. Ei siis kummankaan puolella.

Työsuojeluvaltuutettua sitoo vaitiolovelvollisuus. Määritellään lainsäädännössä sekä työehtosopimuksessa.

Tämä yleisohjeena. Itse teet ratkaisusi ja päätöksesi. Ja kannattaa aina olla varma että kykenee riittävästi luottamaan henkilöstönedustajaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jees.. täytyypä katsoa kuka se tsv meillä on. Onko se sellainen johon voin luottaa. Tällä hetkellä siellä ei ole ketään sellaista. Mulle kun ei ole tietoa tullut kuka on erään valituksen tekijä (asialla ei ole tekemistä työntekoni kanssa, vaan henkilökohtainen asia, nöyryyttävä sellainen, joka on aiheuttanut eristäytymisen muista) joten jos tsv on meidän yksiköstä niin taidan edustaa itte itteäni. Meillä esimiehet on toistensa takana, joten en voi hänenkään toimiaan, tapaansa ilmaista asia, kyseenalaistaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä esimiehet on toistensa takana, joten en voi hänenkään toimiaan, tapaansa ilmaista asia, kyseenalaistaa.

Isossa organisaatiossa on tietääkseni helpompi valittaa asioista. Mulla onnistui kun sain tt-suojeluvaltuutetun mukaan. Esimiehillä saattaa olla omat klkikkinsä mutta ei joka paikassa. Pidä puolesi, se kannattaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työsuojeluvaltuutetun nimi oli näköjään piilotettu jonnekin, kun sitä ei löytynyt seiniltä mistään - eikä ole kyllä sanottu edes mistä sen löytää. Ilmeisesti oletetaan ettei tarvitse kertoa, kun vak. henkilöstön mielestä ei ole tarvetta. Että ens viikkoon menee sen tarkistus.

Juu mutta nyt mennyt OT:ksi. Pahoittelen. Olen aika väsynyt...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...